MENU
Nápověda
V databázi máme 3 506 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání překážka v práci na straně zaměstnance

Bylo nalezeno 30 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 11 až 20

Pokud bude s novým zaměstnancem uzavřen pracovní poměr na dobu neurčitou, lze ve smlouvě nějakým způsobem upřesnit, že se jedná o zástup za jiného zaměstnance a stanovit si podmínky ukončení smlouvy?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Pokud zaměstnanec absolvuje během běžné pracovní doby v jednom dni více různých pracovních cest (např. 3x po dvou hodinách), sčítají se tyto pracovní cesty a jsou považovány za pracovní cestu nad 5 hodin, nebo jsou posuzovány samostatně a nárok na stravné za pracovní cestu nevzniká? V případě, že nevznikne nárok na stravné a zaměstnanec v tento den neodpracuje na pracovišti alespoň 3 hodiny, nemá ani nárok na stravenku. Jak můžeme v tomto případě postupovat?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec chce vnitřním předpisem upravit benefit poskytovaný zaměstnancům, tzv. sick days, v rozsahu 5 dní v kalendářním roce. Současně však chce upravit poměrné krácení počtu sick days v případě, že pracovní poměr zaměstnance netrvá celý kalendářní rok nebo pokud zaměstnanec pro určité překážky na straně zaměstnance (čerpání mateřské dovolené, rodičovské dovolené, dlouhodobá pracovní neschopnost delší než 6 týdnů) práci pro zaměstnavatele nevykonává. Je úprava krácení sick days možná a jak ji transparentně nastavit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Ředitelka mateřské školy byla odvolána a na její místo byla po řádném konkurzu přijata nová ředitelka. Jaký je další postup, pokud jde o odvolanou ředitelku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může zaměstnavatel zaměstnanci nařídit čerpání neplaceného volna nebo je možné jej převést na jinou práci?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Úřad má stanovený pružný začátek a konec pracovní doby, mezitím má stanovenou pevnou pracovní dobu a zároveň zaměstnanec může práci vykonávat v době od 6:00 hodin do 18:00 hodin. Účast vedoucích odborů je na zasedání zastupitelstva povinná, tedy jedná se o nařízený přesčas ze strany zaměstnavatele. Zastupitelstvo obvykle zasedá ve středu od 16:00 hodin. Pevná pracovní doba je do 15:00 hodin, pružná, volitelná část pracovní doby do 18:00 hodin. Jak postupovat v případě finanční kompenzace či jiné kompenzace účasti vedoucích na zasedání zastupitelstva po 18:00 hodině, pokud se zastupitelstvo protáhne? Je povinností zaměstnavatele zaplatit tuto práci přesčas příp. nabídnout jinou kompenzaci (např. vybrat si náhradní volno za tyto hodiny)? Může zaměstnavatel požadovat účast vedoucího odboru na zasedání zastupitelstva i po 18:00 hodině v rámci výkonu své funkce bez nároku na jakoukoliv kompenzaci?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Za jakých podmínek má zaměstnanec konající práci na základě některé z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr právo na dovolenou?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může vedoucí zaměstnanec nebo vedoucí úřadu ověřovat, zda byl podřízený zaměstnanec skutečně u lékaře (lékařském vyšetření), když za nepřítomnost předloží propustku potvrzenou lékařským zařízením?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je možné odvolat vedoucího pracovníka z funkce v době jeho dočasné pracovní neschopnosti?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Pokud bude zaměstnanec při práci z domova používat vlastní vybavení (PC s přístupem k internetu), musí mu zaměstnavatel platit náhradu? Lze se dohodnout, že náhrada nebude poskytována?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.