MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Staré Křečany Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 23 47539 08237 04834 72047 87352 56453 01156 11949 49922 550
Daňové příjmy
Daňové příjmy 16 16517 59619 74420 79019 13421 23126 13129 16528 50314 845
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 9834 9834 6455 0355 39816 82810 7859 4357 3483 513
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 43613 0713613 0204 7381 90926818350027
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 8913 43112 2985 87518 60412 59515 82717 33613 1484 165

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Starých Křečan v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 15 76817 23219 03419 99018 54120 69724 50228 35228 06914 150
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 5884 1684 7225 3054 9164 0704 5455 4165 8272 779
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 6503 6683 5844 0923 2904 7185 3547 0846 3082 446
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 6 6917 4458 8189 2129 02710 55112 17412 74912 6626 156
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 1151 1741 1061 1851 1191 1371 1291 2131 9761 849
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4858548547441 1131 699991719
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 676717750110142177188192305200

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 9834 9834 6455 0355 39816 82810 7859 4357 3483 513
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 7191 6502 7003 5693 78615 1298 6784 4843 2751 664
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 8348899849061 0789511 1732 6352 4281 009
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1081 9401961000025594
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 3225057655595337489352 3161 390746

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 8913 43112 2985 87518 60412 59515 82717 33613 1484 165
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 4252 9315 6115 8758 5676 3237 06116 16912 9484 165
Investiční dotace
Investiční dotace 4665006 687010 0376 2728 7661 1672000

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 43613 0713613 0204 7381 90926818350027
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 4361913611 0271 8061 90926818350027
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 012 88001 9932 93200000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 20 70821 09535 55935 75145 84666 26379 21649 57547 57725 127
Běžné výdaje
Běžné výdaje 18 37916 83722 46623 20624 90631 52933 87842 10039 20319 036
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 3284 25813 09312 54520 94134 73445 3387 4758 3756 092

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.