- 45/2018 Sb., o péči a podkladech k vyhlašování chráněných území
- 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a evidenci územně plánovací činnosti
- 61/2008 Sb.m.s., Úmluva TIR
- 135/2001 Sb., o územně plánovacích podkladech a územně plánovací dokumentaci
- 64/2011 Sb., o péči a podkladech k vyhlašování chráněných území
Obec má zpracovaný nový pasport místních komunikací, který nahradil předchozí pasport z počátku 90. let minulého století. Je třeba v této souvislosti učinit nějaký úkon z pozice silničního správního úřadu či obce?
Kdo vytváří podklady pro vytvoření platového výměru ředitele příspěvkové organizace a kdo hlídá jeho platové postupy? Je to odpovědná osoba příspěvkové organizace nebo zřizovatele?
Obrací se na nás žadatelka s žádostí o informace (desítky dotazů), k níž přikládá celou řadu podkladů, které se vůbec netýkají chodu naší obce. Jak máme s takovou žádostí naložit?
Musí si obec nechat zpracovat pasport místních komunikací?
Vlastník dálnice, silnice nebo místní komunikace má povinnost vést evidenci jím vlastněných pozemních komunikací, přičemž základní evidencí je pasport. Jeho rozsah a způsob vedení stanoví vlastník (v případě místních komunikací obec). Nejmenší rozsah evidence místních komunikací zahrnuje délku místních komunikací I. až III. třídy v km, počet a celkovou délku mostů na nich v km a objem finančních prostředků vynaložených na jejich výstavbu a zvlášť na jejich údržbu.
Pasport by tedy obec vést měla, ale pro případ porušení této povinnosti není stanovena žádná sankce. Absence pasportu může přinášet problémy především v praxi, kdy pasport jakožto ucelený dokument může sloužit jako podklad pro různá stavební řízení, povolování zvláštního užívání komunikací, majetkoprávní vypořádání, plánování oprav a údržby, ale také jako jeden z podkladů pro tvorbu územních plánů.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.