V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání uzavření smlouvy

Nalezeno 12631 právních předpisů:

  • 430/2024 Sb., Vyhláška o způsobilosti informačních a komunikačních systémů a samostatných elektronických zařízení, stínicích komor, zabezpečených oblastí a objektů k ochraně před únikem utajovaných informací kompromitujícím vyzařováním a o některých náležitostech žádosti o uzavření smlouvy o zajištění činnosti (vyhláška o kompromitujícím vyzařování)
  • 297/2010 Sb., Vyhláška o stanovení vzoru formuláře pro uveřejnění oznámení o zahájení nabídkového řízení pro výběr dopravce k uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
  • 55/2013 Sb., Sdělení Ministerstva kultury o uzavření smluv o vypořádání mezi Českou republikou a Apoštolskou církví, Církví adventistů sedmého dne, Církví bratrskou, Církví československou husitskou, Církví řeckokatolickou, Církví římskokatolickou, Českobratrskou církví evangelickou, Evangelickou církví augsburského vyznání v České republice, Evangelickou církví metodistickou, Federací židovských obcí v České republice, Jednotou bratrskou, Luterskou evangelickou církví a. v. v České republice,Náboženskou společností českých unitářů, Pravoslavnou církví v českých zemích, Slezskou církví evangelickou augsburského vyznání a Starokatolickou církví v České republice
  • 447/2024 Sb., Vyhláška o zajištění kryptografické ochrany utajovaných informací a o některých náležitostech o uzavření smlouvy o zajištění činnosti
  • 431/2024 Sb., Vyhláška o provádění certifikace při zabezpečování kryptografické ochrany utajovaných informací a o některých náležitostech žádosti o uzavření smlouvy o zajištění činnosti

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 379 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 121 až 130

Starosta obce bez souhlasu a informování členů rady podal žádost na přeshraniční projekt, kde v čestném prohlášení podepsal, že si je vědom dofinancování a že tyto finanční prostředky má obec připraveny. Ovšem obec tyto finanční prostředky k dispozici nemá a nemá ani na předfinancování. Starosta se před podáním projektu neinformoval ani u správce rozpočtu, jak mu ukládá směrnice, dále o projektu neinformoval místostarostu ani radní na jednání rady a projekt podal bez konzultace i schválení. Jak v takovém případě postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Starosta odmítá podepsat smlouvu o nákupu nemovitosti, kterou schválilo zastupitelstvo obce. Důvodem je, že cena nemovitosti se mu zdá příliš vysoká a nemovitost je dle jeho názoru pro obec nepotřebná. Jak v takovém případě postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Zastupitelstvo obce schválilo uzavření smlouvy o dílo s vítězným uchazečem na zhotovení projektové dokumentace. Nyní je třeba k této smlouvě uzavřít dodatek, kterým se termín plnění díla prodlouží o 6 měsíců. Je nutné tento dodatek schválit zastupitelstvem obce, nebo může o uzavření dodatku rozhodnout starosta (v obci není volena rada obce)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Který orgán dle zákona o obcích má kompetenci schválit uzavření úplatné licenční smlouvy na autorská práva?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Na obec se obrátil vlastník pozemku, který se nachází uprostřed lánů vlastněných obcí, a ke kterému není žádný přístup. Jako přístup mohly být v minulosti užívány okolní pozemky, avšak na užívání všech těchto pozemků má obec uzavřenou nájemní smlouvu se zemědělskou společností. Má obec povinnost nájemní smlouvu ukončit a umožnit tak přístup na dotčený pozemek?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Pokud zastupitelstvo obce vydá rozhodnutí, na základě něhož dojde ke vzniku škody soukromým osobám, je za to jednotlivý zastupitel odpovědný v rámci regrese? Je možné se nějak vyvinit? Je zastupitel odpovědný i přesto, že na jednání nehlasoval, ale poté podepsal dodatek ke smlouvě s výše uvedeným závěrem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné, aby mateřská škola zřizovaná obcí jako příspěvková organizace pronajímala dále nemovitosti ve vlastnictví obce, které má ve výpůjčce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec bude financovat stavbu z dotací, v případě, že dodavatel nestihne termín dodání, tak obec dotaci nedostane – má obec pak nárok na náhradu škody do výše přislíbené dotace?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Naše obec uzavřela se stavebníkem plánovací smlouvu v srpnu 2024, přičemž obsahem této smlouvy je i závazek naší obce, že nebudeme proti stavebnímu záměru stavebníka nijak brojit. Máme za to, že stavebník záměr změnil a již neodpovídá původní smlouvě. Jsou naše námitky podle stavebního zákona skutečně nepřípustné, jak tvrdí stavebník stavebnímu úřadu?

Nový stavební zákon (zákon č. 283/2021 Sb.) upravuje institut veřejnoprávních smluv v ustanovení § 130 a násl. Tyto smlouvy jsou upraveny jako veřejnoprávní. Lze předpokládat, že bylo úmyslem obou stran uzavřít plánovací smlouvu podle nového stavebního zákona, tedy jako veřejnoprávní, a to s ohledem na sjednaný závazek a období uzavření této smlouvy (tj. po 1. 7. 2024).

Dle ust. § 131 odst. 1 písm. d) nového stavebního zákona může být jedním ze závazků sjednaných v plánovací smlouvě mj. to, že: „po dobu trvání plánovací smlouvy nebude ve správních nebo soudních řízeních týkajících se povolení záměru uplatňovat návrhy, vyjádření a opravné prostředky, které by byly v rozporu s obsahem uzavřené plánovací smlouvy.“

Jedná se tedy perspektivou nového stavebního zákona o přípustný závazek obce. Je však nutné se zabývat tím, jaký má tento závazek dopad na příslušné řízení o povolení záměru.

Dle ust. § 190 odst. 2 in fine nového stavebního zákona platí, že: „Stavební úřad dále nepřihlíží k námitkám účastníka řízení, které jsou v rozporu s uzavřenou plánovací smlouvou, jejíž smluvní stranou je tento účastník řízení.“ V odvolacím řízení pak podle ustanovení § 226 odst. 2 nového stavebního zákona platí: „Odvolací správní orgán nepřihlíží k odvolacím námitkám, které mohl odvolatel uplatnit dříve. Odvolací správní orgán dále nepřihlíží k části obsahu odvolání, které bylo podáno odvolatelem, který je stranou plánovací smlouvy, pokud je obsah odvolání v rozporu s tím, k čemu se odvolatel v plánovací smlouvě zavázal.“

S ohledem na shora uvedené se nabízí tedy otázka, zda lze podané námitky považovat za přípustné, nebo nepřípustné (obdobně by tomu bylo v případě posuzování přípustnosti odvolání). Pokud je záměr odlišný od záměru, který byl sjednán v plánovací smlouvě, patrně nebudou námitky ani případné odvolání obce v rozporu s uzavřenou plánovací smlouvu, která se týkala jiného stavebního záměru. V takovém případě by stavební úřad měl k takovým námitkám standardně přihlížet a odvolací orgán by měl obsah odvolání taktéž zohlednit a nekonstatovat jeho nepřípustnost.

Samozřejmě bude záležet na tom, zda skutečně bylo v rámci plánovací smlouvy dostatečně určitě a jednoznačně konstatováno, že je spjata s určitým konkrétním záměrem. To je věcí individuálního posouzení uzavřené plánovací smlouvy. Obecně však lze očekávat, že plánovací smlouva bude zpravidla spjata s určitým konkrétním stavebním záměrem.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Související vzdělávání
Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož

Který orgán obce schvaluje smlouvu např. na opravu pozemní komunikace (rada nebo zastupitelstvo)? Má vliv na to, kdo schvaluje smlouvu, výše zakázky nebo to, zda bylo s touto akcí počítáno v rozpočtu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.