V databázi máme 3 486 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání legitimace

Nalezeno 334 právních předpisů:

  • 276/2023 Sb., Zákon o zrušení obsoletních právních předpisů

  • 150/2002 Sb., Zákon soudní řád správní

  • 32/1946 Sb., Zákon o sjednocení a úpravě některých poplatkových předpisů

  • 21/1948 Sb., Zákon o právním postavení snoubenek a nemanželských dětí, pozůstalých po účastnících národního boje za osvobození

  • 41/2006 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi Republikou Československou a Republikou Francouzskou o leteckých službách mezi jejich územími

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Byly nalezeny 3 dotazy s odpovědí.

Do kanceláře starosty se dostaví k jednání o budoucí stavbě osoba s plnou mocí od investora, vlastníka nemovitosti v obci. Starosta požádá o předložení plné moci a doklad totožnosti. Poté zmocněnec prohlásí, ať se také starosta legitimuje. Jak takovou situaci řešit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec koupila v roce 1963 pozemek, avšak nedochovala se kupní smlouva. Pozemek tedy pravděpodobně přešel do státního vlastnictví před účinností občanského zákoníku č. 40/1964 Sb. Z dalších důkazů však vyplývá, že prodej proběhl. V katastru nemovitostí jsou však až doteď uvedeni původní vlastníci, resp. jejich dědicové. Obec podala k soudu určovací žalobu na určení vlastnictví k předmětnému pozemku. Je obec aktivně věcně legitimována k podání tohoto typu žaloby? Žalovaní namítají, že by žalobu musel podat stát.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Krajský úřad jako odvolací orgán nám na základě odvolání poplatníka změnil platební výměr ohledně vyměření místního poplatku za zábor veřejného prostranství a velmi podstatně snížil výši místního poplatku s odůvodněním, že naše obecně závazná vyhláška, která místní poplatek stanoví, je nezákonná, neboť veřejné prostranství definuje jen obecně, nikoliv např. výčtem parcelních čísel pozemků. Krajský úřad dovodil s odkazem na nálezy Ústavního soudu, že naše vyhláška je proto nezákonná a neplatná. Proti rozhodnutí krajského úřadu není možno podat odvolání. Můžeme se proti rozhodnutí bránit nějakým jiným způsobem, např. podáním správní žaloby?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlaste. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.