- 100/2004 Sb., o obchodování s ohroženými druhy
- 16/1997 Sb., o podmínkách dovozu a vývozu ohrožených druhů
- 572/1992 Sb., o Úmluvě o mezin. obchodu ohrož. druhy volně žijících živočichů
- 210/2010 Sb., o provedení některých ust. zákona o obchodování s ohroženými druhy
- 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí
V obci se nachází historická nemovitost - statek, který je památkově chráněn. Vlastník nemá na nutnou rekonstrukci, chátrající statek ohrožuje okolí (přilehlé nemovitosti, místní komunikaci, projíždějící a procházející občany). Jak řešit nastalou situaci?
Zemědělec nemá dostatečně zabezpečen dobytek, který se tak často volně pohybuje po obci. Upozornění na tuto situaci nestačilo, proto byl podán podnět na krajskou veterinární správu, na odbor životního prostředí ale i Policii ČR. Těmito orgány však byly pouze uloženy pokuty, kdy chovatel je v exekuci, takže pokuty nikam nevedou. Občané na ohrožení dobytkem opakovaně upozorňují starostu a dožadují se řešení. Má obec nějaké další možnosti, jak situaci řešit?
Jaké pravomoci má starosta obce podle krizového zákona?
Starosta obce jednak zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, současně může zřídit za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán, zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření, plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a dále úkoly a opatření obsažené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností. V době krizového stavu pak starosta obce zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil hasičský záchranný sbor kraje, nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce, organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace. Je však nezbytné zmínit, že krizovou situací může být např. mimořádná událost či vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Podstatně širší pravomoci má starosta obce s rozšířenou působností a hejtman kraje.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Je možné umývat automobily na veřejném prostranství? Majitel auta tvrdí, že používá ekologicky šetrné mycí prostředky, avšak voda z mytí odtéká do potoka. Může obec tuto činnost zakázat?
Může dožádaný orgán, který provedl úkon v přestupkovém řízení na žádost správního orgánu, požadovat úhradu nákladů na provedení tohoto (dožádaného) úkonu po správním orgánu?
Kdy nabývají obecně závazné vyhlášky a nařízení obce platnosti a kdy účinnosti?
Právní předpisy obce, tedy obecně závazné vyhlášky a nařízení obce, nabývají platnosti jejich vyhlášením, tedy jejich zveřejněním ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů.
Pokud není stanovena účinnost pozdější, nabývá právní předpis obce účinnosti počátkem patnáctého dne následujícího po dni jeho vyhlášení. Vyžaduje-li to naléhavý obecný zájem, lze výjimečně stanovit dřívější počátek jejich účinnosti, nejdříve však počátkem dne následujícího po dni jejich vyhlášení; je-li pro to důvod spočívající v ohrožení života, zdraví, majetku nebo životního prostředí, lze stanovit, že právní předpis nabude účinnosti vyhlášením. Je-li v právním předpisu stanoven den nabytí účinnosti dřívější než je den jeho vyhlášení, nabývá právní předpis účinnosti počátkem patnáctého dne následujícího po dni jeho vyhlášení.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.