MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Sulice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 53 23434 85660 85454 39357 41659 57063 638209 577144 72958 373
Daňové příjmy
Daňové příjmy 23 95129 45333 61137 28635 64344 42150 18758 08662 98633 878
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 1661 7624 4943 2644 2006 9667 2028 1318 1153 580
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 802 8209 8911 35512 6545999392 78333 0860
Přijaté transfery
Přijaté transfery 26 03782012 85812 4884 9187 5845 310140 57740 54320 916

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Sulic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 23 95129 45333 61137 28635 64341 97949 90457 67062 55433 595
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 7535 3646 6397 9728 2247 3938 64810 57412 1215 792
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 4 3134 7275 0296 1175 4608 55210 22313 94613 1945 121
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 7 8889 54512 32513 75514 89219 07323 18225 05126 38012 889
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 3 1533 1963 4833 4823 4933 9003 8614 3347 3896 108
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 2 3342 7751 7884 2571 4129243 5723 3662 8863 276
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 5113 8474 3471 7032 1622 138417399584408

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,89 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 1661 7624 4943 2644 2006 9667 2028 1318 1153 580
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 4646877026329051 7322 7971 9981 274661
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 6657259812 2063 1723 8084 1454 6975 166630
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 330173222231
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1 0343202 7934231211 4242581 4361 6722 288

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 26 03782012 85812 4884 9187 5845 310140 57740 54320 916
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3608201 9528884 4684 4533 3101 1581 1313 434
Investiční dotace
Investiční dotace 25 677010 90611 6004503 1312 000139 41939 41217 482

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 802 8209 8911 35512 6545999392 78333 0860
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 01069010 393584195660
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 802 8109 8221 3552 2615418982 77432 5200

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 69 50336 15562 95754 77848 99957 94758 15485 720265 185110 202
Běžné výdaje
Běžné výdaje 21 37218 00431 01028 22031 12638 43339 30340 49359 52330 852
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 48 13118 15131 94726 55817 87319 51418 85045 227205 66279 350

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.