Vážené kolegyně, vážení kolegové,

Svaz měst a obcí České republiky pro Vás zřídil tuto jedinečnou právní Poradnu pro obce. Každá členská obec může služeb poradny využít až pětkrát ročně zdarma (jde o dosavadní průměr dotazů na jednu obec), a to opakovaně každý rok. Pětkrát do roka můžete položit svůj individuální písemný nebo telefonický dotaz nebo vyhledávat v databázi již zodpovězených dotazů. Zřídit přístup můžete až 11 osobám z Vaší obce.

Členská obec, která svých pět přístupů do Poradny pro obce vyčerpá, si může za 200 Kč měsíčně zřídit rozšířený přístup do Poradny pro obce. Ten zahrnuje neomezené vyhledávání v odpovědích, neomezené zadávání individuálních písemných dotazů a možnost zodpovězení dalších 5 telefonických dotazů.

Ano, opravdu jste se nepřehlédli. Jde o neomezené vyhledávání i o neomezené kladení písemných dotazů pro až 11 Vámi určených osob z Vaší obce.

Město Kyjov zřídilo přístup vedle starosty a místostarostů rovněž tajemníkovi, vedoucím jednotlivých odborů a předsedům jednotlivých výborů zastupitelstva. Protože nechceme být ve využívání Poradny pro obce omezovaní, zaplatilo si město Kyjov neomezený přístup do poradny na celý rok za 1 980 Kč bez DPH. Jelikož z vlastní zkušenosti vím, že Poradna pro obce nám ušetří mnoho finančních prostředků a času, stejný postup doporučuji rovněž Vám.

Vážené kolegyně a kolegové, přeji Vám krásný den.

S úctou

František Lukl

starosta města Kyjov a předseda Svazu měst a obcí České republiky

(kliknutím kamkoliv na tento rámeček jej zavřete)

Poradna pro obce Svazu měst a obcí České republiky
provozuje KVB advokátní kancelář s.r.o.

Nápověda právní poradny

Jaké právní služby právní poradna poskytuje?

Právní poradna poskytuje právní služby spočívající v:

  • zodpovídání písemných dotazů formou zpřístupnění databáze již zodpovězených dotazů,
  • zodpovídání písemných dotazů formou individuálně zpracované odpovědi,
  • zodpovídání telefonických dotazů.

Prostřednictvím uvedených právních služeb jsou tazateli poskytovány základní informace ohledně jednotlivých dotazovaných případů tak, aby tazatel získal přehled o svých právech, povinnostech a možnostech dalšího postupu. Poskytnutí odpovědi na dotaz v žádném případě nemůže nahradit plnohodnotné právní služby poskytované advokátní kanceláří v rámci standardního výkonu advokacie.

Komu jsou služby právní poradny určeny?

Služby právní poradny jsou určeny všem obcím, které mohou tyto služby za stanovených podmínek využívat prostřednictvím osob, které jsou oprávněny za příslušnou obec dle zákona či vnitřních pravidel a pokynů jednat.

V rámci přihlašovacího účtu každé obce lze dále zřídit až 10 dalších uživatelských účtů pro konkrétní tazatele, kteří budou oprávněni prostřednictvím vlastních přihlašovacích údajů služby právní poradny využívat. Tyto uživatelské účty lze zřídit po přihlášení v sekci Správa, v záložce Uživatelé.

Jaký je rozsah bezplatných služeb v rámci právní poradny?

Obec, která je členem Svazu měst a obcí České republiky, má k dispozici 5 kreditů, které slouží pro bezplatné zodpovězení celkem 5 dotazů v jednom kalendářním roce, a to dle volby:

  • telefonickým zodpovězením telefonických dotazů,
  • okamžitým zodpovězením písemných dotazů zobrazením odpovědí z databáze odpovědí,
  • vypracováním individuálních písemných odpovědí;

v libovolné kombinaci.

Za vyčerpání 1 kreditu (tedy za zodpovězení 1 dotazu) se automaticky považuje zobrazení první odpovědi z databáze již zodpovězených dotazů poté, co došlo k přihlášení prostřednictvím vytvořeného uživatelského účtu. K odhlášení z uživatelského účtu dojde automaticky buď po uplynutí 2 hodin od okamžiku zobrazení první odpovědi z databáze již zodpovězených dotazů (v rámci tohoto časového úseku lze neomezeně zobrazovat odpovědi na již zodpovězené dotazy), nebo okamžikem položení písemného dotazu, na který má být vypracována individuální písemná odpověď.

Do 30. 4. 2018 a v době 4 měsíců ode dne vyhlášení výsledků řádných voleb do obecních zastupitelstev v roce 2018 je umožněno všem obcím bezplatně, bez ohledu na to, zda jsou, či nejsou členy Svazu měst a obcí České republiky, zadávat písemné dotazy prostřednictvím webové aplikace v neomezeném rozsahu a bezplatně na ně získávat písemné odpovědi ve formě zobrazení odpovědí z databáze odpovědí. Takto zadané a zodpovězené dotazy nebudou započítávány do limitu 5 kreditů, 2 hodinový limit pro odhlášení se z uživatelského účtu se nepoužije.

Jaký je rozsah placených služeb v rámci právní poradny?

Obec, která za účelem užívání služeb právní poradny uzavře smlouvu o poskytování placených služeb na dobu 1 roku, má nárok na zodpovězení písemných dotazů v neomezeném rozsahu (oběma způsoby zodpovězení písemného dotazu) a zodpovězení až 5 telefonických dotazů.

Smlouva o poskytování placených služeb je s obcemi, které jsou členy Svazu měst a obcí České republiky, uzavírána vždy na dobu 1 roku. Úplata za uzavření smlouvy o poskytování placených služeb v takovém případě činí 1 980 Kč + DPH.

V případě obce, která není členem Svazu měst a obcí České republiky, lze uzavřít smlouvu o poskytování placených služeb i na dobu kratší než 1 rok. Uzavření smlouvy o poskytování placených služeb Poradny pro obce na dobu 3 měsíců za 3 400 Kč + DPH, která obsahuje neomezený přístup k odpovědím z databáze odpovědí a neomezené pokládání písemných individuálních dotazů. Uzavření smlouvy o poskytování placených služeb Poradny pro obce na dobu 6 měsíců za 6 300 Kč + DPH, která obsahuje neomezený přístup k odpovědím z databáze odpovědí a neomezené pokládání písemných individuálních dotazů. Časově omezené nabídky na dobu kratší než 1 rok neobsahují 5 kreditů pro zodpovězení telefonických dotazů. Uzavření smlouvy o poskytování placených služeb Poradny pro obce na dobu 1 roku za 9 600 Kč + DPH, která obsahuje neomezený přístup k odpovědím z databáze odpovědí, neomezené pokládání písemných individuálních dotazů, možnost zodpovězení až 5 telefonických dotazů.

Jakým způsobem lze webovou aplikaci právní poradny využívat?

Plně využívat webovou aplikaci, tj. procházet databázi již zodpovězených dotazů a bez jakéhokoliv omezení pokládat písemné dotazy k vypracování odpovědi a objednávat placené služby, je možné pouze po registraci a přihlášení prostřednictvím vytvořeného uživatelského účtu na těchto webových stránkách.

Obce, které jsou členy Svazu měst a obcí České republiky, se registrovat nemusí, přihlašovací údaje k uživatelskému účtu jim budou zaslány na kontaktní adresy poskytnuté Svazem měst a obcí České republiky. Pokud se obec chce stát členem Svazu měst a obcí České republiky, nechť se obrátí na kancelář Svazu měst a obcí České republiky.

Obce, které nejsou členy Svazu měst a obcí České republiky, se musí pro vytvoření uživatelského účtu nejprve zaregistrovat.

Jak si lze placené služby právní poradny objednat?

Placené služby právní poradny si lze objednat prostřednictvím uzavření smlouvy o poskytování placených služeb. Uzavření smlouvy o poskytování placených služeb je možné po provedení registracepřihlášení v sekci „Správa uživatele“.

Jak ve webové aplikaci právní poradny vyhledávat?

Tazatel může v databázi již zodpovězených dotazů vyhledávat buď prostřednictvím položené otázky („Který orgán obce rozhoduje o přijetí dotace?“) nebo prostřednictvím zadání klíčových slov („pravomoc k přijetí dotace“).

Po zadání otázky či klíčových slov budou tazateli zobrazeny odpovědi na již dříve zodpovězené písemné dotazy, které budou vyhodnoceny jako nejvíce relevantní k tazatelem aktuálně zadanému dotazu.

Tazatel si může zobrazený dotaz včetně odpovědi dle svého uvážení vytisknout, uložit ve formátu PDF či poslat na jím určenou e-mailovou adresu.

Co dělat, když tazatel ve webové aplikaci právní poradny odpověď na položený dotaz nenalezne?

Jestliže tazatel vyhodnotí, že v databázi již zodpovězených dotazů odpověď na položený dotaz nenalezl, může za účelem získání odpovědi položit individuální dotaz, na který mu bude vypracována individuální písemná odpověď.

Jakou formou mohou tazatelé pokládat individuální dotazy?

Tazatelé mohou pokládat své dotazy písemně či telefonicky. Písemný dotaz je možné položit pouze v rámci přihlášení prostřednictvím vytvořeného uživatelského účtu na těchto webových stránkách.

Telefonický dotaz je možné položit každý pracovní den v čase od 10 do 18 hodin na telefonním čísle 226 257 505.

Dotazy z jakých právních oblastní mohou tazatelé pokládat?

Tazatelé mohou pokládat dotazy ze všech oblastí platného českého práva, které se vztahují k fungování obce, resp. k agendám, které obce řeší, a to včetně rozpočtových pravidel.

V rámci právní poradny pro obce nejsou zodpovídány dotazy z oblasti daňového práva a oblasti účetnictví jakož i jakékoliv dotazy odkazující se na další dokumenty. Právní poradna pro obce rovněž neprovádí revize smluv či jiných dokumentů a ani žádné smlouvy či jiné dokumenty nesepisuje.

Upozorňujeme, že ve výjimečných případech může být zodpovězení dotazu odepřeno, a to sice v případech, kdy je provozovatel právní poradny pro obce povinen odmítnout poskytnutí právních služeb dle právních předpisů upravujících výkon advokacie (tj. zejm. v případech střetu zájmů uvedených v § 19 zákona o advokacii). Pokud taková situace nastane, je o ni tazatel vždy bezprostředně informován.

Co vše je možné považovat za jeden dotaz?

Za jeden dotaz se považuje i otázka (dotaz) tazatele obsahující dílčí poddotazy, jestliže se tyto vztahují k totožnému právnímu problému a k výkladu totožných zákonných ustanovení a zodpovězení všech těchto poddotazů v důsledku toho nevyžaduje podstatně delší čas k přípravě a poskytnutí odpovědi, než jaký by vyžadovalo zodpovězení jediného z těchto poddotazů.

V souladu s výše uvedeným se za jediný písemný dotaz považuje dotaz, jehož složitost nevyžaduje čas na přípravu odpovědi delší než 2 hodiny. Za jediný telefonický dotaz lze považovat pouze takový dotaz, kdy celková doba hovoru nepřesáhne 20 minut.

Za jak dlouho tazatel obdrží odpověď na individuálně položený dotaz?

V případě písemných dotazů obdrží tazatel vypracovanou písemnou odpověď na jím uvedenou e-mailovou adresu standardně do 6 pracovních dnů od položení dotazu. v případě náročnějšího dotazu (tj. zejména dotazu dotýkajícího se právních otázek v literatuře či judikatuře dosud neřešených, úzce specializované problematiky či zcela nové právní úpravy) může lhůta pro zodpovězení dotazu činit až 10 pracovních dní.

V případě telefonických dotazů je odpověď tazateli poskytnuta ve většině případů okamžitě. Jestliže není okamžité poskytnutí odpovědi možné, je tato skutečnost tazateli sdělena, načež je neprodleně započnuto s přípravou odpovědi a jakmile to je možné, je tazateli za účelem sdělení odpovědi zatelefonováno zpět.

V podrobnostech ohledně výše uvedeného odkazujeme na OBCHODNÍ PODMÍNKY.

V případě jakýchkoli nejasností nebo technických potíží kontaktujte prosím technickou podporu stránek dostupnou každý všední den od 10 do 18 hodin na telefonním čísle 226 257 505.



Přejít k vyhledávání
Počet dotazů v databázi
2410

Aktuality ze SMO

24. srpna 2018
Navýšení odměn členů okrskových volebních komisí potvrzeno Ve čtvrtek 23. srpna 2018 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 185/2018 Sb., kterou se mění volební zákony. Jak jsme již avizovali v našem článku Stanovisko Svazu k návrhu odměn členům volebních komisí, uvedená vyhláška navyšuje odměny členům volebních komisí. Vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. září 2018 a nová výše odměn se uplatní již pro tyto komunální volby.
23. srpna 2018
Zrušení povinnosti přijímat dvouleté děti do mateřských škol Ve Sbírce zákonů dne 16. srpna 2018 byla zveřejněna novela školského zákona, kterou dochází ke zrušení povinnosti přijímat dvouleté děti do mateřských škol a posunutí přechodného ustanovení, které stanoví, do kdy se ještě používají dosavadní pravidla pro financování škol, o jeden rok do 31. 12. 2019.
10. července 2018
Je v čele vaší obce či města starosta/primátor, za kterým stojí kus práce? Vážíte si představitele vaší samosprávy a myslíte si, že je lepší než jeho kolegové? Dejte to vědět! Nominujte ho do soutěže Svazu měst a obcí ČR „Nejlepší starosta / primátor 2014-2018“. Vážení starostové a primátoři, dejte o sobě, Vaší práci a Vašem městě / obci vědět. Přihlaste se! Přihlášky jsou přijímány do 16. července 2018.
08. června 2018
Návrh seznamu zpracování, která nepodléhají povinnosti provádět posouzení vlivu (DPIA) Úřad pro ochranu osobních údajů zveřejnil na svých webových stránkách návrh seznamu zpracování, která nepodléhají posouzení vlivu na ochranu osobních údajů (DPIA).

Aktuality z KVB

17. srpna 2018
Naši právníci spoluautory komentáře k novému zákonu o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich V říjnu loňského roku se ve spolupráci se společností epravo.cz naše advokátní kancelář organizovala konferenci Nové přestupkové právo, na níž vystupovali též naši právníci, kteří patří mezi spoluautory připravovaného komentáře k novému zákonu o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich. Na této konferenci byl též avizován připravovaný komentář k tomuto zákonu, a to u nakladatelství Wolters Kluwer ČR.
10. května 2018
Lukáš Váňa a Václav Chmelík se aktivně zúčastnili Právní konference Svazu měst a obcí ČR. Ve dnech 26. – 27. dubna 2018 proběhl v areálu brněnského výstaviště v pořadí již třetí ročník celostátní Právní konference Svazu měst a obcí České republiky, jíž se i tentokrát se svými příspěvky aktivně účastnili i naši právníci - JUDr. Mgr. Lukáš Váňa, Ph.D., a JUDr. Václav Chmelík. Letošní právní konference byla zaměřena především na velice aktuální téma evropského nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a zároveň byla věnována i dalším tématům, která byla vybrána jako zajímavá pro starosty a další pracovníky územní samosprávy. Mezi tato témata patřily veřejné zakázky, střet zájmů ale i nakládání s majetkem obcí, o němž ve svých odborných příspěvcích pohovořili právě naši právníci.