Nabízíme kurzy a webináře pro úředníky a zastupitele obcí a krajů

  • Můžete si vybrat z celodenních on-line kurzů či kratších webinářů. Prezenční kurzy budou realizovány v učebně v centru Prahy s dobrou dopravní dostupností.
  • Nabízíme také možnost konání kurzů na objednávku přímo na úřadě, a to ve všech regionech České republiky.
  • Kurzem vzdělávání nekončí. Každý účastník kurzu bude mít po dobu jednoho měsíce zdarma vstup do Poradnaproobce.cz.
  • Zároveň bude moci účastník kurzu celý měsíc zdarma klást dotazy k tématu kurzu, na které mu budou odpovídat právníci KVB advokátní kanceláře ve spolupráci s lektorem kurzu.

Základní informace o kurzech

Vyhledávání v nabídce kurzů

Zobrazit kurzy konané
od
do
Zobrazit pouze kurzy konané

Přehled nejbližších kurzů

Zobrazuji 1 až 10 z celkového počtu 77 nalezených

Regulace místních záležitostí veřejného pořádku prostřednictvím obecně závazné vyhlášky

Lektor: Mgr. Jakub Joklík

On-line forma
6. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit účastníky s problematikou obecně závazných vyhlášek obcí v oblasti regulace místních záležitostí veřejného pořádku.
  • Poskytnout jim základní přehled o možných oblastech regulace. 
  • Upozornit je na skutečnost, že řadu lidských činností v oblasti veřejného pořádku lze postihovat již podle zákonů.

Webinář je určen všem, kteří se v různých funkcích nebo pracovních pozicích podílejí na tvorbě, vydávání či dohledu nad dodržováním obecně závazných vyhlášek regulujících místní záležitosti veřejného pořádku.

Obsah kurzu

  • Obecně závazné vyhlášky obcí v oblasti regulace místních záležitostí veřejného pořádku. 
  • Možné oblasti regulace (konzumace alkoholu, zábavní pyrotechnika, pohyb psů, hazardní hry, noční klid atd.), podmínky pro její zavedení. 
  • Činnosti v oblasti veřejného pořádku, které je možné postihovat již podle zákonů.

Mgr. Jakub Joklík

Působí na Ministerstvu vnitra na pozici vedoucího oddělení dozoru nad normotvorbou obcí v rámci odboru veřejné správy, dozoru a kontroly. Do jeho činnosti spadá výkon dozoru nad zákonností obecně závazných vyhlášek obcí a taktéž provoz a rozvoj informačního systému Sbírky právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů. Má bohaté zkušenosti jak s posuzováním zákonnosti obecně závazných vyhlášek obcí, tak s metodickým usměrňováním obcí v oblasti obecní normotvorby v rámci celé České republiky.

Joklík
Délka

2 hodiny

Konání

od 15:00 do 17:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Microsoft (Office) 365 v úřednické práci

Lektor: Tomáš Malinský

On-line forma
6. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit účastníky s možnostmi využití aplikací a služeb platformy Microsoft 365 s důrazem na efektivní práci s e-maily a systémem úložiště OneDrive.
  • Poskytnout praktické rady a návody pro efektivnější vyřizování e-mailů a přehledné ukládání v rámci systému Microsoft 365.
  • Ukázat konkrétní nástroje a aplikace Microsoft 365, které pomohou účastníkům zvýšit efektivitu práce.

Kurz je určen všem, kteří při své úřední práci využívají nebo by rádi využívali kancelářský balík Microsoft (Office) 365. Mohou se ho zúčastnit začátečníci, ale na své si přijdou také pokročilejší uživatelé.

Obsah kurzu

1. Základní přehled služeb Office 365:

  • Přihlášení do portálu Office.
  • Popis prostředí portálu a běžná uživatelská nastavení.
  • Tenký / tlustý klient, instalace Office, přehled jednotlivých aplikací.

2. Elektronická pošta v Outlooku:

  • Outlook Online; Kontakty, kalendář, úkoly; Skupiny Outlook.
  • Šablony pro opakované činnosti.
  • Tvorba pravidel pro efektivnější vyřizování korespondence.

3. Úložiště OneDrive:

  • Vytváření složek, ukládání souborů.
  • Synchronizace složek OneDrive s lokálními složkami.
  • Práce se složkami OneDrive v desktopových aplikacích.
  • Sdílení souborů a složek.
  • Mazání souborů a jejich obnova.
  • Porovnání s možnostmi Sharepoint – rozdíl v použití.

4. Přehled a výhody některých aplikací a služeb Microsoft 365:

  • Word Online; Excel Online; PowerPoint Online; OneNote Online.
  • Aplikace Delve; Aplikace Sway; Lists.
  • ToDo vs Planner.

Tomáš Malinský

Lektor s dlouhodobou pedagogickou praxí (od roku 1999) ve státním i soukromém středním školství, ale také ve vzdělávání dospělých. Působil také jako konzultant pro IT, GDPR a ochranu oznamovatelů (whistleblowing). Věnuje se výuce HW a realizaci servisních IT prací. Jako lektor se aktuálně zaměřuje na operační systémy Microsoft pro běžné uživatele a na tvorbu firemních i osobních webových prezentací prostřednictvím redakčního systému Wordpress.

Sám sebe považuje za trpělivého člověka s nadšením pro nové výzvy. Rád cestuje a uplatňuje při tom své orientační i průvodcovské schopnosti.


Malinský
Délka

4 hodiny

Konání

od 9:00 do 13:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 490 Kč bez DPH

Povolování staveb od A do Z

Lektor: JUDr. Jan Brož Ph.D., Ing. Renáta Pintová Králová

Akreditováno MV Hybridní forma
7. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit účastníky výuky, jak postupovat při povolování záměrů podle nového stavebního zákona (kdy, kde, jak a kdo).
  • Vyjasnit, jaké požadavky budou posuzovány ze strany stavebního úřadu (např. soulad s územně plánovací dokumentací).
  • Nabídnout účastníkům komparativní pohled na starou a novou právní úpravu.

Kurz je určen úředníkům stavebních úřadů, ale nejen jim. Primárně cílí na osoby, které řeší fázi povolování záměrů (vč. stavebních) podle nového stavebního zákona. Předpokládá se, že účastníci tohoto kurzu mají alespoň základní znalost stávající právní úpravy a mají zájem o praktické seznámení s novým stavebním právem, jehož aplikovatelnost se neúprosně blíží. V rámci kurzu je zohledněna skutečnost, že podle nového stavebního zákona budou stavební úřady samy posuzovat soulad záměru s územně plánovací dokumentací.

Obsah kurzu

  • Struktura stavební správy (přehled).
  • Územně plánovací dokumentace perspektivou povolování staveb (co je nutné vědět a řešit).
  • Stavební právo hmotné – požadavky na výstavbu (dle stávajícího návrhu prováděcích právních předpisů).
  • Stavební právo procesní – postup při povolování záměrů.
  • Užívání a odstraňování staveb.
  • Následky porušení povinností podle nového stavebního zákona.

JUDr. Jan Brož Ph.D.

Vykonává advokátní praxi zaměřenou na oblast správního práva, v rámci které efektivně využívá svých důkladných teoretických znalostí získaných absolvovaným studiem v oboru „Správní právo a právo životního prostředí“ a díky své aktivní účasti na odborných konferencích po celé Evropě. Současně od absolvování studia práva působí v akademické sféře mj. i jako externí vyučující katedry práva Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.

V rámci své specializace se intenzivně věnuje především veřejnému stavebnímu právu, územnímu plánování, právu životního prostředí, komunálnímu právu, dotacím a další veřejné podpoře, hernímu právu a správnímu trestání (a je též spoluautorem hojně citovaného komentáře k zákonu č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich). Ve všech těchto oblastech též již několik let úspěšně zastupuje klienty jak před správními orgány, tak před správními soudy a Ústavním soudem.

Jan Brož je místopředsedou a členem Pracovní komise Legislativní rady vlády České republiky, rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a rozkladové komise ministra zdravotnictví. Dále je členem Legislativní komise Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky.

V rámci své legislativní praxe poskytuje klientům (a to jak z řad soukromého, tak veřejného sektoru) též odborné služby při tvorbě i připomínkování návrhů zákonů. Mezi nejvýznamnější zde patří rekodifikace (veřejného) stavebního práva, na které významně participuje kontinuálně již od roku 2018, a to včetně navazujících novelizací.

Brož

Ing. Renáta Pintová Králová

Absolventka oboru "Podnikání a řízení ve stavebnictví" na Stavební fakultě ČVUT v Praze.

Pracovala na stavebním úřadu Magistrátu hlavního města Prahy. Spolupracovala na tvorbě nového stavebního zákona. Od roku 2007 poskytuje odborné konzultace v oblasti stavebního práva, mj. při přípravě prováděcích právních předpisů v gesci Ministerstva pro místní rozvoj.

Je členkou České společnosti pro stavební právo, členkou rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a zkušební komisařkou České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě.

Jako lektorka zajišťuje kurzy zaměřené na aplikaci stavebního zákona a příslušných prováděcích předpisů. V této oblasti také publikuje (např. v bulletinu Stavební právo).  


Pintová Králová
Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

AK/PV-130/2024

AK/VE-49/2024

AK/PV-131/2024

AK/VE-50/2024

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Stavební právo v praxi obcí: Nový stavební zákon

Lektor: JUDr. Jan Brož Ph.D., JUDr. Aleš Mácha Ph.D.

Akreditováno MV Hybridní forma
9. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit zastupitele a úředníky územních samosprávných celků s novou právní úpravou stavebního práva - zákonem č. 283/2021 Sb., který postupně nabývá účinnosti.
  • Upozornit na nejdůležitější změny, které uvedený zákon přináší.
  • Porovnat starou a novou právní úpravu.

Kurz je určen všem, kteří při výkonu své funkce nebo pracovní agendy aplikují stavební zákon. Nejedná se však o vzdělávání zaměřené na začátečníky. Je zacílen spíše na ty, kteří se v oblasti stavebního práva už nějaký čas pohybují.

Obsah kurzu

  • Základní parametry, cíle a principy nového stavebního zákona.
  • Nová organizace stavební správy.
  • Změny v územním plánování.
  • Povolování staveb v jednotném povolovacím procesu.
  • Kolaudace a odstraňování staveb.

JUDr. Jan Brož Ph.D.

Vykonává advokátní praxi zaměřenou na oblast správního práva, v rámci které efektivně využívá svých důkladných teoretických znalostí získaných absolvovaným studiem v oboru „Správní právo a právo životního prostředí“ a díky své aktivní účasti na odborných konferencích po celé Evropě. Současně od absolvování studia práva působí v akademické sféře mj. i jako externí vyučující katedry práva Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.

V rámci své specializace se intenzivně věnuje především veřejnému stavebnímu právu, územnímu plánování, právu životního prostředí, komunálnímu právu, dotacím a další veřejné podpoře, hernímu právu a správnímu trestání (a je též spoluautorem hojně citovaného komentáře k zákonu č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich). Ve všech těchto oblastech též již několik let úspěšně zastupuje klienty jak před správními orgány, tak před správními soudy a Ústavním soudem.

Jan Brož je místopředsedou a členem Pracovní komise Legislativní rady vlády České republiky, rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a rozkladové komise ministra zdravotnictví. Dále je členem Legislativní komise Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky.

V rámci své legislativní praxe poskytuje klientům (a to jak z řad soukromého, tak veřejného sektoru) též odborné služby při tvorbě i připomínkování návrhů zákonů. Mezi nejvýznamnější zde patří rekodifikace (veřejného) stavebního práva, na které významně participuje kontinuálně již od roku 2018, a to včetně navazujících novelizací.

Brož

JUDr. Aleš Mácha Ph.D.

Působí jako vrchní ministerský rada odboru Legislativně právního Ministerstva pro místní rozvoj. Od počátku se podílel na přípravě nového stavebního zákona, zejména po stránce právní a legislativní. Je rovněž odborným asistentem na katedře správního práva a finančního práva Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, členem rozkladové komise ministra pro místní rozvoj pro stavební právo a členem Pracovní komise Legislativní rady vlády pro veřejné právo I - Komise pro správní právo č. 2.

Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

AK/PV-758/2023

AK/VE-377/2023

AK/PV-757/2023

AK/VE-376/2023

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Jak efektivně komunikovat a zvládat konflikty na pracovišti

Lektor: PhDr. Miloslav Hrubý

Hybridní forma
10. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Přispět k osvojení pravidel efektivní komunikace v podmínkách úřadu s různými typy spolupracovníků a občanů.
  • Představit základní způsoby předávání informací a druhy komunikace.
  • Obeznámit s možnostmi řešení konfliktů a procesem vyjednávání se spolupracovníkem a s občanem.
  • Seznámit s technikami aktivního naslouchání a argumentace. 

Kurz je určen vedoucím oddělení, vedoucím odborů, tajemníkům obecních úřadů, eventuálně vedoucím pracovníkům příspěvkových organizací a organizačních složek obcí. Obsah je koncipován pro všechny vedoucí zaměstnance úřadu, kteří se dostávají do zátěžových situací a komplikovaného vyjednávání se spolupracovníky, politiky a občany.


Obsah kurzu

  • Komunikace (např. komunikační bariéry, pozornost, signály, spolupráce, model přenosu, verbální a neverbální komunikace).
  • Zvládání konfliktu (např. druhy konfliktu, možnosti řešení, interpersonální konflikty, skupinové konflikty, stres a jeho symptomy, zvládání stresové zátěže, relaxace).
  • Aktivní naslouchání a argumentace (např. empatie, zrakový kontakt, vhodné postoje, pozornost, postupy a techniky, argumentační fauly).
  • Vyjednávání (např. taktiky, negociační přístupy, nátlak, faktory úspěšného jednání).
  • Praktický nácvik.

PhDr. Miloslav Hrubý

Lektor, kouč, mediátor a poradce.

Vystudoval Universitu Komenského v Bratislavě, filosofickou fakultu, obor psychologie, postgraduální studium na EBS Praha ve SRN - obor podnikové řízení a marketing.

Od roku 1992 do současnosti se plně věnuje poradenské a konzultační činnosti manažerům na vrcholové, střední a základní úrovni řízení v oblasti vedení a komunikace, zpracovávání ekonomických projektů, komplexních podnikatelských projektů a provádění finančních analýz společností. Realizuje personální a procesní audity včetně organizování AC a DC s možností psychologické diagnostiky osobnosti. Pro své klienty organizuje talentmanagement a rozvojové programy pro zaměstnance.

Dále se věnuje vzdělávání v oblasti řízení a vedení lidí v marketingovém přístupu, akviziční činnosti a komunikaci. Do jeho portfolia patří také vzdělávání středního managementu obchodních firem, bankovních domů i státních institucí (např. Ministerstvo spravedlnosti, Generální finanční ředitelství).

Od roku 2013 byl jmenován zkušebním komisařem pro udělování licencí k mediační činnosti.

Má 25 let zkušeností jako psycholog, poradce, lektor a kouč na českém trhu a trhu SRN.

Publikační činnost: skripta pro strategické a operační myšlení v procesu vedení spolupracovníků, changemanagement, timemanagement, řízení v procesu změn, efektivní vedení obchodního jednání, vedení a vitalizace týmů, marketing ve službách, zvládání zátěžových situací a stresmanagement, barevná typologie.

Hrubý
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Aplikace správního řádu v činnosti stavebních úřadů

Lektor: Ing. Vladimíra Helebrantová

On-line forma
13. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Podat přehled nejdůležitějších ustanovení správního řádu, která se aplikují v činnosti stavebních úřadů.
  • Upozornit na užitečné judikáty a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.
  • Pomoci efektivně řešit nejčastější problémy aplikace správního řádu v praxi stavebních úřadů.

Obsah kurzu

  • Vybraná ustanovení správního řádu typicky aplikovaná v činnosti stavebních úřadů.
  • Obsahově relevantní judikatura a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.
  • Nejčastější problémy aplikace správního řádu v praxi stavebních úřadů.

Ing. Vladimíra Helebrantová

Absolventka Stavební fakulty Českého vysokého učení technického. Větší část své pracovní kariéry působila na stavebním úřadu, a to jak v prvostupňovém, tak i odvolacím, krátkou dobu také na Ministerstvu pro místní rozvoj.

Lektorské činnosti zaměřené na stavební právo se věnuje od roku 2014. Spolupracuje s několika vzdělávacími agenturami. Je také lektorkou přípravných kurzů pro zkoušku zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování, stavebního řádu a vyvlastnění, a rovněž zkušební komisařkou pro tuto oblast. V roli zkušební komisařky působí i na České komoře autorizovaných inženýrů a techniků, kde zkouší uchazeče o autorizaci ze znalosti právních přepisů.

Je dlouholetou členkou České společnosti pro stavební právo,  kde vede její Sekci pro technické předpisy ve výstavbě. Svými články přispívá do bulletinu „Stavební právo“.

Ve vzdělávání dospělých vidí možnost předávat praktické zkušenosti, což považuje za jeden z nejlepších zdrojů informací.

Helebrantová
Délka

2 hodiny

Konání

od 13:00 do 15:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Dokazování v přestupkovém řízení

Lektor: JUDr. Milan Cigánek LL.M.

On-line forma
14. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Rozšířit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti procesních otázek agendy přestupků.
  • Zaměřit se detailně na problematiku dokazování, jak ji upravuje nejen správní řád, ale také přestupková legislativa.
  • Srozumitelným způsobem informovat o obsahově relevantní judikatuře využitelné v praxi územních samosprávných celků.

Kurz je určen úředníkům a vedoucím úředníkům, do jejichž pracovní náplně spadá výkon přestupkové agendy.

Obsah kurzu

  • Pojem dokazování, důkazní prostředek, důkaz.
  • Zásada racionalizované materiální pravdy, její aplikace v judikatuře.
  • Zásada volného hodnocení důkazů, její aplikace v judikatuře.
  • Zásada zákonnosti při dokazování.
  • Zásada vyhledávací a vyšetřovací, jejich limity.
  • Právo na seznámení se s podklady rozhodnutí, judikatorní aplikace § 36 odst. 3 správního řádu.
  • Důsledky pasivity účastníka řízení.
  • Tvrzení jiné věrohodné verze skutkové reality, dopad na povinnosti správního orgánu.
  • Přípustná selekce důkazů navrhovaných účastníkem řízení.
  • Zákaz sebeobviňování a sebeusvědčování.
  • Podklady pro rozhodnutí .
  • Notoriety pohledem judikatury.
  • Využití wikipedie, web archivů, mapových podkladů.
  • Jednotlivé důkazní prostředky, jejich využití a provádění.

JUDr. Milan Cigánek LL.M.

Absolvent Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Právník Rady pro veřejný dohled nad auditem. V praxi se dlouhodobě zabývá problematikou veřejnosprávních kontrol, kárných a přestupkových řízení, je zodpovědný za vyřizování odvolací agendy a zastupování před soudy ve věcech správních žalob. 

V lektorské činnosti se věnuje oblastem, s nimiž má konkrétní praktickou zkušenost, konkrétně zákonu o kontrole, správnímu řádu a přestupkové problematice. Důraz klade na judikaturu využitelnou v běžném právním provozu, čtení zákonů nechává posluchačům „na doma“. Je akreditovaným lektorem průběžného vzdělávání úředníků obcí a krajů, zkušebním komisařem pro zkoušky odborné způsobilosti z přestupkového práva. Podílel se na zpracování „Vádeméka ke zkoušce odborné způsobilosti k přestupkům“. 

Jeho motto: „Vzdělání má hořké kořeny, ale sladké ovoce.“

Cigánek
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Excel pro začátečníky

Lektor: Ing. Jaroslav Vobr MBA

On-line forma
20. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Prohloubit počítačové dovednosti úředníků v oblasti práce s MS Excel, a to od základních kroků.
  • Přispět k pochopení filozofie programu.
  • Podat přehled nejdůležitějších funkcionalit programu.
  • Objasnit vybrané funkcionality programu (s akcentem na možnost jejich využití v úřednické práci).
  • Naučit se vytvářet a formátovat tabulky, provádět jednoduché i složitější výpočty, třídit a analyzovat data.
  • Výklad dílčích témat doplnit praktickými příklady.

Cílovou skupinou jsou úředníci, vedoucí úředníci a další zaměstnanci územních samosprávných celků, kteří při výkonu své pracovní agendy potřebují využívat MS Excel.

Obsah kurzu

  • Pás karet, Panel nástrojů, Rychlý přístup.
  • Organizace dat v EXCELu.
  • Základní operace.
  • Formátování buněk.
  • Jednoduché výpočty v Tabulkách.
  • Tisk.
  • Základní pravidla pro „funkční tabulky“.
  • Zajímavé klávesové zkratky.
  • Současné „HITY“ v EXCELu.

Webinář je součástí volného cyklu zaměřeného na práci s MS Excel. V rámci cyklu na tento úvodní webinář navazují „Excel pro mírně pokročilé“, „Excel pro pokročilé“ a „Excel pro experty“.

Ing. Jaroslav Vobr MBA

Absolvent Elektrotechnické fakulty Českého vysokého učení technického v Praze. Zaměstnanec Institutu pro veřejnou správu Praha. Je zkušebním komisařem pro oblast autorizované konverze dokumentů. Jako lektor průběžného vzdělávání úředníků obcí a krajů se zaměřuje na rozvoj počítačové gramotnosti (zejména na všechny úrovně práce s aplikací Microsoft EXCEL). 

Ve svém volné čase se profesionálně věnuje aerobiku. Dosáhl dvojnásobného titulu Mistra České republiky, úspěšně reprezentoval Českou republiku v zahraniční (Itálie 3. místo, Španělsko 4. místo).

Vobr
Délka

4 hodiny

Konání

od 13:00 do 17:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 490 Kč bez DPH

Praktický průvodce hospodařením územní samosprávy

Lektor: Ing. Miroslava Vojtíšková

Hybridní forma
21. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat zásady hospodaření územních samosprávných celků a pravomoci orgánů územních samosprávných celků v oblasti hospodaření.
  • Objasnit rozpočtový proces v podmínkách obcí a krajů.
  • Podat přehled kontrolních mechanismů ve vztahu k hospodaření obcí a krajů.
  • Výklad dílčích témat doplnit praktickými příklady a aktualitami.
  • Přispět tak ke zefektivnění výkonu správních činností v oblasti hospodaření územních samosprávných celků.

Cílovou skupinou kurzu jsou úředníci a vedoucí úředníci, kteří se v rámci své pracovní agendy podílejí na výkonu správních činností v oblasti hospodaření územních samosprávných celků.

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Zásady hospodaření územních samosprávných celků (nakládání s majetkem, péče řádného hospodáře, pravomoci orgánů územních samosprávných celků v oblasti hospodaření).
  • Finanční hospodaření územních samosprávných celků (rozpočet, rozpočtový proces, hlavní zdroje financování územních samosprávných celků, organizace územních samosprávných celků z pohledu hospodaření).
  • Kontrolní mechanismy v oblasti hospodaření územních samosprávných celků (přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků, finanční kontrola, finanční a kontrolní výbor zastupitelstva územního samosprávného celku).
  • Hospodaření územních samosprávných celků v praxi (příklady dobré a špatné praxe, případové studie k vybraným dílčím tématům kurzu, užitečné zdroje informací, metodické materiály a obsahově relevantní judikatura).

Ing. Miroslava Vojtíšková

Absolventka Ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze se specializací na veřejnou správu a regionální rozvoj. Má dlouholeté zkušenosti z územní veřejné správy, kde působí jako tajemnice městského úřadu.

Lektorka a zkušební komisařka pro zkoušku zvláštní odborné způsobilosti v oblasti finančního hospodaření územních samosprávných celků a jeho přezkumu.  Jako lektorka průběžného vzdělávání se zaměřuje na tato témata: rozpočtové hospodaření obcí, hospodaření a nakládání s majetkem obce, finanční řízení obcí, zákon o úřednících územních samosprávných celků. Je autorkou řady odborných textů zaměřených na problematiku hospodaření územní samosprávy, a to v tištěné i digitální podobě. Jedná se např. o učebnici "Finanční hospodaření územní samosprávy" nebo praktického průvodce a rádce úředníka "Finanční hospodaření obce a jeho přezkoumávání".

Vojtíšková
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Jednotné environmentální stanovisko stručně a přehledně

Lektor: JUDr. Veronika Bálková

On-line forma
22. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Objasnit účastníkům webináře cíle a principy zavedení jednotného environmentálního stanoviska (JES).
  • Přiblížit výkon státní správy v této oblasti.
  • Popsat proces vydávání JES.
  • Upozornit na změny některých zákonů v souvislosti s přijetím zákona o jednotném environmentálním stanovisku.

Obsah kurzu

  • Důvody zavedení jednotného environmentálního stanoviska (JES), cíle a principy.
  • Výkon státní správy.
  • Proces vydávání JES.
  • Náležitosti, platnost a změny JES.
  • Změny zákonů v souvislosti s přijetím zákona o jednotném environmentálním stanovisku.

JUDr. Veronika Bálková

Absolventka Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2001 pracuje ve státní správě, nejprve na České inspekci životního prostředí, od roku 2014 na Ministerstvu životního prostředí. Věnuje se zejména ochraně přírody a krajiny, správnímu procesu, přestupkovému právu a kontrolnímu řádu. 

Působí také jako lektorka Institutu pro veřejnou správu Praha a jako zkušební komisařka zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správních činností v ochraně přírody a krajiny.

Bálková
Délka

2 hodiny

Konání

od 13:00 do 15:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH