Nabízíme kurzy a webináře pro úředníky a zastupitele obcí a krajů

  • Můžete si vybrat z celodenních on-line kurzů či kratších webinářů. Prezenční kurzy budou realizovány v učebně v centru Prahy s dobrou dopravní dostupností.
  • Nabízíme také možnost konání kurzů na objednávku přímo na úřadě, a to ve všech regionech České republiky.
  • Kurzem vzdělávání nekončí. Každý účastník kurzu bude mít po dobu jednoho měsíce zdarma vstup do Poradnaproobce.cz.
  • Zároveň bude moci účastník kurzu celý měsíc zdarma klást dotazy k tématu kurzu, na které mu budou odpovídat právníci KVB advokátní kanceláře ve spolupráci s lektorem kurzu.

Základní informace o kurzech

Vyhledávání v nabídce kurzů

Zobrazit kurzy konané
od
do
Zobrazit pouze kurzy konané

Přehled nejbližších kurzů

Zobrazuji 41 až 50 z celkového počtu 77 nalezených

Rozpočtové hospodaření obcí

Lektor: Ing. Miroslava Vojtíšková

Akreditováno MV Hybridní forma
12. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat stěžejní ustanovení legislativy, která upravuje rozpočtové hospodaření obcí a některé související záležitosti.
  • Upozornit na typické problémy aplikace této legislativy v praxi a na nejčastější pochybení, kterých se obce v rámci svého rozpočtového hospodaření dopouštějí.
  • Praktickým radami a doporučeními pomoci předejít možným následkům nesprávného postupu.

Cílovou skupinou kurzu jsou nejen úředníci a vedoucí úředníci, kteří se podílejí na rozpočtovém procesu obcí, ale také starostové, radní a další členové obecních zastupitelstev.

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Rozpočtové hospodaření obce (hospodaření obcí a jeho zákonná pravidla, kompetence orgánů obce v oblasti hospodaření, rozpočtový proces a jeho etapy, rozpočtové dokumenty a jejich zveřejňování, rozpočtová odpovědnost a její pravidla, poskytování dotací a návratných finančních výpomocí, porušení rozpočtové kázně a přestupky, kontrolní mechanismy - přezkoumání, finanční kontrola, finanční a kontrolní výbor).
  • Praktické aspekty rozpočtového hospodaření obce (příklady z praxe, ukázky, diskuze, výměna zkušeností, metodické materiály Ministerstva financí a Ministerstva vnitra, praktická cvičení).
  • Aktuality: informace týkající se vazby konsolidačního balíčku a rozpočtů obcí.

 

Ing. Miroslava Vojtíšková

Absolventka Ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze se specializací na veřejnou správu a regionální rozvoj. Má dlouholeté zkušenosti z územní veřejné správy, kde působí jako tajemnice městského úřadu.

Lektorka a zkušební komisařka pro zkoušku zvláštní odborné způsobilosti v oblasti finančního hospodaření územních samosprávných celků a jeho přezkumu.  Jako lektorka průběžného vzdělávání se zaměřuje na tato témata: rozpočtové hospodaření obcí, hospodaření a nakládání s majetkem obce, finanční řízení obcí, zákon o úřednících územních samosprávných celků. Je autorkou řady odborných textů zaměřených na problematiku hospodaření územní samosprávy, a to v tištěné i digitální podobě. Jedná se např. o učebnici "Finanční hospodaření územní samosprávy" nebo praktického průvodce a rádce úředníka "Finanční hospodaření obce a jeho přezkoumávání".

Vojtíšková
Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

x

x

AK/PV-500/2023

AK/VE-240/2023

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Word v úřednické práci

Lektor: Tomáš Malinský

On-line forma
16. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit účastníky s možnostmi úpravy prostředí MS WORD tak, aby bylo vhodné pro dlouhodobé využívání.
  • Poskytnout praktické rady a návody, jak využívat automatické funkce a efektivněji zpracovávat rozsáhlejší dokumenty.
  • Přiblížit možnosti a výhody hromadné korespondence.
  • Naučit upravovat vložené prvky.

Kurz je určen všem, kteří při své úřední práci využívají nebo by rádi využívali textový procesor Microsoft Word. Mohou se ho zúčastnit začátečníci, ale na své si přijdou také pokročilejší uživatelé.

Obsah kurzu

1. Word - základní přehled, nastavení prostředí:

  • Přihlášení do portálu Office.
  • Popis prostředí portálu a běžná uživatelská nastavení.
  • Tenký / tlustý klient, instalace Office, přehled jednotlivých aplikací.

2. Styly a jejich využívání:

  • Základní využití nastavených stylů.
  • Hromadné úpravy na základě stylů.
  • Vytvoření vlastního stylu kopií.
  • Vytvoření vlastní sady stylů.
  • Automatické seznamy na základě stylů (obsah, rejstřík).

3. Hromadná korespondence:

  • Tvorba vizitek a pozvánek.
  • Tvorba e-mailů.
  • Unifikování dokumentů.

4. Vyhledávání a porovnávání:

  • Různé metody vyhledávání, upřesnění a využívání zástupných znaků.
  • Práce na jednom dokumentu z více míst, práce na více dokumentech současně a porovnání dvou stejných dokumentů proti změně.

5. Vložené objekty:

  • Vkládání různých objektů a editace.
  • Vliv vložených objektů na velikost dokumentu a e-mailu.


Tomáš Malinský

Lektor s dlouhodobou pedagogickou praxí (od roku 1999) ve státním i soukromém středním školství, ale také ve vzdělávání dospělých. Působil také jako konzultant pro IT, GDPR a ochranu oznamovatelů (whistleblowing). Věnuje se výuce HW a realizaci servisních IT prací. Jako lektor se aktuálně zaměřuje na operační systémy Microsoft pro běžné uživatele a na tvorbu firemních i osobních webových prezentací prostřednictvím redakčního systému Wordpress.

Sám sebe považuje za trpělivého člověka s nadšením pro nové výzvy. Rád cestuje a uplatňuje při tom své orientační i průvodcovské schopnosti.


Malinský
Délka

4 hodiny

Konání

od 9:00 do 13:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 490 Kč bez DPH

Judikatura k pozemním komunikacím

Lektor: Mgr. David Slováček

On-line forma
17. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Upozornit na nejnovější judikatorní trendy na poli pozemních komunikací.
  • Na příkladech aktuálních soudních rozhodnutí zopakovat a upevnit dosavadní teoretické znalosti účastníků.
  • Pomoci řešit typické problémy, se kterými se silniční správní úřady setkávají při každodenním výkonu své agendy.
  • Seznámit se s aktuální judikaturou nejen z hlediska výsledku konkrétního případu, ale přinést vždy rovněž zobecňující doporučení pro správní praxi.

Kurz je určen úředníkům a vedoucím úředníkům územních samosprávných celků vykonávajícím agendu silničního správního úřadu (případně správu majetku), kteří se již orientují v základu problematiky práva pozemních komunikací a rádi by nadstavbovým seminářem své znalosti dále prohlubovali. Kurz účastníkům umožňuje průběžně aktualizovat dříve nabyté zkušenosti a znalosti: jeho realizaci přepokládáme jednou za pololetí.

Obsah kurzu

  • Představení několika lektorem vybraných rozsudků z posledních let s podrobným popisem konkrétních okolností případu a řešení zvoleného příslušným soudem.
  • Rozsudky jsou vybírány zejména k tématům místních a účelových komunikací, případně k dalším otázkám souvisejícím s těmito kategoriemi veřejných cest.
  • Zdůraznění hlavního poselství každého z rozsudků a zobecnění řešení konkrétního příkladu tak, aby bylo využitelné pro další správní praxi.

Mgr. David Slováček

Zaměstnanec Nejvyššího správního soudu, dříve právník Kanceláře veřejného ochránce práv. 

Zkušený lektor dlouhodobě se věnující vzdělávání dospělých v oblasti práva, specialista na veřejné i soukromé právo. Předchozí zkušenosti z advokacie. Autor řady odborných článků. Konkrétní specializace: správní proces, dotační právo, pozemní komunikace.

Slováček
Délka

4 hodiny

Konání

od 9:00 do 13:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 490 Kč bez DPH

Ředitel školy: jmenování, odvolání, kompetence

Lektor: JUDr. Mgr. Filip Rigel Ph.D.

On-line forma
17. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Analyzovat procesy jmenování a odvolání ředitele školy.
  • Rozebrat některé další pracovně-právní aspekty ředitelské pozice.
  • Popsat nejdůležitější role ředitele školy.
  • Přiblížit rozhodování ředitele školy ve správním řízení a mimo ně.

Webinář je určen především obcím a krajům v roli zřizovatelů škol. Jeho absolvování může být užitečné případně také pro samotné ředitele škol, eventuálně pro ty, kteří by se rádi ředitelem školy stali.

Obsah kurzu

  • Jmenování a odvolání ředitele školy (konkurs, důvody odvolání, soudní přezkum, judikatura).
  • Rozhodování ředitele školy ve správním řízení a mimo ně.
  • Ředitel školy jako správní orgán, manažer a pedagog.
  • Funkční období ředitele školy (doba určitá, nebo neurčitá?).

Webinář je součástí připravovaného cyklu on-line vzdělávacích akcí zaměřených na správní činnosti obcí a krajů v oblasti školství. 

JUDr. Mgr. Filip Rigel Ph.D.

Je absolventem magisterského oboru Právo na Právnické fakultě Masarykovy univerzity, kde úspěšně dokončil také rigorózní řízení a doktorské studium v oboru Správní právo a právo životního prostředí. Vedle toho absolvoval obory Politické vědy a Politologie, oba na Filozofické fakultě Univerzity Hradec Králové. Úspěšně složil odbornou justiční zkoušku.

Působil jako asistent soudce Nejvyššího správního soudu. Poté vstoupil do řad KVB advokátní kanceláře, ve které působí dodnes jako advokát specializující se na správní a daňové řízení, cizinecké, školské a přestupkové právo, územní samosprávu a správní soudnictví. Poradenství ale poskytuje ve všech oblastech správního, trestního a ústavního práva.

Vedle právní praxe je činný také v akademické sféře. Přednáší či přednášel na několika vysokých školách kurzy zaměřené na správní právo i další právní odvětví. V současnosti působí jako proděkan pro strategii a rozvoj a statutární zástupce děkana Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové.

Je autorem mnoha desítek odborných článků a několika knižních publikací k místnímu referendu, školství, správnímu řádu, soudnímu řádu správnímu, malým rozpočtovým pravidlům, reklamnímu, komunálnímu a přestupkovému právu či základním právům a svobodám. Jako akreditovaný lektor školí rovněž úředníky územních samosprávných celků. 

Rigel
Délka

2 hodiny

Konání

od 15:00 do 17:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Územní plánování na úrovni obcí

Lektor: Mgr. et Mgr. Michal Bouška

Akreditováno MV Hybridní forma
19. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Cílem kurzu je zmapovat problematiku územního plánování z pohledu obcí. 
  • Pozornost lektor věnuje nové právní úpravě (s důrazem na změny oproti "starému" stavebnímu zákonu).
  • Podstatnou součástí výuky jsou informace o aplikační praxi k jednotlivým institutům.

Kurz je určen nejen úředníkům a vedoucím úředníkům, do jejichž pracovní náplně patří územní plánování, ale také členům zastupitelstev obcí, radním a (místo)starostům.

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Procesní a věcné náležitosti pořizování územního plánu se zohledněním rolí jednotlivých subjektů.
  • Územní opatření o stavební uzávěře – náležitosti, proces vydání, rizika aj.
  • Územní studie – podstata, postup pořizování.
  • Náhrada za změnu v území.
  • Smlouvy o spolupráci mezi obcemi a stavebníky (plánovací smlouvy).
  • Obce v územním řízení.
  • Další nástroje a instituty územního plánování.

Mgr. et Mgr. Michal Bouška

Advokát, který se v rámci své právní praxe v KVB advokátní kanceláři průběžně věnuje celé škále právních odvětví, což zúročuje i při poskytování právního poradenství územním samosprávným celkům. Vystudoval právo na Právnické fakultě Masarykovy univerzity a zároveň politologii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Již během studií vykonával odbornou praxi mimo jiné na Ústavním soudu a v nevládní organizaci poskytující poradenství občanské společnosti.

V rámci KVB advokátní kanceláře se zabývá právními aspekty poskytování dotací na národní i unijní úrovni, včetně zastupování klientů při obraně proti krácení dotací a v řízení o odvodu za porušení rozpočtové kázně. Dále se zaměřuje na problematiku územního plánování, v rámci níž pravidelně zastupuje klienty v soudních řízeních o návrhu na zrušení územního plánu či jeho změny a poskytuje poradenství při vypořádání námitek a připomínek k návrhu nové územně plánovací dokumentace. V advokátní praxi se věnuje také dalším procesům z oboru stavebního práva (včetně řízení o dodatečném povolení stavby), široké agendě práva územních samosprávných celků a právu životního prostředí (včetně problematiky posuzování vlivů na životní prostředí; procesy EIA a SEA).

V oblasti výše uvedených témat publikuje a vystupuje na odborných seminářích či konferencích. Je spoluautorem komentáře k zákonu o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Znalosti z oblasti práva pak uplatňuje i jako člen kontrolního výboru. 



Bouška
Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

připravuje se

připravuje se

připravuje se

připravuje se

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Správní řád v souvislostech: Kontrola

Lektor: JUDr. Milan Cigánek LL.M.

Hybridní forma
24. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Objasnit vazby mezi kontrolním a správním řádem.
  • Porovnat úpravu vybraných záležitostí v obou uvedených zákonech.
  • Detailněji rozebrat některé instituty související s kontrolními činnostmi.

Cílovou skupinou kurzu jsou úředníci a vedoucí úředníci územních samosprávných celků, kteří se podílejí na výkonu kontrolních činností.


Obsah kurzu

  • Vazba mezi kontrolním řádem a správním řádem (subsidiarita).
  • Kontrola jako postup podle části čtvrté správního řádu.
  • Odlišnosti kontroly od správního řízení.
  • Podání a jeho náležitosti.
  • Postup podle § 3 zákona o kontrole versus zajištění důkazu podle § 138 správního řádu.
  • Základy doručování.
  • Počítání času.
  • Vyloučení pro podjatost.
  • Opatření k nápravě jako materiální správní rozhodnutí.
  • Kontrola a navazující řízení, součinnost kontrolovaného subjektu.
  • Protokol o kontrole jako podklad pro rozhodnutí.
  • Protokol o kontrole jako veřejná listina.

Jde o součást volného cyklu akreditovaných kurzů "Správní řád v souvislostech". V jeho rámci počítáme např. s těmito tématy: přestupky, nahlížení do spisu versus poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., aplikace správního řádu ve školství, aplikace správního řádu při správě živnostenského podnikání, aplikace správního řádu v odpadovém hospodářství a podobně.

JUDr. Milan Cigánek LL.M.

Absolvent Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Právník Rady pro veřejný dohled nad auditem. V praxi se dlouhodobě zabývá problematikou veřejnosprávních kontrol, kárných a přestupkových řízení, je zodpovědný za vyřizování odvolací agendy a zastupování před soudy ve věcech správních žalob. 

V lektorské činnosti se věnuje oblastem, s nimiž má konkrétní praktickou zkušenost, konkrétně zákonu o kontrole, správnímu řádu a přestupkové problematice. Důraz klade na judikaturu využitelnou v běžném právním provozu, čtení zákonů nechává posluchačům „na doma“. Je akreditovaným lektorem průběžného vzdělávání úředníků obcí a krajů, zkušebním komisařem pro zkoušky odborné způsobilosti z přestupkového práva. Podílel se na zpracování „Vádeméka ke zkoušce odborné způsobilosti k přestupkům“. 

Jeho motto: „Vzdělání má hořké kořeny, ale sladké ovoce.“

Cigánek
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Vyvlastňování od A do Z

Lektor: Mgr. Petr Malíšek

On-line forma
26. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Podat ucelený přehled o veškerých zásadních aspektech vyvlastňování a vyvlastňovacího řízení.
  • Prezentovat účastníkům praktický návod, jak postupovat v případě, kdy budou stát na straně vyvlastnitele či vyvlastňovacího úřadu, případně sami za sebe v pozici vyvlastňovaného.
  • Objasnit režim liniového zákona a jeho specifika.
  • Upozornit na důležité změny, které ve vyvlastňování nastaly v posledních letech.

Kurz je primárně určen voleným představitelům obcí a úředníkům zařazeným do obecních úřadů. Je ovšem vhodný též pro ostatní zástupce veřejného sektoru, kteří s agendou vyvlastňování přicházejí či mohou přijít do styku.  

Obsah kurzu

  • Pojem vyvlastnění a jeho ústavní i zákonné podmínky.
  • Účely vyvlastnění dle zvláštních zákonů (stavebního zákona, zákona o pozemních komunikacích, vodního zákona aj.) a příklady jejich naplnění.
  • Určení náhrady za vyvlastnění (zákonné požadavky znaleckých posudků a nutný postup při jejich nenaplnění).
  • Vyvlastňovací řízení (zahájení řízení, účastníci řízení, doručování, ústní jednání, přerušení a zastavení řízení, rozhodnutí o vyvlastnění, rozhodnutí o zrušení vyvlastnění).
  • Soudní přezkum rozhodnutí o vyvlastnění (lhůty pro podání žaloby, rozsah přezkumu, navýšení náhrady za vyvlastnění).
  • Poznatky z praxe vyvlastňovacích úřadů.

Mgr. Petr Malíšek

Je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Již během svého studia působil několik let na odboru veřejných zakázek Rektorátu Masarykovy univerzity a rovněž v brněnské advokátní kanceláři zaměřující se na právo korporátní a závazkové.

V rámci své koncipientské a advokátní praxe v KVB advokátní kanceláři poskytuje právní poradenství územním samosprávným celkům ve všech oblastech práva spjatých s jejich fungováním. Mezi stěžejní oblasti, na které se zaměřuje, patří zejména vyvlastňování a vyvlastňovací řízení, ale taktéž právo pozemních komunikací, územní plánování a stavební řád, školské právo a pracovní právo se zaměřením na úředníky územních samosprávných celků. 



 

Malíšek
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Správní činnosti aktuálně: Odpadové hospodářství

Lektor: JUDr. Hana Dvořáková MBA

On-line forma
27. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat stěžejní ustanovení aktuální legislativy upravující oblast odpadového hospodářství územních samosprávných celků (s důrazem na novinky).
  • Objasnit vybraná ustanovení procesních právních předpisů aplikovaných v odpadovém hospodářství.
  • Poukázat na nejčastější problémy při výkonu správních činností v odpadovém hospodářství.

Kurz je určen všem úředníkům a vedoucím úředníkům, do jejichž pracovní náplně spadá agenda odpadového hospodářství.

Obsah kurzu

  • Aktuální právní úprava v oblasti nakládání s odpady. Přehled novinek v příslušné legislativě.
  • Procesní postupy při správních činnostech (správní řád, kontrolní řád a zákon o odpovědnosti za přestupky).
  • Typické problémy agendy odpadového hospodářství a možnosti jejich řešení.

JUDr. Hana Dvořáková MBA

Absolventka Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Titul MBA získala na Central European Management Institute. Od roku 1994 pracuje na Ministerstvu životního prostředí na odboru výkonu státní správy v oblasti nakládání s odpady a obaly, integrované prevence a přestupkového řízení. Od roku 2014 je ředitelkou odboru výkonu státní správy uvedeného ministerstva. 

Víc než 20 let se věnuje vzdělávání ve veřejné správě. Spolupracuje s Institutem pro veřejnou správu Praha jako lektorka, zkušební komisařka a odborná garantka zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků pro oblast hospodaření s odpady a nakládání s obaly. Pro tuto cílovou skupinu vytvořila metodiku "Praktický průvodce a rádce úředníka". Dlouhodobě působí také jako lektorka kurzů se zaměřením na legislativu odpadového hospodářství, vedení správního a přestupkového řízení či správní činnosti v oblasti odpadového hospodářství. 

Dvořáková
Délka

2 hodiny

Konání

od 9:00 do 11:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Jednotné environmentální stanovisko stručně a přehledně

Lektor: JUDr. Veronika Bálková

On-line forma
30. 9. 2024

Cíl kurzu

  • Objasnit účastníkům webináře cíle a principy zavedení jednotného environmentálního stanoviska (JES).
  • Přiblížit výkon státní správy v této oblasti.
  • Popsat proces vydávání JES.
  • Upozornit na změny některých zákonů v souvislosti s přijetím zákona o jednotném environmentálním stanovisku.

Obsah kurzu

  • Důvody zavedení jednotného environmentálního stanoviska (JES), cíle a principy.
  • Výkon státní správy.
  • Proces vydávání JES.
  • Náležitosti, platnost a změny JES.
  • Změny zákonů v souvislosti s přijetím zákona o jednotném environmentálním stanovisku.

JUDr. Veronika Bálková

Absolventka Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2001 pracuje ve státní správě, nejprve na České inspekci životního prostředí, od roku 2014 na Ministerstvu životního prostředí. Věnuje se zejména ochraně přírody a krajiny, správnímu procesu, přestupkovému právu a kontrolnímu řádu. 

Působí také jako lektorka Institutu pro veřejnou správu Praha a jako zkušební komisařka zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správních činností v ochraně přírody a krajiny.

Bálková
Délka

2 hodiny

Konání

od 13:00 do 15:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Správní řád od A do Z: Agenda oprávněných úředních osob

Lektor: Mgr. David Slováček

Akreditováno MV On-line forma
1. 10. 2024

Cíl kurzu

  • Přispět k dokonalejšímu pochopení těch ustanovení správního řádu, která jsou důležitá pro výkon agendy oprávněných úředních osob.
  • Pomoci řešit typické problémy, se kterými se oprávněné úřední osoby setkávají při každodenním výkonu vrchnostenské veřejné správy.
  • Přispět k osvojení postupů, jak správně a účinně řešit konkrétní případy v praxi.
  • Poskytnout platformu pro diskusi k problematice a výměnu zkušeností s vedením správního řízení moderovanou erudovaným lektorem.
  • Přispět tak ke zefektivnění správního řízení v podmínkách obcí a krajů. 

Kurz je určen zkušeným úředníkům a vedoucím úředníkům územních samosprávných celků, kteří svou pracovní agendu vykonávají v režimu správního řádu, kteří se bezprostředně podílejí na výkonu pravomoci správního orgánu a kteří jsou podle vnitřních předpisů správního orgánu nebo na základě pověření vedoucím správního orgánu oprávněni k provádění úkonů správního orgánu. Kurz není určen začátečníkům v oblasti správního řízení.  

Obsah kurzu

  • Vybraná ustanovení správního řádu (správní orgány, účastníci řízení, lhůty a počítání času, řízení v prvním stupni, opravné prostředky, postupy mimo správní řízení).
  • Agenda oprávněných úředních osob v podmínkách obcí a krajů (typické problémy ve správním řízení, možnosti jejich řešení, obsahově relevantní judikatura a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání, odpovědi na dotazy účastníků, diskuse, výměna zkušeností).

Vzdělávací program je součástí volného cyklu akreditovaných kurzů „Správní řád od A do Z“. V jeho rámci se počítá zejména s těmito kurzy: „Doručování“, „Judikatura v praxi územních samosprávných celků“, „Lhůty“, „Opravné prostředky“, „Rozhodnutí“ nebo „Vady řízení“.

Mgr. David Slováček

Zaměstnanec Nejvyššího správního soudu, dříve právník Kanceláře veřejného ochránce práv. 

Zkušený lektor dlouhodobě se věnující vzdělávání dospělých v oblasti práva, specialista na veřejné i soukromé právo. Předchozí zkušenosti z advokacie. Autor řady odborných článků. Konkrétní specializace: správní proces, dotační právo, pozemní komunikace.

Slováček
Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

AK/PV-594/2023

AK/VE-282/2023

AK/PV-593/2023

AK/VE-281/2023

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH