- 308/2015 Sb., vymezení pojmů běžná údržba a drobné opravy při užívání bytu
- 24 199/2007-50, zabezpečování provozu a údržby ve sportovních zařízeních
- 430/2009 Sb., ve věci návrhu na zrušení části vyhlášky města Mariánské Lázně
- 44/2011 Sb.m.s., smlouva se Slovenskem o údržbě hraničních silnic a silnič. mostů
- 19/1996 (ZU), Postup při vydávání koncesí pro telekomunik. živnosti
Musí si obec nechat zpracovat pasport místních komunikací?
Vlastník dálnice, silnice nebo místní komunikace má povinnost vést evidenci jím vlastněných pozemních komunikací, přičemž základní evidencí je pasport. Jeho rozsah a způsob vedení stanoví vlastník (v případě místních komunikací obec). Nejmenší rozsah evidence místních komunikací zahrnuje délku místních komunikací I. až III. třídy v km, počet a celkovou délku mostů na nich v km a objem finančních prostředků vynaložených na jejich výstavbu a zvlášť na jejich údržbu.
Pasport by tedy obec vést měla, ale pro případ porušení této povinnosti není stanovena žádná sankce. Absence pasportu může přinášet problémy především v praxi, kdy pasport jakožto ucelený dokument může sloužit jako podklad pro různá stavební řízení, povolování zvláštního užívání komunikací, majetkoprávní vypořádání, plánování oprav a údržby, ale také jako jeden z podkladů pro tvorbu územních plánů.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.