V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Tuklaty Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 17 75516 07938 47517 33219 07125 26720 83828 90936 21231 142
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 64210 80812 41414 60016 41715 54517 62020 58123 33824 426
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5606258825641 1778261 4661 5872 2202 544
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6 6454 107003675125904 2501 318
Přijaté transfery
Přijaté transfery 90854025 1792 1671 4418 1461 4926 7416 4032 854

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Tuklat v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 64210 80812 41414 60016 41715 54517 62020 58123 26224 266
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 1922 7942 9763 5094 0303 8573 2493 7964 5104 808
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 1152 4882 6252 6743 1082 5683 7654 5065 9365 243
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 9314 1375 3136 5676 9957 0358 41310 21510 68610 529
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 7617658809731 3331 0201 0429331 0172 050
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 392935425358569859601 251
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 6055945858358981 0061 096147153384

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5606258825641 1778261 4661 5872 2202 544
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3315214163458455631 123762318473
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 228229212215238237343441462413
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 21121101851629
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 0-1262533932503845891 030

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 90854025 1792 1671 4418 1461 4926 7416 4032 854
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 9085401 2371 1672482 4385401 105871629
Investiční dotace
Investiční dotace 0023 9421 0001 1935 7089525 6365 5322 225

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6 6454 107003675125904 2501 318
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 6 6454 1070007512590095
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000360004 2501 223

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 10 11713 13942 68920 15317 35427 33115 67823 69932 78234 227
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 2639 75010 90810 53410 77511 90413 83015 48614 13316 823
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1 8533 38831 7819 6196 57915 4281 8488 21318 64817 404

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.