MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Štětí Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 188 975213 405246 191238 434223 905250 425283 916301 088345 173145 552
Daňové příjmy
Daňové příjmy 132 604149 690161 379171 075150 802169 383195 452219 861230 227106 088
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 36 04137 28239 29239 28439 07944 51752 83854 69159 51331 063
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5 3147 9649 5815 3274 3104 67214 6725 8235 5631 313
Přijaté transfery
Přijaté transfery 15 01518 46935 93822 74729 71431 85220 95320 71449 8707 088

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Štětí v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 130 826147 406159 904168 665150 063168 819194 495218 641229 632103 973
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 27 97030 14434 16437 09935 88429 07732 64638 73241 70719 943
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 24 92025 34724 89629 58122 80832 33637 17749 22543 66416 931
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 45 67451 40861 38763 57462 56672 34284 46788 58387 66342 610
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 12 39712 84612 78712 78412 68522 73425 22225 36246 08516 118
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1 0719079651 1408301 1224 3073 9443 7365 199
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 18 79426 75425 70424 48715 29111 20810 67512 7946 7783 172

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,89 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 36 04137 28239 29239 28439 07944 51752 83854 69159 51331 063
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 19 32018 57219 93320 43217 29517 74722 94023 64826 43013 655
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 13 36913 49814 68013 32715 74516 49817 01717 90720 38110 716
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 85751285633351494 0046 3305 4972 070
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 3 2675 1374 5524 9625 70310 1238 8786 8057 2064 621

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 15 01518 46935 93822 74729 71431 85220 95320 71449 8707 088
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 14 81516 02218 75622 74726 55322 02718 38018 28715 3787 088
Investiční dotace
Investiční dotace 2002 44717 18203 1619 8252 5742 42734 4930

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5 3147 9649 5815 3274 3104 67214 6725 8235 5631 313
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2 4794 4444 34236731087212 1622 8732 563843
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 2 8353 5205 2394 9604 0003 8002 5102 9503 000470

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 174 912229 409219 565221 402248 582239 475233 634299 130326 674148 375
Běžné výdaje
Běžné výdaje 159 334170 968190 451199 945204 799201 124216 050227 588257 234132 819
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 15 57858 44129 11421 45843 78338 35017 58471 54169 44015 556

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.