MENU
Nápověda
V databázi máme 3 497 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Strupčice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 25 68725 17936 81428 26134 43537 03975 32366 80745 39622 841
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 83118 25319 47321 30720 85223 94928 06331 51333 69616 909
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4433 8026 6285 4894 9075 4545 7108 72810 5444 138
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5 0321 0395843419741 40020 91911 613586223
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 3812 08610 1301 1247 7026 23520 63114 9535701 570

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Strupčic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 83116 87319 12721 30720 85223 94928 06331 51333 69616 909
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 5793 2854 0114 6184 5353 8674 5245 4425 8772 801
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 7482 8993 0393 5783 0344 4995 3867 1936 4142 488
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 0355 2707 4548 0518 29910 05112 21212 93812 8746 260
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 3 5674 3833 6503 4333 3763 8254 0683 9486 0453 208
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 685961618791836782974759
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 8349779121 5661 5231 6171 0361 2101 5121 394

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4433 8026 6285 4894 9075 4545 7108 72810 5444 138
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 5614938571 2026237527771 3341 2661 236
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 6861 6821 7952 6712 8072 8773 2143 5764 1522 120
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 4324432117091 074227
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1 7651 6223 9721 6131 4761 8241 7183 1094 053555

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 3812 08610 1301 1247 7026 23520 63114 9535701 570
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 3812 0363 4971 1242 3332 1071 6942 791410307
Investiční dotace
Investiční dotace 1095031 94605 3694 12918 93712 1621601 263

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5 0321 0395843419741 40020 91911 613586223
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 5 0327392343416241 05020 56910 96986223
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 030035003503503506435000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 34 42828 15149 74533 52333 77131 81654 57362 60047 05222 186
Běžné výdaje
Běžné výdaje 18 59217 70821 21219 58320 58820 96725 39941 60330 62219 151
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 15 83510 44428 53313 94013 18310 84929 17420 99716 4293 035

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.