- 437/2020 Sb., úpravy v oblasti dávek státní sociální podpory a příspěvku na péči v souvislosti s nouzovým stavem
- 160/2020 Sb., o některých úpravách dávek státní sociální podpory a příspěvku na péči při epidemii v roce 2020
- 123/2021 Sb., ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení usnesení vlády o přijetí krizového opatření
- 2/2013 (JC), k zajištění provedení krizových opatření v době nouzového stavu
- 375/2002 Sb., o schválení Rozhodnutí předsedy vlády o vyhlášení nouzového stavu
Vláda vyhlásila nouzový stav, je možné konat zasedání zastupitelstva dříve než za 7 dní po zveřejnění programu a pozvánky na úřední desce?
V době nouzového stavu je v určitých situacích možné „zkrátit“ tento čas až na 2 dny před zasedáním, avšak pouze pro záležitosti, které se týkají vyhlášeného krizového (nouzového) stavu.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Můžeme konat zasedání zastupitelstva na hřišti či jiném obdobném místě i po skončení nouzového stavu?
Je možné zajišťovat účast některých zastupitelů i po skončení nouzového stavu distančně (videokonferencí)? Jak v takovém případě řešit tajné hlasování? Musíme pro tuto formu přijmout změnu jednacího řádu?
Za jakým účelem je zřizován krizový štáb obce a jaké má pravomoci?
Krizový štáb je pracovním orgánem, který zřizuje starosta obce za účelem přípravy na krizové situace a jeho hlavní úkol spočívá v podílení se na zajišťování připravenosti obce na řešení krizových situací. Krizovou situací se pak rozumí mimořádná událost podle zákona o integrovaném záchranném systému, narušení kritické infrastruktury nebo jiné nebezpečí, při nichž je vyhlášen stav nebezpečí, nouzový stav nebo stav ohrožení státu.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.
Jaké pravomoci má starosta obce podle krizového zákona?
Starosta obce jednak zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, současně může zřídit za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení krizový štáb obce jako svůj pracovní orgán, zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření, plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a dále úkoly a opatření obsažené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností. V době krizového stavu pak starosta obce zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil hasičský záchranný sbor kraje, nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce, organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace. Je však nezbytné zmínit, že krizovou situací může být např. mimořádná událost či vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu nebo stavu ohrožení státu. Podstatně širší pravomoci má starosta obce s rozšířenou působností a hejtman kraje.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.