MENU
Nápověda
V databázi máme 3 506 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Tuchlovice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 34 57339 77750 13863 35589 23268 261115 16684 28078 49042 562
Daňové příjmy
Daňové příjmy 29 61632 80736 67241 39640 59345 48357 10960 59161 93731 938
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5002 2965 0136 3148 1312 3105 6666 40912 6396 849
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 625251 9331 86782643057871436078
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 3954 1496 52013 77839 68220 03951 81316 5663 5543 697

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Tuchlovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 28 90432 38836 35640 50939 22545 02252 36059 68060 86830 025
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 7 3067 9979 18510 68310 2798 6499 92911 90312 9026 152
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 6 7877 0356 9498 1716 7959 97911 73715 63314 0095 433
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 11 74414 25217 09118 38518 61022 29926 63528 12328 10713 673
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 5601 5761 5741 6361 6251 6141 6701 6822 8792 171
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1951851651861115921 9891 9172 3032 168
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 3131 3431 3921 4491 8041 889401423669428

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,89 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5002 2965 0136 3148 1312 3105 6666 40912 6396 849
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 5047234857455125103 2853 9924 5084 065
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 2031 2111 3491 4941 3211 3101 4541 5371 645895
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2443243662 644779
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 7903583 1764 0726 2954869248143 8421 109

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 3954 1496 52013 77839 68220 03951 81316 5663 5543 697
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 7441 5432 6112 53410 5168 0382 6537 8752 0322 057
Investiční dotace
Investiční dotace 1 6512 6063 90911 24429 16512 00149 1608 6921 5221 641

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 625251 9331 86782643057871436078
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 625251 9331 867826230578682700
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000020006469078

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 21 35729 29848 32482 72365 94968 831101 14955 01886 25042 273
Běžné výdaje
Běžné výdaje 17 69722 95923 24923 45928 50731 72538 26943 01541 68423 133
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 6606 33925 07559 26437 44237 10662 88012 00344 56619 141

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.