V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Vintířov Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 37 39740 11747 98444 13549 59746 47746 81348 31053 51763 721
Daňové příjmy
Daňové příjmy 31 82932 36634 19137 82242 54540 19038 05141 77345 91651 770
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 1165 7824 5004 6244 4153 8775 3694 9355 6379 639
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 14157 5425271 23701101870
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 3111 9641 7521 1621 4002 4113 3931 5011 8772 312

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Vintířova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 31 82932 36634 19137 82242 54540 19038 05141 77345 91651 770
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 8773 9044 7595 0485 7435 0694 3624 7825 6676 199
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 5353 1053 2263 1853 7133 0064 1365 0796 6845 966
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 2635 7226 2747 8338 3448 1479 61311 52212 03311 973
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9 3459 4079 5139 5389 5828 87311 52611 85411 81316 556
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 6135595564554453272481 1121 2211 624
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 10 1959 6699 86211 76314 71814 7688 1677 4238 4989 452

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 1165 7824 5004 6244 4153 8775 3694 9355 6379 639
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 8661 1151 1007947131 1721 1511 4041 4581 837
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 2 7482 7692 7823 3773 2232 4143 4212 7933 5633 685
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 176311000002 769
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 3261 8956174524792917987386161 347

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 3111 9641 7521 1621 4002 4113 3931 5011 8772 312
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 8208398761 1621 4002 4111 6511 2511 7621 812
Investiční dotace
Investiční dotace 4921 1258760001 742250115500

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 14157 5425271 23701101870
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 14157 5425271 23701101870
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 21 17334 53339 33336 59926 31426 34439 58031 80144 60348 341
Běžné výdaje
Běžné výdaje 18 65818 95817 92921 56821 89920 68420 36424 63628 08134 303
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 51415 57521 40515 0304 4155 66019 2167 16616 52214 038

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.