MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Stříbrná Skalice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 24 01533 68541 28833 83539 96555 94648 49463 29059 67038 125
Daňové příjmy
Daňové příjmy 18 81121 06423 63125 07724 87928 75934 68039 23540 07323 251
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 2043 0473 2323 2603 4244 0117 0664 7697 1653 485
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5188482 284932573501 5571 749863281
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 4828 72712 1414 56711 08823 1265 19117 53711 56911 107

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Stříbrné Skalice v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 18 16220 05722 57724 12024 08627 88132 77538 86940 07322 807
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 0704 5105 2485 9995 9504 9995 8547 2837 9213 779
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 7973 9703 9404 5243 8745 6906 8669 5328 5453 314
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 6 9518 0399 68710 18410 58912 71515 55917 10417 1458 340
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 6611 7051 7361 6201 8631 7261 5682 0643 1544 358
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 7061596358522 4592 5532 7932 579
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 6131 7721 9061 7291 7522 698469333514437

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 2043 0473 2323 2603 4244 0117 0664 7697 1653 485
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 6695075937458037951 7409945551 426
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 2 2422 2282 2682 3272 2762 7293 3033 2614 1381 680
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 0000000017691
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2923123711873464862 0225142 297288

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 4828 72712 1414 56711 08823 1265 19117 53711 56911 107
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 4822 0883 5181 3533 5211 6014 8702 1682 4451 141
Investiční dotace
Investiční dotace 06 6398 6233 2147 56721 52532015 3709 1239 967

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5188482 284932573501 5571 749863281
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 5188482 284932573501 5571 745458271
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000440411

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 15 78830 09034 51227 36436 35873 11246 94057 78561 44718 558
Běžné výdaje
Běžné výdaje 14 80618 95520 42318 33319 92513 05521 08026 79632 32214 947
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 98311 13514 0889 03216 43360 05725 86030 98929 1253 611

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.