- 92/05-120-RS/3, oprávnění k průzkumným pracem souvisejícím s výstavbou komunikací
- 338/2003-120-RS/2, oprávnění k provádění průzkumných a diagnostických prací
- 338/2003-120-RS/1, oprávnění k provádění průzkumných a diagnostických prací
- 90/2002-120-RS/1, oprávnění k provádění průzkumných a diagnostických prací
- 17 384/2001-120(1), oprávnění k provádění průzkumných a diagnostických prací
Obec přijala žádost od občanů o vyřazení místních komunikací z evidence komunikací (pasportu), protože tyto komunikace se nachází na pozemcích v jejich vlastnictví. Obec však chce místní komunikace zachovat z důvodu přístupu k nemovitostem v dané lokalitě. Jak má obec postupovat?
Jakým způsobem by měl obecní úřad reagovat na podání nazvané jako žádost o povolení zvláštního užívání místní komunikace - chodníku v souvislosti se zamýšlenou výstavbou kanalizační a vodovodní přípojky? Obecnímu úřadu je žádost adresována jakožto silničnímu správnímu úřadu, stavbou však má být dotčen chodník v majetku obce, nikoliv místní komunikace. Je na místě takové podání vyřizovat v souladu se zákonem o pozemních komunikacích?
V obci je několik bloků řadových garáží, jejichž vlastníci při zajíždění s vozidly z místní komunikace do garáže přejíždějí přes obecní pozemky. Kdo má povinnost provádět na těchto pozemcích zimní údržbu (odklízení sněhu, příp. posyp)?
Musí si obec nechat zpracovat pasport místních komunikací?
Vlastník dálnice, silnice nebo místní komunikace má povinnost vést evidenci jím vlastněných pozemních komunikací, přičemž základní evidencí je pasport. Jeho rozsah a způsob vedení stanoví vlastník (v případě místních komunikací obec). Nejmenší rozsah evidence místních komunikací zahrnuje délku místních komunikací I. až III. třídy v km, počet a celkovou délku mostů na nich v km a objem finančních prostředků vynaložených na jejich výstavbu a zvlášť na jejich údržbu.
Pasport by tedy obec vést měla, ale pro případ porušení této povinnosti není stanovena žádná sankce. Absence pasportu může přinášet problémy především v praxi, kdy pasport jakožto ucelený dokument může sloužit jako podklad pro různá stavební řízení, povolování zvláštního užívání komunikací, majetkoprávní vypořádání, plánování oprav a údržby, ale také jako jeden z podkladů pro tvorbu územních plánů.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.