V databázi máme 3 458 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Krumvíř Jihomoravský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 15 60617 17018 09221 93722 38635 79728 66124 992110 39967 061
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 83614 02215 83917 80219 59017 83220 11723 17826 26827 674
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7455767018108035279321 3542 4751 769
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6221 2436302 545451 204173647231
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 4031 3299227801 94816 2357 43939681 58437 587

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Krumvíře v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 60113 78815 52417 56619 06017 72219 73723 04626 06627 282
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 7502 9103 6184 2324 7664 4323 6594 2154 9675 456
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 6673 0773 1973 2293 6902 9614 2565 0226 5915 973
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 1235 6356 4757 9338 3078 1279 51811 39411 86911 975
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 2381 3041 2881 3431 4021 3491 3541 3331 3582 419
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 53474142534747708701942
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 771815904786843806902374580517

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7455767018108035279321 3542 4751 769
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2912503862375122704145801 598707
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 17614818711912692459617632751
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 141212410232723272727
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2631661174314213736130219284

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 4031 3299227801 94816 2357 43939681 58437 587
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 2038456274367282 1062 8623963 8851 699
Investiční dotace
Investiční dotace 2004842953441 22014 1294 577077 69835 889

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6221 2436302 545451 204173647231
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 6221 243630553451 20413247227
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0001 992001604004

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 10 62610 89617 87915 65921 00129 06920 47639 22297 24476 917
Běžné výdaje
Běžné výdaje 9 20210 05410 27410 6489 8819 53714 0819 83912 30112 798
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1 4258427 6055 01111 12019 5326 39529 38384 94464 119

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.