Nabízíme kurzy a webináře pro úředníky a zastupitele obcí a krajů

  • Můžete si vybrat z celodenních on-line kurzů či kratších webinářů. Prezenční kurzy budou realizovány v učebně v centru Prahy s dobrou dopravní dostupností.
  • Nabízíme také možnost konání kurzů na objednávku přímo na úřadě, a to ve všech regionech České republiky.
  • Kurzem vzdělávání nekončí. Každý účastník kurzu bude mít po dobu jednoho měsíce zdarma vstup do Poradnaproobce.cz.
  • Zároveň bude moci účastník kurzu celý měsíc zdarma klást dotazy k tématu kurzu, na které mu budou odpovídat právníci KVB advokátní kanceláře ve spolupráci s lektorem kurzu.

Základní informace o kurzech

Vyhledávání v nabídce kurzů

Zobrazit kurzy konané
od
do
Zobrazit pouze kurzy konané

Přehled nejbližších kurzů

Zobrazuji 11 až 20 z celkového počtu 80 nalezených

Excel pro začátečníky

Lektor: Ing. Jaroslav Vobr MBA

On-line forma
20. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Prohloubit počítačové dovednosti úředníků v oblasti práce s MS Excel, a to od základních kroků.
  • Přispět k pochopení filozofie programu.
  • Podat přehled nejdůležitějších funkcionalit programu.
  • Objasnit vybrané funkcionality programu (s akcentem na možnost jejich využití v úřednické práci).
  • Naučit se vytvářet a formátovat tabulky, provádět jednoduché i složitější výpočty, třídit a analyzovat data.
  • Výklad dílčích témat doplnit praktickými příklady.

Cílovou skupinou jsou úředníci, vedoucí úředníci a další zaměstnanci územních samosprávných celků, kteří při výkonu své pracovní agendy potřebují využívat MS Excel.

Obsah kurzu

  • Pás karet, Panel nástrojů, Rychlý přístup.
  • Organizace dat v EXCELu.
  • Základní operace.
  • Formátování buněk.
  • Jednoduché výpočty v Tabulkách.
  • Tisk.
  • Základní pravidla pro „funkční tabulky“.
  • Zajímavé klávesové zkratky.
  • Současné „HITY“ v EXCELu.

Webinář je součástí volného cyklu zaměřeného na práci s MS Excel. V rámci cyklu na tento úvodní webinář navazují „Excel pro mírně pokročilé“, „Excel pro pokročilé“ a „Excel pro experty“.

Ing. Jaroslav Vobr MBA

Absolvent Elektrotechnické fakulty Českého vysokého učení technického v Praze. Zaměstnanec Institutu pro veřejnou správu Praha. Je zkušebním komisařem pro oblast autorizované konverze dokumentů. Jako lektor průběžného vzdělávání úředníků obcí a krajů se zaměřuje na rozvoj počítačové gramotnosti (zejména na všechny úrovně práce s aplikací Microsoft EXCEL). 

Ve svém volné čase se profesionálně věnuje aerobiku. Dosáhl dvojnásobného titulu Mistra České republiky, úspěšně reprezentoval Českou republiku v zahraniční (Itálie 3. místo, Španělsko 4. místo).

Vobr
Délka

4 hodiny

Konání

od 13:00 do 17:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 490 Kč bez DPH

Praktický průvodce hospodařením územní samosprávy

Lektor: Ing. Miroslava Vojtíšková

Hybridní forma
21. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat zásady hospodaření územních samosprávných celků a pravomoci orgánů územních samosprávných celků v oblasti hospodaření.
  • Objasnit rozpočtový proces v podmínkách obcí a krajů.
  • Podat přehled kontrolních mechanismů ve vztahu k hospodaření obcí a krajů.
  • Výklad dílčích témat doplnit praktickými příklady a aktualitami.
  • Přispět tak ke zefektivnění výkonu správních činností v oblasti hospodaření územních samosprávných celků.

Cílovou skupinou kurzu jsou úředníci a vedoucí úředníci, kteří se v rámci své pracovní agendy podílejí na výkonu správních činností v oblasti hospodaření územních samosprávných celků.

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Zásady hospodaření územních samosprávných celků (nakládání s majetkem, péče řádného hospodáře, pravomoci orgánů územních samosprávných celků v oblasti hospodaření).
  • Finanční hospodaření územních samosprávných celků (rozpočet, rozpočtový proces, hlavní zdroje financování územních samosprávných celků, organizace územních samosprávných celků z pohledu hospodaření).
  • Kontrolní mechanismy v oblasti hospodaření územních samosprávných celků (přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků, finanční kontrola, finanční a kontrolní výbor zastupitelstva územního samosprávného celku).
  • Hospodaření územních samosprávných celků v praxi (příklady dobré a špatné praxe, případové studie k vybraným dílčím tématům kurzu, užitečné zdroje informací, metodické materiály a obsahově relevantní judikatura).

Ing. Miroslava Vojtíšková

Absolventka Ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze se specializací na veřejnou správu a regionální rozvoj. Má dlouholeté zkušenosti z územní veřejné správy, kde působí jako tajemnice městského úřadu.

Lektorka a zkušební komisařka pro zkoušku zvláštní odborné způsobilosti v oblasti finančního hospodaření územních samosprávných celků a jeho přezkumu.  Jako lektorka průběžného vzdělávání se zaměřuje na tato témata: rozpočtové hospodaření obcí, hospodaření a nakládání s majetkem obce, finanční řízení obcí, zákon o úřednících územních samosprávných celků. Je autorkou řady odborných textů zaměřených na problematiku hospodaření územní samosprávy, a to v tištěné i digitální podobě. Jedná se např. o učebnici "Finanční hospodaření územní samosprávy" nebo praktického průvodce a rádce úředníka "Finanční hospodaření obce a jeho přezkoumávání".

Vojtíšková
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Jednotné environmentální stanovisko stručně a přehledně

Lektor: JUDr. Veronika Bálková

On-line forma
22. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Objasnit účastníkům webináře cíle a principy zavedení jednotného environmentálního stanoviska (JES).
  • Přiblížit výkon státní správy v této oblasti.
  • Popsat proces vydávání JES.
  • Upozornit na změny některých zákonů v souvislosti s přijetím zákona o jednotném environmentálním stanovisku.

Obsah kurzu

  • Důvody zavedení jednotného environmentálního stanoviska (JES), cíle a principy.
  • Výkon státní správy.
  • Proces vydávání JES.
  • Náležitosti, platnost a změny JES.
  • Změny zákonů v souvislosti s přijetím zákona o jednotném environmentálním stanovisku.

JUDr. Veronika Bálková

Absolventka Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2001 pracuje ve státní správě, nejprve na České inspekci životního prostředí, od roku 2014 na Ministerstvu životního prostředí. Věnuje se zejména ochraně přírody a krajiny, správnímu procesu, přestupkovému právu a kontrolnímu řádu. 

Působí také jako lektorka Institutu pro veřejnou správu Praha a jako zkušební komisařka zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správních činností v ochraně přírody a krajiny.

Bálková
Délka

2 hodiny

Konání

od 13:00 do 15:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Správní činnosti aktuálně: Správa živnostenského podnikání

Lektor: Ing. Bc. Petr Kameník

On-line forma
23. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat poslední změny legislativy upravující oblast správy živnostenského podnikání, informovat o připravovaných novinkách.
  • Poukázat na nejčastější problémy při správě živnostenského podnikání.
  • Objasnit vybraná ustanovení procesních právních předpisů aplikovaných při správě živnostenského podnikání.

Kurz je určen úředníkům a vedoucím úředníkům zařazeným do živnostenských úřadů.

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Změny legislativy upravující oblast správy živnostenského podnikání.
  • Typické problémy při výkonu správy živnostenského podnikání.
  • Aplikace správního řádu, kontrolního řádu a přestupkového zákona při správě živnostenského podnikání.

Ing. Bc. Petr Kameník

Absolvent Právnické fakulty brněnské Masarykovy univerzity. Má bohatou praxi v oblasti správy živnostenského podnikání: vedoucí okresního živnostenského úřadu v Chrudimi, vedoucí krajského živnostenského úřadu Pardubického kraje, ředitel odboru živností Ministerstva průmyslu a obchodu.

Jako lektor se zaměřuje na legislativu upravující správu živnostenského podnikání a na aplikaci správního řádu v podmínkách územních samosprávných celků. Je zkušebním komisařem pro ověřování zvláštní odborné způsobilosti.

Podílel se na vzniku komentáře "Živnostenský zákon a zákon o živnostenských úřadech" (Wolters Kluwer a ASPI).

Kameník
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Typologie osobnosti jako cesta k porozumění a komunikaci

Lektor: PhDr. Miloslav Hrubý

Hybridní forma
24. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Hlubší sebepoznání a poznání druhých.
  • Prohloubení empatie.
  • Porozumění pro rozdílné chování spolupracovníků, občanů a politiků.
  • Posílení emoční inteligence.
  • Umění vést nepříjemnou konverzaci v pozitivním duchu.

Kurz je určen především vedoucím oddělení, vedoucím odborů, tajemníkům obecních úřadů, eventuálně vedoucím pracovníkům příspěvkových organizací a organizačních složek obcí. 


Obsah kurzu

  • Laická typologie osobnosti.
  • Rozdělení a popis jednotlivých typů osobností.
  • Jak rozpoznat typ osobnosti člověka během několika okamžiků.
  • Silné a slabé stránky jednotlivých typů.
  • Jak komunikovat s jednotlivými typy osobností, přesvědčovat je, poskytovat jim zpětnou vazbu.
  • Vliv typologie na rozhodování.

PhDr. Miloslav Hrubý

Lektor, kouč, mediátor a poradce.

Vystudoval Universitu Komenského v Bratislavě, filosofickou fakultu, obor psychologie, postgraduální studium na EBS Praha ve SRN - obor podnikové řízení a marketing.

Od roku 1992 do současnosti se plně věnuje poradenské a konzultační činnosti manažerům na vrcholové, střední a základní úrovni řízení v oblasti vedení a komunikace, zpracovávání ekonomických projektů, komplexních podnikatelských projektů a provádění finančních analýz společností. Realizuje personální a procesní audity včetně organizování AC a DC s možností psychologické diagnostiky osobnosti. Pro své klienty organizuje talentmanagement a rozvojové programy pro zaměstnance.

Dále se věnuje vzdělávání v oblasti řízení a vedení lidí v marketingovém přístupu, akviziční činnosti a komunikaci. Do jeho portfolia patří také vzdělávání středního managementu obchodních firem, bankovních domů i státních institucí (např. Ministerstvo spravedlnosti, Generální finanční ředitelství).

Od roku 2013 byl jmenován zkušebním komisařem pro udělování licencí k mediační činnosti.

Má 25 let zkušeností jako psycholog, poradce, lektor a kouč na českém trhu a trhu SRN.

Publikační činnost: skripta pro strategické a operační myšlení v procesu vedení spolupracovníků, changemanagement, timemanagement, řízení v procesu změn, efektivní vedení obchodního jednání, vedení a vitalizace týmů, marketing ve službách, zvládání zátěžových situací a stresmanagement, barevná typologie.

Hrubý
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Místní poplatky za komunální odpad (webinář)

Lektor: Mgr. Jakub Joklík

On-line forma
27. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit účastníky webináře s problematikou zpoplatnění nakládání s komunálním odpadem
  • Upozornit je na nejčastější pochybení při tvorbě obecně závazných vyhlášek o místním poplatku za komunální odpad
  • Zrekapitulovat možnosti obce při zpoplatňování "chatařů"
  • Nastínit možné dopady zavedeného poplatku za komunální odpad na jeho správu

Webinář je určen všem, kteří se v různých funkcích a rolích podílejí na zavádění nebo správě místních poplatků.

Obsah kurzu

  • Možnosti zákonného zpoplatnění nakládání s komunálním odpadem
  • Poplatek za obecní systém odpadového hospodářství
  • Poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci
  • Problematické oblasti jednotlivých poplatků za komunální odpad

Mgr. Jakub Joklík

Působí na Ministerstvu vnitra na pozici vedoucího oddělení dozoru nad normotvorbou obcí v rámci odboru veřejné správy, dozoru a kontroly. Do jeho činnosti spadá výkon dozoru nad zákonností obecně závazných vyhlášek obcí a taktéž provoz a rozvoj informačního systému Sbírky právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů. Má bohaté zkušenosti jak s posuzováním zákonnosti obecně závazných vyhlášek obcí, tak s metodickým usměrňováním obcí v oblasti obecní normotvorby v rámci celé České republiky.

Joklík
Délka

2 hodiny

Konání

od 14:30 do 16:30

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Nové stavební právo v otázkách a odpovědích

Lektor: JUDr. Jan Brož Ph.D., Ing. Renáta Pintová Králová

On-line forma
28. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Prezentovat cílové skupině odpovědi na nejčastější otázky, které v těchto týdnech pokládají účastníci kurzů zaměřených na seznámení s novým stavebním zákonem. 
  • Upozornit účastníky webináře na problematická ustanovení nového stavebního práva. Naznačit možnosti, jak se s nimi vyrovnat.
  • Zodpovědět otázky účastníků týkající se nového stavebního práva (zaslané buď před webinářem písemně nebo položené přímo v rámci webináře).

Otázky prosím posílejte manažerovi KVB vzdělávání Mgr. Petru Kušovi na e-mail petr.kus@poradnaproobce.cz nejpozději 3 pracovní dny před webinářem. Odpovědi na takto zaslané otázky budou zařazeny do obsahu výuky.

 

Obsah kurzu

  • Typické otázky pokládané účastníky kurzů (a odpovědi na ně).
  • Problematická (nejasná) ustanovení nového stavebního práva.
  • Odpovědi na otázky účastníků.

 

JUDr. Jan Brož Ph.D.

Vykonává advokátní praxi zaměřenou na oblast správního práva, v rámci které efektivně využívá svých důkladných teoretických znalostí získaných absolvovaným studiem v oboru „Správní právo a právo životního prostředí“ a díky své aktivní účasti na odborných konferencích po celé Evropě. Současně od absolvování studia práva působí v akademické sféře mj. i jako externí vyučující katedry práva Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.

V rámci své specializace se intenzivně věnuje především veřejnému stavebnímu právu, územnímu plánování, právu životního prostředí, komunálnímu právu, dotacím a další veřejné podpoře, hernímu právu a správnímu trestání (a je též spoluautorem hojně citovaného komentáře k zákonu č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich). Ve všech těchto oblastech též již několik let úspěšně zastupuje klienty jak před správními orgány, tak před správními soudy a Ústavním soudem.

Jan Brož je místopředsedou a členem Pracovní komise Legislativní rady vlády České republiky, rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a rozkladové komise ministra zdravotnictví. Dále je členem Legislativní komise Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky.

V rámci své legislativní praxe poskytuje klientům (a to jak z řad soukromého, tak veřejného sektoru) též odborné služby při tvorbě i připomínkování návrhů zákonů. Mezi nejvýznamnější zde patří rekodifikace (veřejného) stavebního práva, na které významně participuje kontinuálně již od roku 2018, a to včetně navazujících novelizací.

Brož

Ing. Renáta Pintová Králová

Absolventka oboru "Podnikání a řízení ve stavebnictví" na Stavební fakultě ČVUT v Praze.

Pracovala na stavebním úřadu Magistrátu hlavního města Prahy. Spolupracovala na tvorbě nového stavebního zákona. Od roku 2007 poskytuje odborné konzultace v oblasti stavebního práva, mj. při přípravě prováděcích právních předpisů v gesci Ministerstva pro místní rozvoj.

Je členkou České společnosti pro stavební právo, členkou rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a zkušební komisařkou České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě.

Jako lektorka zajišťuje kurzy zaměřené na aplikaci stavebního zákona a příslušných prováděcích předpisů. V této oblasti také publikuje (např. v bulletinu Stavební právo).  


Pintová Králová
Délka

2 hodiny

Konání

od 9:00 do 11:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Místní poplatky v praxi obcí: Daňová exekuce a související postupy

Lektor: Ing. Mgr. Radka Malinová

On-line forma
29. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Přehledně seznámit cílovou skupinu s vybranými ustanoveními zvláštní částí daňového řádu (a to s ohledem na vzdělávací potřeby úředníků, kteří vykonávají správu místních poplatků, se zaměřením na řešení nedoplatků).
  • Praktickými radami a doporučeními pomoci předejít možným následkům nesprávného úředního postupu. 

Cílovou skupinou kurzu jsou úředníci a vedoucí úředníci územních samosprávných celků, kteří se podílejí na správě místních poplatků. Kurz lze využít také pro přípravu na zkoušku ZOZ pro oblast správy daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění.

Obsah kurzu

  • Evidence daní.
  • Pořadí úhrady daně.
  • Odpis nedoplatku pro nedobytnost.
  • Námitka.
  • Lhůta pro placení daně.
  • Způsob placení daně.
  • Způsoby vymáhání.
  • Exekuční titul.
  • Nařízení daňové exekuce.
  • Odklad a zastavení daňové exekuce.
  • Exekuční náklady.
  • Vztah daňového řádu k insolvenčnímu řízení.
  • Příklady z praxe, odpovědi na dotazy.

Vzdělávací program je součástí volného cyklu „Místní poplatky v praxi obcí“. V jeho rámci se počítá zejména s programy „Obecná část daňového řádu“, „Zákon o místních poplatcích“ nebo "Tvorba obecně závazných vyhlášek".

Ing. Mgr. Radka Malinová

Absolventka Právnické fakulty Masarykovy univerzity a Fakulty ekonomicko – správní Univerzity Pardubice. 

Od roku 2013 pracuje v Kanceláři veřejného ochránce práv, kde se specializuje na problematiku daní, poplatků a cel. Mezi její úkoly patří vyřizování individuálních stížností, vedení systémových šetření, příprava připomínek k právním předpisům, vedení odborných seminářů, vytváření informačních letáků atd. 

Jako akreditovaná lektorka průběžného vzdělávání úředníků územních samosprávných celků vede odborné kurzy zaměřené na zákon o místních poplatcích a daňový řád pro obecní a krajské úřady.

Malinová
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Správní řád od A do Z: Rozhodnutí

Lektor: JUDr. PhDr. Jan Malast Ph.D.

Akreditováno MV Hybridní forma
30. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Přispět ke správnému pochopení těch ustanovení správního řádu, která se týkají správních rozhodnutí.
  • Pomoci řešit typické problémy, se kterými se oprávněné úřední osoby setkávají při každodenním výkonu vrchnostenské veřejné správy.
  • Přispět k osvojení postupů, jak správně a účinně řešit konkrétní případy v praxi.
  • Poskytnout platformu pro diskusi k problematice a výměnu zkušeností s vedením správního řízení moderovanou erudovaným lektorem. 

Cílovou skupinou kurzu jsou úředníci a vedoucí úředníci územních samosprávných celků, kteří svou pracovní agendu vykonávají v režimu správního řádu, kteří se bezprostředně podílejí na výkonu pravomoci správního orgánu a jsou podle vnitřních předpisů správního orgánu nebo na základě pověření vedoucím správního orgánu oprávněni k provádění úkonů správního orgánu. 

Obsah kurzu

  • Správní rozhodnutí (kategorizace rozhodnutí, obsahové a formální náležitosti rozhodnutí, odůvodnění rozhodnutí, základní jazyková a slohová pravidla tvorby textu odůvodnění, lhůty pro vydání rozhodnutí, oznamování rozhodnutí, vlastnosti rozhodnutí – platnost, právní moc, účinnost, vykonatelnost, zvláštní druhy rozhodnutí, nicotnost rozhodnutí, nové rozhodnutí).
  • Správní rozhodnutí v podmínkách obcí a krajů (typické chyby a vady rozhodnutí, jejich prevence a možnosti jejich řešení, obsahově relevantní judikatura a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání, řešení případových studií, odpovědi na dotazy účastníků, diskuse, výměna zkušeností). 

Vzdělávací program je součástí volného cyklu akreditovaných kurzů „Správní řád od A do Z“. V jeho rámci se počítá zejména s těmito kurzy: „Agenda oprávněných úředních osob“, „Doručování“, „Judikatura v praxi územních samosprávných celků“, „Lhůty“, „Opravné prostředky“ nebo „Vady řízení“.

JUDr. PhDr. Jan Malast Ph.D.

Vystudoval na Západočeské univerzitě v Plzni nejdříve Právnickou fakultu a posléze politologii na Filozofické fakultě. Doktorské studium absolvoval na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v oboru Správní právo a správní věda.

Působí jako odborný asistent a tajemník na katedře správního práva Právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Mimo akademickou sféru získával zkušenosti jak v legislativě (byl asistentem dvou poslanců), tak i ve vrcholné exekutivě (jako ředitel odboru a vrchní ředitel sekce na Ministerstvu spravedlnosti). V současnosti působí jako odborník v oblasti veřejné správy, a to samosprávy (lektor, konzultant a člen expertních orgánů územních samosprávných celků) i státní správy (člen rozkladové komise, lektor), činný je též v advokacii.

Má bohatou publikační činnost. Je (mimo jiné) samostatným autorem dvou odborných monografií („Teoretická východiska obecní samosprávy v České republice“ a „Přezkumné řízení“), jedním ze dvou hlavních autorů učebnice „Průvodce světem práva“ nebo spoluautorem velkého komentáře ke správnímu řádu (Kopecký, Staša a kol., 2022). 

Malast
Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

AK/PV-444/2023

AK/VE-216/2023

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Páteční matiné se správním řádem: Povinnosti správního orgánu v odvolacím řízení

Lektor: JUDr. Simeona Zikmundová LL.M.

On-line forma
31. 5. 2024

Cíl kurzu

  • Zrekapitulovat pravidla správního řízení ve druhém stupni.
  • Popsat fáze odvolacího řízení.
  • Přiblížit typické vady správního rozhodnutí a správního řízení. Poradit, jak jim předcházet nebo jak je řešit.

Webinář je určen úředníkům a vedoucím úředníkům územních samosprávných celků, kteří svou pracovní agendu vykonávají v režimu správního řádu.

Obsah kurzu

  • Kdo je odvolací správní orgán?
  • Pravidla odvolacího řízení a kontext právní úpravy.
  • Fáze odvolacího řízení.
  • Specifické zásady odvolacího řízení.
  • Vady správního rozhodnutí a řízení.
  • Možnosti odvolacího orgánu.

Webinář je součástí volného cyklu „Páteční matiné se správním řádem“. Tento cyklus nabízí detailní pohled na dílčí problémy aplikace zákona č. 500/2004 Sb. v podmínkách obcí a krajů. Webináře vedou zkušení odborníci na správní právo.

V rámci výkladu budou použity aktuální poznatky z praxe a judikatury správních soudů. Obsah webináře není zaměřen na konkrétní vykonávanou resortní odbornost a shrnuje obecné poznatky uplatnitelné při výkonu veřejné správy na všech úsecích.

JUDr. Simeona Zikmundová LL.M.

Právnička, úřednice a manažerka. Od června 2022 státní tajemnice na Ministerstvu životního prostředí. Dříve působila jako vrchní ředitelka Nejvyššího kontrolního úřadu, náměstkyně ministryně pro místní rozvoj, ředitelka Krajského úřadu Kraje Vysočina, tajemnice Městského úřadu v Třebíči nebo jako ředitelka odboru práva na informace Úřadu pro ochranu osobních údajů. 

Patří mezi lektory a zkušební komisaře pro obecnou část zkoušky zvláštní odborné způsobilosti. Jako akreditovaná lektorka vzdělávání dospělých a průběžného vzdělávání úředníků obcí a krajů se zaměřuje zejména na problematiku správního řízení, informačního práva, střetu zájmů nebo registru smluv.

Její lektorské motto: Pro rozvoj lze udělat téměř cokoli. 


Zikmundová
Délka

2 hodiny

Konání

od 9:00 do 11:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH