MENU
Nápověda
V databázi máme 3 505 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Sýkořice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 9 5439 9759 14920 57534 07634 21438 59421 84619 1869 890
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 3217 5928 3819 1238 83010 53811 73816 39914 1807 850
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0035163607601 5321 8601 8892 7733 5921 740
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 507014410 4343 9321 22721 24817887350
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1691 79726425819 78220 5903 7192 496541250

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Sýkořic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 1547 4268 2889 0238 6089 78611 22812 88313 6777 093
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 7761 6311 8292 0931 9721 6771 9122 3022 5051 193
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 4201 4521 4011 6201 3241 9582 2803 0582 7571 069
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 6042 9443 4503 6453 6294 3755 1765 4995 5292 691
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 7717547887787627527907821 388957
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 2516223734438591 0531 250826
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 558630799850888982212189248356

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 21,36 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0035163607601 5321 8601 8892 7733 5921 740
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 447131957216759511 462687
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 14199184289452745717535287212
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 28141163114611 078303
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 3872721654511 0701 093495827766539

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1691 79726425819 78220 5903 7192 496541250
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1691321502588983261 4782 496541250
Investiční dotace
Investiční dotace 01 665114018 88420 2642 241000

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 507014410 4343 9321 22721 24817887350
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 50701441132 18269420 56815887350
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00010 3221 7505336802000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 7 8347 3315 7316 30439 40958 91521 23114 43520 8018 084
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 7266 7675 5466 1296 0187 84116 60613 38319 5387 813
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 10856518517533 39151 0744 6251 0521 263271

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.