MENU
Nápověda
V databázi máme 3 505 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Tuklaty Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 16 07938 47517 33219 07125 26720 83828 90936 21231 14219 377
Daňové příjmy
Daňové příjmy 10 80812 41414 60016 41715 54517 62020 58123 33824 42613 064
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6258825641 1778261 4661 5872 2202 5441 000
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 4 107003675125904 2501 318389
Přijaté transfery
Přijaté transfery 54025 1792 1671 4418 1461 4926 7416 4032 8544 923

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Tuklat v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 10 80812 41414 60016 41715 54517 62020 58123 26224 26613 015
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 7942 9763 5094 0303 8573 2493 7964 5104 8082 290
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 4882 6252 6743 1082 5683 7654 5065 9365 2432 033
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 1375 3136 5676 9957 0358 41310 21510 68610 5295 116
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 7658809731 3331 0201 0429331 0172 0501 857
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 2935425358569859601 2511 205
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 5945858358981 0061 096147153384513

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6258825641 1778261 4661 5872 2202 5441 000
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 5214163458455631 123762318473360
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 22921221523823734344146241397
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1121101851629143
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy -1262533932503845891 030401

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 54025 1792 1671 4418 1461 4926 7416 4032 8544 923
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5401 2371 1672482 4385401 1058716291 035
Investiční dotace
Investiční dotace 023 9421 0001 1935 7089525 6365 5322 2253 888

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 4 107003675125904 2501 318389
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 4 10700075125900950
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000360004 2501 223389

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 13 13942 68920 15317 35427 33115 67823 69932 78234 22715 207
Běžné výdaje
Běžné výdaje 9 75010 90810 53410 77511 90413 83015 48614 13316 8239 044
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 38831 7819 6196 57915 4281 8488 21318 64817 4046 163

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.