Zobrazuji 3 + 3 dotazy
Má kontrolní výbor pravomoc kontrolovat realizaci a fakturaci zimní údržby, která byla zadána na základě rozhodnutí rady?
Obec má v současné době modulový informační systém zajišťovaný dvěma dodavateli, z nichž každý dodává různé moduly tohoto informačního systému. S jedním dodavatelem bude nyní ukončena spolupráce a moduly jím dodávané budou předmětem veřejné zakázky. Je možné každý modul soutěžit zvlášť jako veřejnou zakázku malého rozsahu, když jeho předpokládaná hodnota splňuje zákonné limity pro veřejnou zakázku malého rozsahu? Nemůže být takový postup posouzen jako nezákonné dělení zakázky v případě, že ve výsledku by mohly být všechny moduly informačního systému zajišťovány jedním dodavatelem?
Od 1. 1. 2024 platí nová právní úprava odměňování zastupitelů. Znamenalo to automaticky také zrušení všech dříve přijatých usnesení zastupitelstev o stanovení výše odměn neuvolněných členů zastupitelstva obce, nebo bylo možné odměny podle těchto usnesení odměny i v roce 2024, potažmo i v letech následujících, dále vyplácet?
Pokud není v silách obce zajistit zimní údržbu na všech úsecích místních komunikací a chodníků, kdo potom nese odpovědnost za tyto úseky?
Za stav komunikace (tedy i chodníku) je dle zákona o pozemních komunikacích odpovědný její vlastník, což je v případě místních komunikacích obec. Zimní údržbu není nutné provádět na úsecích místních komunikacích a chodnících s malým dopravním významem. Obec ale musí nejdříve tyto úseky označit podle zákona o provozu na pozemních komunikacích a současně je vymezit v nařízení obce.
Jak vyplývá z judikatury, obec nemůže tímto postupem vyřadit ze zimní údržby libovolnou komunikaci podle své úvahy, nýbrž má prostor pouze pro určení těch komunikací, které nebude v zimě ošetřovat, mají-li malý dopravní význam.
K tomuto dotazu se váže 2 ustanovení právních předpisů.