Nabízíme kurzy a webináře pro úředníky a zastupitele obcí a krajů

  • Můžete si vybrat z celodenních on-line kurzů či kratších webinářů. Prezenční kurzy budou realizovány v učebně v centru Prahy s dobrou dopravní dostupností.
  • Nabízíme také možnost konání kurzů na objednávku přímo na úřadě, a to ve všech regionech České republiky.
  • Kurzem vzdělávání nekončí. Každý účastník kurzu bude mít po dobu jednoho měsíce zdarma vstup do Poradnaproobce.cz.
  • Zároveň bude moci účastník kurzu celý měsíc zdarma klást dotazy k tématu kurzu, na které mu budou odpovídat právníci KVB advokátní kanceláře ve spolupráci s lektorem kurzu.

Základní informace o kurzech

Vyhledávání v nabídce kurzů

Zobrazit kurzy konané
od
do
Zobrazit pouze kurzy konané

Přehled nejbližších kurzů

Zobrazuji 21 až 30 z celkového počtu 77 nalezených

Čeština v úřední praxi: Tvorba srozumitelných úředních textů

Lektor: Mgr. Miroslav Havel

Hybridní forma
7. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Pomoci úředníkům používat češtinu jako nástroj efektivní písemné úřední komunikace.
  • Přispět k dovednosti vytvářet různé typy srozumitelných úředních textů.
  • Naučit účastníky kurzu napsat úřední text běžným jazykem adresáta a zároveň právně přesně.

Kurz je určen všem úředníkům a vedoucím úředníkům územních samosprávných celků, zejména těm, kteří v rámci své pracovní agendy tvoří písemné texty. 

Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Typické nedostatky a chyby v úředních písemnostech (příklady z praxe).
  • Různé typy úředních textů a jejich specifika (např. rozhodnutí, dopisy, e-maily, výzvy, letáky, informace na web).
  • Zásady tvorby srozumitelných úředních textů.
  • Praktická cvičení.

Kurz volně navazuje na kurz "Čeština v úřední praxi: Obsah a forma úřední komunikace, obtížné jevy v češtině".

Mgr. Miroslav Havel

Absolvent Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Lektor a konzultant ve správě a řízení dokumentů, učitel a lektor češtiny, lektor soft skills.

Má za sebou téměř dvacetiletou manažerskou praxi v nadnárodních finančních institucích se zaměřením na správu dokumentů, obchodní a úřední korespondenci. Od roku 2007 se věnuje vzdělávání (jako učitel, lektor, mentor). 

V současné době učí na střední škole správu dokumentů, spisovou a archivní službu. Zároveň působí jako lektor se specializací na správu elektronických dokumentů a češtinu v úřední praxi. Ve svých kurzech preferuje metody koučinku (student nebo účastník kurzu je pro něj partner, kterého vede po cestě celoživotního vzdělávání).

Jeho lektorské a životní motto: "Vždycky existuje cesta, stačí jen hledat, vydržet a vytrvat."

 

Havel
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Nové stavební právo v otázkách a odpovědích

Lektor: JUDr. Jan Brož Ph.D., Ing. Renáta Pintová Králová

On-line forma
10. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Prezentovat cílové skupině odpovědi na nejčastější otázky, které v těchto týdnech pokládají účastníci kurzů zaměřených na seznámení s novým stavebním zákonem. 
  • Upozornit účastníky webináře na problematická ustanovení nového stavebního práva. Naznačit možnosti, jak se s nimi vyrovnat.
  • Zodpovědět otázky účastníků týkající se nového stavebního práva (zaslané buď před webinářem písemně nebo položené přímo v rámci webináře).

Otázky prosím posílejte manažerovi KVB vzdělávání Mgr. Petru Kušovi na e-mail petr.kus@poradnaproobce.cz nejpozději 3 pracovní dny před webinářem. Odpovědi na takto zaslané otázky budou zařazeny do obsahu výuky.

 

Obsah kurzu

  • Typické otázky pokládané účastníky kurzů (a odpovědi na ně).
  • Problematická (nejasná) ustanovení nového stavebního práva.
  • Odpovědi na otázky účastníků.

 

JUDr. Jan Brož Ph.D.

Vykonává advokátní praxi zaměřenou na oblast správního práva, v rámci které efektivně využívá svých důkladných teoretických znalostí získaných absolvovaným studiem v oboru „Správní právo a právo životního prostředí“ a díky své aktivní účasti na odborných konferencích po celé Evropě. Současně od absolvování studia práva působí v akademické sféře mj. i jako externí vyučující katedry práva Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.

V rámci své specializace se intenzivně věnuje především veřejnému stavebnímu právu, územnímu plánování, právu životního prostředí, komunálnímu právu, dotacím a další veřejné podpoře, hernímu právu a správnímu trestání (a je též spoluautorem hojně citovaného komentáře k zákonu č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich). Ve všech těchto oblastech též již několik let úspěšně zastupuje klienty jak před správními orgány, tak před správními soudy a Ústavním soudem.

Jan Brož je místopředsedou a členem Pracovní komise Legislativní rady vlády České republiky, rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a rozkladové komise ministra zdravotnictví. Dále je členem Legislativní komise Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky.

V rámci své legislativní praxe poskytuje klientům (a to jak z řad soukromého, tak veřejného sektoru) též odborné služby při tvorbě i připomínkování návrhů zákonů. Mezi nejvýznamnější zde patří rekodifikace (veřejného) stavebního práva, na které významně participuje kontinuálně již od roku 2018, a to včetně navazujících novelizací.

Brož

Ing. Renáta Pintová Králová

Absolventka oboru "Podnikání a řízení ve stavebnictví" na Stavební fakultě ČVUT v Praze.

Pracovala na stavebním úřadu Magistrátu hlavního města Prahy. Spolupracovala na tvorbě nového stavebního zákona. Od roku 2007 poskytuje odborné konzultace v oblasti stavebního práva, mj. při přípravě prováděcích právních předpisů v gesci Ministerstva pro místní rozvoj.

Je členkou České společnosti pro stavební právo, členkou rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a zkušební komisařkou České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě.

Jako lektorka zajišťuje kurzy zaměřené na aplikaci stavebního zákona a příslušných prováděcích předpisů. V této oblasti také publikuje (např. v bulletinu Stavební právo).  


Pintová Králová
Délka

2 hodiny

Konání

od 15:00 do 17:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Aplikace správního řádu v činnosti stavebních úřadů

Lektor: Ing. Vladimíra Helebrantová

On-line forma
12. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Podat přehled nejdůležitějších ustanovení správního řádu, která se aplikují v činnosti stavebních úřadů.
  • Upozornit na užitečné judikáty a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.
  • Pomoci efektivně řešit nejčastější problémy aplikace správního řádu v praxi stavebních úřadů.

Obsah kurzu

  • Vybraná ustanovení správního řádu typicky aplikovaná v činnosti stavebních úřadů.
  • Obsahově relevantní judikatura a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání.
  • Nejčastější problémy aplikace správního řádu v praxi stavebních úřadů.

Ing. Vladimíra Helebrantová

Absolventka Stavební fakulty Českého vysokého učení technického. Větší část své pracovní kariéry působila na stavebním úřadu, a to jak v prvostupňovém, tak i odvolacím, krátkou dobu také na Ministerstvu pro místní rozvoj.

Lektorské činnosti zaměřené na stavební právo se věnuje od roku 2014. Spolupracuje s několika vzdělávacími agenturami. Je také lektorkou přípravných kurzů pro zkoušku zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování, stavebního řádu a vyvlastnění, a rovněž zkušební komisařkou pro tuto oblast. V roli zkušební komisařky působí i na České komoře autorizovaných inženýrů a techniků, kde zkouší uchazeče o autorizaci ze znalosti právních přepisů.

Je dlouholetou členkou České společnosti pro stavební právo,  kde vede její Sekci pro technické předpisy ve výstavbě. Svými články přispívá do bulletinu „Stavební právo“.

Ve vzdělávání dospělých vidí možnost předávat praktické zkušenosti, což považuje za jeden z nejlepších zdrojů informací.

Helebrantová
Délka

2 hodiny

Konání

od 9:00 do 11:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Správní řád od A do Z: Vady řízení

Lektor: JUDr. PhDr. Jan Malast Ph.D.

Hybridní forma
13. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Podat přehled nejčastějších chybných postupů správních orgánů ve správním řízení.
  • Upozornit na procesní důsledky těchto pochybení.
  • Doporučit postupy pro řešení a nápravu těchto chyb.
  • Poskytnout platformu pro výměnu zkušeností s vedením správního řízení moderovanou erudovaným lektorem.

Cílovou skupinou kurzu jsou úředníci a vedoucí úředníci územních samosprávných celků, kteří svou pracovní agendu vykonávají v režimu správního řádu, kteří se bezprostředně podílejí na výkonu pravomoci správního orgánu a jsou podle vnitřních předpisů správního orgánu nebo na základě pověření vedoucím správního orgánu oprávněni k provádění úkonů správního orgánu. 

Obsah kurzu

  • Nesprávné postupy ve správním řízení, jejich důsledky a náprava (dotkneme se např. těchto oblastí: účastenství a zastoupení, úkony účastníka řízení vůči správnímu orgánu, nahlížení do spisu, dokazování, rozhodnutí a jeho náležitosti, nicotné rozhodnutí, odvolání, autoremedura, řešení stížností, šikanózní stížnosti, další typické nesprávné postupy správních orgánů).
  • Nesprávné postupy ve správním řízení v praxi obcí a krajů (např. obsahově relevantní judikatura a závěry Poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu a správnímu trestání, řešení případových studií, odpovědi na dotazy účastníků, diskuse, výměna zkušeností).

Vzdělávací program je součástí volného cyklu akreditovaných kurzů „Správní řád od A do Z“. V jeho rámci se počítá zejména s těmito kurzy: „Agenda oprávněných úředních osob“, „Doručování“, „Judikatura v praxi územních samosprávných celků“, „Lhůty“, „Opravné prostředky“ nebo „Rozhodnutí“.

JUDr. PhDr. Jan Malast Ph.D.

Vystudoval na Západočeské univerzitě v Plzni nejdříve Právnickou fakultu a posléze politologii na Filozofické fakultě. Doktorské studium absolvoval na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v oboru Správní právo a správní věda.

Působí jako odborný asistent a tajemník na katedře správního práva Právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Mimo akademickou sféru získával zkušenosti jak v legislativě (byl asistentem dvou poslanců), tak i ve vrcholné exekutivě (jako ředitel odboru a vrchní ředitel sekce na Ministerstvu spravedlnosti). V současnosti působí jako odborník v oblasti veřejné správy, a to samosprávy (lektor, konzultant a člen expertních orgánů územních samosprávných celků) i státní správy (člen rozkladové komise, lektor), činný je též v advokacii.

Má bohatou publikační činnost. Je (mimo jiné) samostatným autorem dvou odborných monografií („Teoretická východiska obecní samosprávy v České republice“ a „Přezkumné řízení“), jedním ze dvou hlavních autorů učebnice „Průvodce světem práva“ nebo spoluautorem velkého komentáře ke správnímu řádu (Kopecký, Staša a kol., 2022). 

Malast
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Trénink zvládání zátěžových situací

Lektor: PhDr. Miloslav Hrubý

Hybridní forma
14. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Přispět k sebepoznání v zátěžových situacích.
  • Osvojit si postupy, jak předejít stresu a syndromu vyhoření.
  • Naučit se, jak dosáhnout pocitu uvolnění a nadhledu. 
  • Pochopit, jak aktivně pracovat s vlastní sebedůvěrou. 
  • Nastavit vnitřní rovnováhu a jistotu ve svém projevu.
  • Zlepšit schopnost koncentrace na skutečně důležité věci.
  • Natrénovat použití asertivního jednání ve vypjatých situacích. 

Kurz je určen vedoucím oddělení, vedoucím odborů, tajemníkům obecních úřadů, eventuálně vedoucím pracovníkům příspěvkových organizací a organizačních složek obcí. Obsah kurzu je koncipován pro všechny vedoucí zaměstnance úřadu, kteří se dostávají do zátěžových situací jak v pracovním, tak i v osobním životě.

Obsah kurzu

  • Typologie osobnosti (např. diagnostika, jednání s problémovými typy osobností).
  • Stres a syndrom vyhoření (např. příčiny, dopady na tělo a psychiku, prevence, strach a obavy, dosažení klidu, nadhledu a koncentrace).
  • Problémy, konflikty a jejich překonávání (např. zdroje konfliktů, předcházení nedorozuměním, technika překonávání konfliktu, sebeovládání).
  • Asertivní komunikace (např. podstata a přínos asertivity, význam sebedůvěry a sebeúcty, asertivní techniky, asertivní pochvala, asertivní kritika, další komunikační styly, obrana proti manipulaci).


PhDr. Miloslav Hrubý

Lektor, kouč, mediátor a poradce.

Vystudoval Universitu Komenského v Bratislavě, filosofickou fakultu, obor psychologie, postgraduální studium na EBS Praha ve SRN - obor podnikové řízení a marketing.

Od roku 1992 do současnosti se plně věnuje poradenské a konzultační činnosti manažerům na vrcholové, střední a základní úrovni řízení v oblasti vedení a komunikace, zpracovávání ekonomických projektů, komplexních podnikatelských projektů a provádění finančních analýz společností. Realizuje personální a procesní audity včetně organizování AC a DC s možností psychologické diagnostiky osobnosti. Pro své klienty organizuje talentmanagement a rozvojové programy pro zaměstnance.

Dále se věnuje vzdělávání v oblasti řízení a vedení lidí v marketingovém přístupu, akviziční činnosti a komunikaci. Do jeho portfolia patří také vzdělávání středního managementu obchodních firem, bankovních domů i státních institucí (např. Ministerstvo spravedlnosti, Generální finanční ředitelství).

Od roku 2013 byl jmenován zkušebním komisařem pro udělování licencí k mediační činnosti.

Má 25 let zkušeností jako psycholog, poradce, lektor a kouč na českém trhu a trhu SRN.

Publikační činnost: skripta pro strategické a operační myšlení v procesu vedení spolupracovníků, changemanagement, timemanagement, řízení v procesu změn, efektivní vedení obchodního jednání, vedení a vitalizace týmů, marketing ve službách, zvládání zátěžových situací a stresmanagement, barevná typologie.

Hrubý
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Dům VN9, Václavské náměstí 838/9, Praha 1 - Nové Město

Cena za osobu

Prezenční forma: 2 990 Kč bez DPH
On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Nové stavební právo v otázkách a odpovědích

Lektor: JUDr. Jan Brož Ph.D., Ing. Renáta Pintová Králová

On-line forma
17. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Prezentovat cílové skupině odpovědi na nejčastější otázky, které v těchto týdnech pokládají účastníci kurzů zaměřených na seznámení s novým stavebním zákonem. 
  • Upozornit účastníky webináře na problematická ustanovení nového stavebního práva. Naznačit možnosti, jak se s nimi vyrovnat.
  • Zodpovědět otázky účastníků týkající se nového stavebního práva (zaslané buď před webinářem písemně nebo položené přímo v rámci webináře).

Otázky prosím posílejte manažerovi KVB vzdělávání Mgr. Petru Kušovi na e-mail petr.kus@poradnaproobce.cz nejpozději 3 pracovní dny před webinářem. Odpovědi na takto zaslané otázky budou zařazeny do obsahu výuky.

 

Obsah kurzu

  • Typické otázky pokládané účastníky kurzů (a odpovědi na ně).
  • Problematická (nejasná) ustanovení nového stavebního práva.
  • Odpovědi na otázky účastníků.

 

JUDr. Jan Brož Ph.D.

Vykonává advokátní praxi zaměřenou na oblast správního práva, v rámci které efektivně využívá svých důkladných teoretických znalostí získaných absolvovaným studiem v oboru „Správní právo a právo životního prostředí“ a díky své aktivní účasti na odborných konferencích po celé Evropě. Současně od absolvování studia práva působí v akademické sféře mj. i jako externí vyučující katedry práva Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity.

V rámci své specializace se intenzivně věnuje především veřejnému stavebnímu právu, územnímu plánování, právu životního prostředí, komunálnímu právu, dotacím a další veřejné podpoře, hernímu právu a správnímu trestání (a je též spoluautorem hojně citovaného komentáře k zákonu č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich). Ve všech těchto oblastech též již několik let úspěšně zastupuje klienty jak před správními orgány, tak před správními soudy a Ústavním soudem.

Jan Brož je místopředsedou a členem Pracovní komise Legislativní rady vlády České republiky, rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a rozkladové komise ministra zdravotnictví. Dále je členem Legislativní komise Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky.

V rámci své legislativní praxe poskytuje klientům (a to jak z řad soukromého, tak veřejného sektoru) též odborné služby při tvorbě i připomínkování návrhů zákonů. Mezi nejvýznamnější zde patří rekodifikace (veřejného) stavebního práva, na které významně participuje kontinuálně již od roku 2018, a to včetně navazujících novelizací.

Brož

Ing. Renáta Pintová Králová

Absolventka oboru "Podnikání a řízení ve stavebnictví" na Stavební fakultě ČVUT v Praze.

Pracovala na stavebním úřadu Magistrátu hlavního města Prahy. Spolupracovala na tvorbě nového stavebního zákona. Od roku 2007 poskytuje odborné konzultace v oblasti stavebního práva, mj. při přípravě prováděcích právních předpisů v gesci Ministerstva pro místní rozvoj.

Je členkou České společnosti pro stavební právo, členkou rozkladové komise ministra pro místní rozvoj a zkušební komisařkou České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě.

Jako lektorka zajišťuje kurzy zaměřené na aplikaci stavebního zákona a příslušných prováděcích předpisů. V této oblasti také publikuje (např. v bulletinu Stavební právo).  


Pintová Králová
Délka

2 hodiny

Konání

od 15:00 do 17:00

Cena za osobu

On-line forma: 1 990 Kč bez DPH

Úvod do práva pro neprávníky

Lektor: Mgr. David Slováček

On-line forma
18. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit úředníky se základy právní teorie a s fungováním soukromého i veřejného práva.
  • Soukromé právo představit pomocí výkladu vybraných částí občanského zákoníku.
  • Veřejné právo prezentovat prostřednictvím výkladu vybraných ustanovení správního řádu.
  • Srozumitelný a systematický výklad doplnit dostatečným množstvím ilustračních příkladů z praxe. 

Kurz je určen zejména těm úředníkům územních samosprávných celků, kteří nemají právnické vzdělání nebo kteří mají krátkou praxi při výkonu územní veřejné správy a potřebují zdokonalit svou orientaci v základech práva. 

Obsah kurzu

  • Základy právní teorie (systém práva, právní normy).
  • Základy občanského práva (zásady, věci, fyzické a právnické osoby, absolutní majetková práva, smlouvy, náhrada újmy).
  • Základy správního procesu (zásady, správní řízení, jiné úřední postupy).

Mgr. David Slováček

Zaměstnanec Nejvyššího správního soudu, dříve právník Kanceláře veřejného ochránce práv. 

Zkušený lektor dlouhodobě se věnující vzdělávání dospělých v oblasti práva, specialista na veřejné i soukromé právo. Předchozí zkušenosti z advokacie. Autor řady odborných článků. Konkrétní specializace: správní proces, dotační právo, pozemní komunikace.

Slováček
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Možnosti využití umělé inteligence v úřední praxi

Lektor: Mgr. Vít Křížka

On-line forma
19. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Seznámit účastníky webináře s možnostmi využití umělé inteligence (AI) v úředním prostředí.
  • Poskytnout praktické rady a návody, jak implementovat AI do běžných úkolů a procesů.
  • Ukázat konkrétní nástroje a aplikace, které pomohou účastníkům zvýšit efektivitu práce.

Webinář je určen pro pracovníky ve veřejné správě a další osoby, které se v rámci své práce setkávají s úředními procesy. 

Obsah kurzu

  1. Umělá inteligence (základní pojmy, např. silná vs. slabá AI, generativní AI, vývoj a současný stav AI).
  2. ChatGPT (prompt inženýrství, aplikace AI v úředním prostředí, práce s textem - gramatika, generování textu, vyhledávání a rešerše právních pramenů, praktická část – tvorba správního rozhodnutí).
  3. AI, etika a právo (etické otázky spojené s použitím AI, bezpečnost a ochrana osobních údajů, autorskoprávní otázky, připravovaná legislativa EU).

V prvním bloku se účastníci seznámí s klíčovými pojmy, historií a současným stavem AI. Ve druhém bloku se dozvědí více o ChatGPT, jednom z hlavních nástrojů pro použití AI v úřední praxi, včetně specifických oblastí použití, jako je generování a korekce textu nebo vyhledávání právních pramenů. Třetí blok je zaměřen na etické, bezpečnostní a právní aspekty použití AI.

Webinář se zaměřuje na praktické použití AI v úřední praxi. Účastníci budou mít možnost vytvořit vlastní administrativní rozhodnutí s pomocí AI a prohloubit si tak své dovednosti. Na konci kurzu budou mít účastníci přehled o tom, jak mohou AI využívat ve své práci, a jak se vypořádat s případnými výzvami a otázkami, které může její využití přinést.

Mgr. Vít Křížka

Vystudoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity. Po škole působil na správním úseku Krajského soudu v Brně. Nyní má svou vlastní advokátní praxi Křížka Kuckirová Legal. Celý profesní život se věnoval zejména správnímu právu, úzce spolupracoval se Svazem měst a obcí České republiky. Jako lektor přednášel o nařízení GDPR a zákonu č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Aktuálně se věnuje právu a technologiím, již zmíněné ochraně osobních údajů, ale také umělé inteligenci. Je zároveň front-end vývojářem a ovládá Javascript a Python. V současné době vyvíjí aplikaci pro generování textů správních rozhodnutí.

Křížka
Délka

4 hodiny

Konání

od 9:00 do 13:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 490 Kč bez DPH

Stavební právo v praxi obcí: Černé stavby, dodatečné povolení

Lektor: Mgr. Robin Mlynář

Akreditováno MV On-line forma
20. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Prezentovat účastníkům kurzu novou právní úpravu (stavební zákon č. 283/2021 Sb.), porovnat změny proti dosavadnímu stavu.
  • Upozornit je na využitelnou judikaturu týkající se postupů stavebních úřadů při nařizování odstranění tzv. černých (nepovolených) staveb a správní exekuci takových rozhodnutí.

Kurz je určen zejména úředníkům zařazených do stavebních úřadů.


Kapacita prezenčního kurzu je omezena počtem míst v učebně.

Obsah kurzu

  • Rozhodování o nepovolené či z jiného důvodu s právními předpisy rozporné („černé“) stavbě.
  • Odstranění černé stavby.
  • Výkon rozhodnutí o povinnosti odstranit černou stavbu (včetně správní exekuce na nepeněžité plnění dle správního řádu).
  • Přestupky související černými stavbami.

Kurz je součástí volného cyklu "Stavební právo v praxi obcí", který mapuje dílčí aspekty výkonu stavební správy v podmínkách základních územních samosprávných celků.

Mgr. Robin Mlynář

Advokát KVB advokátní kanceláře, ve které s krátkou přestávkou působí již od roku 2014. Studium absolvoval na Právnické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Od počátku svého působení v KVB advokátní kanceláři se v rámci právního poradenství pro členy Svazu měst a obcí ČR zabývá právem územních samosprávných celků. Spolupodílel se na realizaci programu Odpovědný zastupitel a pracoval též jako externí konzultant Odboru regionální politiky Ministerstva pro místní rozvoj.

Ve své advokátní praxi setrvává ve své specializaci na právo územních samosprávných celků a dále ji rozšiřuje o oblast stavebního práva, správního řízení, včetně správního trestání a správního soudnictví. Problematiku stavebního práva, se zaměřením na černé stavby a jejich odstraňování či legalizaci, přednáší v rámci akreditovaných seminářů úředníkům stavebních úřadů. Je specialistou na smlouvy mezi developery a obcemi.

Je spoluautorem komentáře k zákonu o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Znalosti z oblasti práva územních samosprávných celků sám využívá jako zvolený zastupitel obce.

 

Mlynář
Délka

6 hodin

Akreditace kurzu

připravuje se

připravuje se

připravuje se

připravuje se

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH

Spisová služba v každodenní praxi obecních a krajských úřadů

Lektor: Mgr. Jan Schwaller

On-line forma
21. 6. 2024

Cíl kurzu

  • Provést cílovou skupinu životním cyklem dokumentů v podmínkách obcí a krajů.
  • Seznámit ji se zásadami skartačního řízení a s pravidly kontroly výkonu spisové služby.
  • Objasnit funkci datových zpráv v rámci spisové služby.
  • Komentovat aktuální problémy spisové služby.

Kurz je určen všem úředníkům a vedoucím úředníkům, kteří při výkonu své pracovní agendy používají spisovou službu.

Obsah kurzu

  • Úvod do problematiky - pojmy, právní úprava.
  • Životní cyklus dokumentů v podmínkách obcí a krajů.
  • Skartační řízení a kontrola výkonu spisové služby.
  • Datové zprávy jako součást spisové služby.
  • Spisová služba a ochrana osobních údajů.
  • Aktuální problémy spisové služby v podmínkách obcí a krajů.


Mgr. Jan Schwaller

Absolvent Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (obor historie - archivnictví a pomocné vědy historické). Vedoucí oddělení fondů městských podniků, institucí a fyzických osob Archivu hlavního města Prahy. Věnuje se předarchivní péči a spisové službě organizací zřizovaných hlavním městem nebo jeho městskými částmi. 



Schwaller
Délka

6 hodin

Konání

od 9:00 do 14:00

Cena za osobu

On-line forma: 2 990 Kč bez DPH