V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Libkovice pod Řípem Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 7 7659 43112 83517 29110 31010 13414 90615 17312 27113 702
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 1936 8077 6098 5218 9378 1599 18110 05311 19211 555
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1771953912072854581 3014474951 110
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 11 7182 8491 97856392503183
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 3947121 9866 5841 0321 4794 3994 673581854

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Libkovic pod Řípem v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 1806 7787 2467 9118 5228 0949 0879 83311 10711 460
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 2531 5031 6481 8452 1011 9631 6301 7512 0872 205
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 2721 4581 4611 4051 6281 3171 8992 0882 7762 421
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 5282 6702 7183 4613 6653 6124 2474 7574 9954 867
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 8238351 0788517827948277997931 419
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 9121213131367343363423
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 2932993293373343944179593125

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1771953912072854581 3014474951 110
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 589214976144222102141147223
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 3235354241102125197244382
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 261281411110341
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 6267179751001331 074109104163

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 3947121 9866 5841 0321 4794 3994 673581854
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5896811 7731 8955791 479712955581294
Investiční dotace
Investiční dotace 804302134 69045303 6873 7180560

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 11 7182 8491 97856392503183
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 11 7182 7341 71356322503183
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00115266070000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 8 0344 27015 67211 91710 0207 56718 79326 31710 18215 383
Běžné výdaje
Běžné výdaje 3 4693 7308 0957 7556 6846 1669 3237 2227 8667 545
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 5645407 5774 1633 3361 4019 47019 0952 3157 838

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.