MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Tři Sekery Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 19 73419 27922 68425 01126 73236 84830 60932 07032 79016 301
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 35814 11715 40717 32116 16418 57221 88825 15726 06712 755
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 0532 1962 5452 2382 5475 2262 7443 6383 7111 666
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 7551 5384 0322 8464 6924 2062 6872 0821 595161
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5681 4277002 6073 3298 8443 2891 1941 4171 719

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Tří Seker v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 34513 31014 66816 10915 18917 09820 13124 21825 06811 712
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 1953 2983 7204 2594 0393 3703 8284 8035 2292 492
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 8692 9432 8673 2793 2833 9254 5556 3625 7172 217
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 1925 9657 0577 3816 8038 77410 34511 41211 4685 580
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9749818891 0519138328807591 678603
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 434543464755370714708650
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 73789293104142153168268170

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 0532 1962 5452 2382 5475 2262 7443 6383 7111 666
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 795738861765819952486649806213
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 9871 0971 0461 0869851 0761 2171 3131 329794
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1921212119689942910466
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2523406163667423 103952733666193

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5681 4277002 6073 3298 8443 2891 1941 4171 719
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5686914981 5271 8119744341 1941 017847
Investiční dotace
Investiční dotace 07372021 0791 5187 8702 8550400872

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 7551 5384 0322 8464 6924 2062 6872 0821 595161
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2 7551 5384 0322 8464 6924 2062 6872 0821 595161
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 13 38618 93315 26831 75815 89321 36831 62131 78834 98715 492
Běžné výdaje
Běžné výdaje 12 01611 83011 12714 69011 17712 37214 62521 44122 66312 699
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1 3707 1024 14117 0684 7168 99716 99610 34712 3252 793

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.