MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Tuchořice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 12 16922 12815 99217 12616 86521 12918 87821 92324 34811 163
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 25510 11111 23411 90111 54112 65214 26916 23217 2358 486
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 8288411 0381 0411 1471 6911 5841 7922 0031 230
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 831 33671752416226143123
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 0029 8393 7134 0094 1546 7702 8003 7555 0971 444

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Tuchořic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 21110 06211 20811 89711 54112 64214 26916 14617 2358 486
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 0172 3522 6862 9792 8712 3392 6033 0993 4131 629
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 9962 0352 0062 2451 8732 6763 0534 0553 6871 430
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 6584 1264 9345 0555 1275 9866 9407 2967 3903 600
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 1381 1141 1421 1631 1381 1001 1151 1201 9011 102
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 273732363636459473678615
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 37639840841849750598104166110

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 8288411 0381 0411 1471 6911 5841 7922 0031 230
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2703494895265265545371 085831504
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 265246300288369527596379385244
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 00111101147
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 292245249226251609450327787435

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 0029 8393 7134 0094 1546 7702 8003 7555 0971 444
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 6322 3922 4122 9092 6542 8192 7231 8362 4051 444
Investiční dotace
Investiční dotace 3717 4471 3011 1001 5003 951771 9202 6920

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 831 33671752416226143123
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 831 33671752416226143123
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 11 26318 15113 73217 08312 85922 55320 37018 33825 2058 630
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 0668 32110 55313 51912 54813 78919 24713 54318 5508 448
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 1979 8303 1793 5643118 7631 1234 7956 655182

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.