V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání pověření

Nalezeno 6506 právních předpisů:

  • 314/2002 Sb., Zákon o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem
  • 285/2001 Sb., Nález Ústavního soudu ze dne 20. června 2001 ve věci návrhu na vydání nálezu, že k platnosti rozhodnutí prezidenta republiky ze dne 29. listopadu 2000 o jmenování guvernéra a viceguvernéra České národní banky se vyžaduje spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády
  • 60/2022 Sb., Nařízení vlády o sazbách poplatků za odbornou činnost pověřené organizace v oblasti bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení
  • 88/2015 Sb., Vyhláška o odměně správce pověřeného správou podílu v obchodní korporaci a o náhradě jeho hotových výdajů
  • 345/2020 Sb., Vyhláška o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 157 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 151 až 157

Může člen zastupitelstva hlasovat za rozpočet, včetně položky na výstavbu kanalizace a pak tuto stavbu jako podnikatel realizovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Neuvolněnými členy zastupitelstva obce jsou otec (který je současně i neuvolněným členem rady obce) a jeho dcera. Tato členka zastupitelstva obce (dcera zastupitele obce a zároveň člena rady obce) chce koupit nemovitost ve vlastnictví obce, o kterou žádná osoba dlouhodobě neprojevila zájem. Musí uvedení členové zastupitelstva obce oznámit svůj poměr k projednávané věci? Nebo se jedná o obecně známou informaci o příbuzenském vztahu, že to není nutné?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Neuvolněný člen rady obce a neuvolněný člen zastupitelstva se ucházejí ve výběrovém řízení téže obce o zakázku pro svou společnost, jejímiž jsou vlastníci (příp. jednateli). Jedná se zde o střet zájmů těchto osob, resp. porušení zákona?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec obdržela od občanského sdružení žádost o informování o všech zamýšlených zásazích a zahajovaných správních řízeních, při nichž mohou být dotčeny zájmy ochrany přírody a krajiny. Musí obec tyto informace poskytovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec se rozhodla vyhlásit soutěž o nové logo (znak obce). Jak v tomto případě postupovat, kdo nové logo (znak) obce schvaluje? Plynou pro obec při změně loga (znaku) nějaké další povinnosti?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Na projednávání přestupkové agendy máme se sousední obcí uzavřenou veřejnoprávní smlouvu, avšak již nyní víme, že prodloužení veřejnoprávní smlouvy nebude možné. Potřebovali bychom vědět, jak v této situaci dále postupovat, na koho se obrátit, s kým dále jednat.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podle novely zákona o elektronických komunikací prý budou i sítě elektronických komunikacích povolovány na obecních úřadech ORP podle § 34a, budeme opětovně postupovat spisy na ORP?

Novelizací nového stavebního zákona (zákon č. 283/2021 Sb.), která byla provedena zákonem č. 23/2025 Sb., skutečně dochází ke změně ustanovení § 34a odst. 2 nového stavebního zákona.

Část devátá Čl. XI zákona č. 23/2025 Sb. mění s účinností od 1. 1. 2026 ustanovení § 34a odst. 2 nového stavebního zákona následovně:

„Působnost stavebního úřadu ve věcech záměru bytového domu, silnice II. a III. třídy, místní komunikace, veřejně přístupné účelové komunikace, technické infrastruktury, která je součástí distribuční soustavy v elektroenergetice nebo plynárenství, sítí elektronických komunikací, vodního díla, u něhož nevykonává působnost stavebního úřadu krajský stavební úřad a souboru staveb, jehož jsou tyto záměry součástí, vykonává obecní stavební úřad obce s rozšířenou působností; § 37 odst. 3 se pro určení příslušnosti stavebního úřadu nepoužije.“ [vyznačeno tučně a podtrženě]

Fakticky to tedy znamená, že od 1. 1. 2026 budou i sítě elektronických komunikací spadat pod zvláštní působnost stavebních úřadů na úrovni obcí s rozšířenou působností tak, jak je tomu v případě dalších taxativně stanovených staveb.

Dotaz pak směřuje zjevně k tomu, zda se i v případě této novelizace bude aplikovat ustanovení § 330 odst. 3 nového stavebního zákona. Nicméně zákonodárce v případě zákona č. 23/2025 Sb. takové řešení nezvolil. Čl. XII Přechodné ustanovení zákona č. 23/2025 Sb. totiž stanoví: „Řízení a jiné postupy týkající se sítí elektronických komunikací zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle právních předpisů účinných přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.“

V případě elektronických komunikací tedy bude platit, že se budou řízení o povolení sítí elektronických komunikací dokončovat podle dosavadních právních předpisů. Fakticky tedy bude platit, že veškerá zahájená řízení do 31. 12. 2025, tedy podané žádosti, budou dokončeny též dalšími obecními stavebními úřady, tedy pověřenými obecními úřady a obecními úřady, které stanoví Ministerstvo pro místní rozvoj vyhláškou č. 130/2024 Sb., o stanovení obecních stavebních úřadů, ve znění pozdějších předpisů.

Nový stavební zákon

Dotčená ustanovení právních předpisů

K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.

Správnost této odpovědi garantuje
Brož

JUDr. Jan Brož PhD.
advokát, KVB advokátní kancelář s.r.o.

Brož