Zobrazuji 3 + 3 dotazy
Obec má stanovený místní poplatek ze psů ve výši 700 Kč a za druhého a každého dalšího psa téhož držitele 1 000 Kč. Podle zákona o místních poplatcích poplatek ze psů platí držitel psa. Je možné, aby v rámci jedné domácnosti byl poplatek za druhého a dalšího psa řešen tak, že by každý ze členů domácnosti potvrdil, že je držitelem psa, tudíž by se tak vyhnuli navýšení poplatku za druhého, případně dalšího psa?
V nájemní smlouvě vyhrazeno udělení souhlasu s přijetím člena do nájemcovy domácnosti. Udělení souhlasu se nevztahuje na osoby blízké. Jak máme posuzovat přítele-přítelkyni? Jako osobu blízkou, nebo lze v tomto případě souhlas neudělit?
Může zastupitelstvo pověřit kontrolní výbor tím, aby zkontroloval počet psů ve svém územním obvodu a navíc šel dům od domu a zjišťoval, zda dotyčný majitel nemovitosti má psa?
V naší obci neustále utíká majiteli pes z neoploceného pozemku, který ohrožuje a napadá kolemjdoucí občany, včetně dětí a ostatních psů. Jak lze tuto situaci řešit?
Má obec povinnost zpracovat plán zimní údržby?
Ze zákona vyplývá povinnost vlastníka pozemní komunikace vykonávat její správu zahrnující zejména její pravidelné a mimořádné prohlídky, údržbu a opravy, obec tak má tuto povinnost ve vztahu k místním komunikacím, kterých je ze zákona vlastníkem. Zimní údržbu pak obec není povinna provádět na úsecích místních komunikací a chodnících s malým dopravním významem. Tyto úseky musí ale nejdříve obec označit podle zákona o provozu na pozemních komunikacích a současně je vymezit v nařízení obce. Nařízení obce je oprávněna vydávat rada obce, případně zastupitelstvo v obcích, v nichž se rada nevolí.
K samotnému plánu zimní údržby prováděcí vyhláška stanoví, že o jeho zpracování pro místní komunikace rozhodují obce podle velikosti obce a dopravního významu místních komunikací. Lze tak dovodit, že výslovnou povinnost zpracovat plán zimní údržby pro místní komunikace obce nemají. Jeho zpracování, jakožto interního aktu vlastníka komunikace, však lze jednoznačně doporučit, obdobně jako vydání výše specifikovaných zákonem předvídaných nařízení, mj. za účelem zmírnění případné odpovědnosti obce za škody, jejichž příčinou byly závady ve sjízdnosti či ve schůdnosti či prevenční povinnosti obce.
K tomuto dotazu se váže 7 ustanovení právních předpisů.