MENU
Nápověda
V databázi máme 3 495 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Štědrá Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 16 83725 84424 96621 80921 04721 36821 09730 56026 0489 382
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 3479 62310 51111 15211 13611 57013 66014 97217 5677 326
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 0373 6486 1643 9852 3074 0123 52812 3374 668817
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1072 67219113485154491731276
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 3459 9008 2716 5597 1195 6313 8603 0783 6861 232

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Štědré v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 8039 62310 51111 15210 40111 34712 94514 44115 3556 666
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 8742 0222 2412 5222 3131 7852 3282 7552 9491 404
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 9001 9381 8832 1201 7072 4152 7843 6613 2451 258
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 4833 9304 6364 7734 6825 4036 3246 5906 5163 167
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 2881 4911 4361 4491 4011 3711 4111 3352 496736
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 9444576694
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 250240312285293366929314196

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 0373 6486 1643 9852 3074 0123 52812 3374 668817
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 7573 0805 9353 7131 7363 6882 84311 3213 804689
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 18517218919018324729228426681
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 3526295467333266764484
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 60370112732145675715043

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 3459 9008 2716 5597 1195 6313 8603 0783 6861 232
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 2504 2274 3065 5727 0195 4203 8173 0362 6561 232
Investiční dotace
Investiční dotace 965 6743 96598710021143421 0300

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1072 67219113485154491731276
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1072 67219113485154491731276
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 17 06722 57820 41923 53120 93818 47822 75721 34123 73710 633
Běžné výdaje
Běžné výdaje 16 98116 61616 28019 07119 45718 16922 26020 65121 52110 060
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 865 9624 1394 4601 4813094976902 216573

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.