MENU
Nápověda
V databázi máme 3 494 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Zlonín Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 7 4128 27913 10219 79815 21724 01929 19929 97728 13815 161
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 8087 0688 71210 05511 50714 15918 64124 25725 03413 090
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3489961 7451 1161 9601 9392 6152 6582 7431 916
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 49231 8001 3443521 9800500
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 2081928457 2831 3995 9417 9433 057361156

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Zlonína v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 8086 5498 1939 80211 32314 09118 25023 60725 03412 811
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 1251 5832 0382 5142 8572 5973 3674 5695 2012 481
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 0921 4191 5671 9561 8413 0514 0396 1165 7382 227
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 1 9332 8393 8344 3965 1446 8009 11110 92211 4795 604
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 3513433393625565955407501 2741 018
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4332033351 0331 0801 0821 307
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 3033624115548931 014161170260175

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3489961 7451 1161 9601 9392 6152 6582 7431 916
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1262022112363464791 3711 1251 240719
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 5026707077156626511 0691 3491 406889
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 0000000000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 71912482716695280917518497307

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 2081928457 2831 3995 9417 9433 057361156
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 2081922775251 2491 721311754361156
Investiční dotace
Investiční dotace 005686 7581504 2207 6332 30300

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 49231 8001 3443521 9800500
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 49230243200500
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 001 8001 3203201 9800000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 9 8198 8396 86617 82111 47038 52425 89824 41128 68211 258
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 1464 3305 5566 9377 40610 49314 71718 17619 22610 516
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 6734 5081 31010 8844 06528 03011 1816 2359 456741

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.