V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání vlastník místní komunikace

Nalezeno 10887 právních předpisů:

  • 127/2005 Sb., Zákon o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích)
  • 13/1997 Sb., Zákon o pozemních komunikacích
  • 12/1997 Sb., Zákon o bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
  • 129/1928 Sb., Zákon o nabytí místní dráhy Votice—Sedlčany státem.
  • 78/1930 Sb., Zákon o nabytí místních drah Zaječí—Čejč—Hodonín a Mutěnice—Kyjov státem.

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 86 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 71 až 80

Má obec povinnost zpracovat plán zimní údržby?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může obec vypínat v nočních hodinách veřejné osvětlení v částech obce, kterými neprochází průjezdní úseky silnic I., II. a III. třídy? Týká se to i veřejného osvětlení podél místních a účelových komunikací?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Co je považováno za vrak podle zákona o pozemních komunikacích?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Kdo je vlastníkem opěrné zídky, která je oporou výše postaveného pozemku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Místní podnikatel požaduje rekonstrukci části místní komunikace s tím, že polovinu nákladů uhradí. Máme tento vzniklý vztah ošetřit darovací smlouvou nebo smlouvou o sdružení finančních prostředků se závazkem podnikatele, že komunikace zůstane ve vlastnictví obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec prodala pozemky zájemcům o stavební parcely, přičemž kupující uhradili kupní cenu pozemku a zároveň příspěvek na vybudování veřejné infrastruktury (plyn, vodovod, místní komunikace, osvětlení…). Tyto příspěvky pokryly částečnou úhradu stavby infrastruktury, zbytek hradila obec jako investor. V sousedství zmíněných nemovitostí se nachází pozemek v soukromém vlastnictví mimo dosah komunikací a inženýrských sítí. Vlastník této nemovitosti se rozhodl využít nově zbudované infrastruktury a prodat stavební místa za cenu mnohonásobně vyšší oproti obci, ačkoliv se na výstavbě infrastruktury (a tím zhodnocení svého pozemku) nepodílel. Může obec rovněž požadovat po kupcích (nových majitelích) příspěvek na vybudování inženýrských sítí? Může těmto osobám obec znemožnit napojení na sítě, které jsou v jejím vlastnictví (vodovod, kanalizace)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak postupovat před a při otevřením odstaveného vozidla na pozemní komunikaci, bez registrační značky a viditelného VIN, pokud chceme přes VIN zjistit provozovatele?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podle novely zákona o elektronických komunikací prý budou i sítě elektronických komunikacích povolovány na obecních úřadech ORP podle § 34a, budeme opětovně postupovat spisy na ORP?

Novelizací nového stavebního zákona (zákon č. 283/2021 Sb.), která byla provedena zákonem č. 23/2025 Sb., skutečně dochází ke změně ustanovení § 34a odst. 2 nového stavebního zákona.

Část devátá Čl. XI zákona č. 23/2025 Sb. mění s účinností od 1. 1. 2026 ustanovení § 34a odst. 2 nového stavebního zákona následovně:

„Působnost stavebního úřadu ve věcech záměru bytového domu, silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace, technické infrastruktury, která je součástí distribuční soustavy v elektroenergetice nebo plynárenství, sítí elektronických komunikací, vodního díla, u něhož nevykonává působnost stavebního úřadu krajský stavební úřad a souboru staveb, jehož jsou tyto záměry součástí, vykonává obecní stavební úřad obce s rozšířenou působností; § 37 odst. 3 se pro určení příslušnosti stavebního úřadu nepoužije.“ [vyznačeno tučně a podtrženě]

Fakticky to tedy znamená, že od 1. 1. 2026 budou i sítě elektronických komunikací spadat pod zvláštní působnost stavebních úřadů na úrovni obcí s rozšířenou působností tak, jak je tomu v případě dalších taxativně stanovených staveb.

Dotaz pak směřuje zjevně k tomu, zda se i v případě této novelizace bude aplikovat ustanovení § 330 odst. 3 nového stavebního zákona. Nicméně zákonodárce v případě zákona č. 23/2025 Sb. takové řešení nezvolil. Čl. XII Přechodné ustanovení zákona č. 23/2025 Sb. totiž stanoví: „Řízení a jiné postupy týkající se sítí elektronických komunikací zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle právních předpisů účinných přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.“

V případě elektronických komunikací tedy bude platit, že se budou řízení o povolení sítí elektronických komunikací dokončovat podle dosavadních právních předpisů. Fakticky tedy bude platit, že veškerá zahájená řízení do 31. 12. 2025, tedy podané žádosti, budou dokončeny též dalšími obecními stavebními úřady, tedy pověřenými obecními úřady a obecními úřady, které stanoví Ministerstvo pro místní rozvoj vyhláškou č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů, ve znění pozdějších předpisů.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Silniční správní úřad obce I. typu zahájil správní řízení o neoprávněném záboru veřejného prostranství - chodníku, který je součástí místní komunikace. Dle §40 odst. 4 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích přestupky podle §42a a §42b projednává obec s rozšířenou působností. Jak má silniční správní úřad obce I. typu předat tento přestupek k projednání obci s rozšířenou působností? Případně má vůbec právo silniční správní úřad obce I. typu toto správní řízení zahájit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Občan užívá pozemek za jeho parcelou na základě starého svolení místního národního výboru. Vlastník tohoto pozemku se o něj nikdy nestaral, neplatil daň z nemovitostí a ani v obci nebydlel. Nyní chce daný občan tento pozemek od jeho vlastníka odkoupit. Vlastník požaduje přemrštěnou cenu, i když je pozemek v katastru nemovitostí veden jako orná půda. Existuje v tomto případě jakési právo vydržení, když uživatel pozemek užívá od roku 1976, nebo si majitel může určit libovolnou cenu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.