- 520/2005 Sb., hotové výdaje a ušlý výdělek,které správní org. hradí jiným osobám
- 58/1969 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou rozhodnutím orgánu státu nebo
- 172/2017 Sb., o obsahu a provádění zkoušky odborné způsobilosti úředních osob
- 85/1994 Sb., , kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 368/1992 Sb., o správních
- 74/2022 Sb., o předávání informací do centrální evidence v oblasti uvádění dřeva a dřevařských výrobků na trh
Je možné vyhovět žádosti informace podané podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, kterou se žadatel domáhá vydání kopie celého spisu o přestupkovém řízení, které bylo již skončeno?
Musí obec odpovídat na každý dotaz (výzvu) nějaké osoby?
V jakých případech musí obec poskytovat informace spolku na ochranu přírody a krajiny? Lze informace zasílat na elektronickou adresu?
Jak má obec argumentovat, aby odbor životního prostředí povolil kácení stromů v blízkosti budovy, která je v havarijním stavu a potřebuje opravit?
Orgán ochrany přírody rozhodující o kácení dřevin posuzuje v tomto případě, zda zájem na pokácení dřevin převyšuje veřejný zájem na jejich zachování. Zvažuje tedy estetický a funkční význam těchto dřevin a na straně druhé závažnost důvodů pro jejich kácení. V prvém případě je nasnadě argumentovat právě havarijním stavem dané části stavby. Pokud totiž je tato stavba v takovém stavu, že ohrožuje nebo může ohrozit zdraví a život lidí, ať už těch, co jsou vevnitř budovy nebo kolemjdoucích, je to velmi dobrý důvod pro pokácení dřevin v blízkosti budovy pro umožnění oprav, protože veřejný zájem na zdraví a životech lidí bude nad zájmem zachování dřevin zpravidla převažovat. Jako dobrý důvod se to bude považovat ovšem za předpokladu, že opravu nelze zajistit jinak, byť třeba s většími náklady, větším úsilím apod. Také je třeba zvážit, zda je nutné pokácet např. všechny dřeviny v okolí stavby, nebo jen tu nejnutnější část tak, aby to skutečně nebránilo opravám. Podpůrně lze uvést, že se obec zaváže vysadit dřeviny nové ve větším počtu, ať už na místo těch pokácených po uskutečnění oprav, nebo např. i někde jinde v obci (správní orgány většinou o náhradní výsadbě dřevin rozhodují současně s povolením k pokácení dřevin).
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.