MENU
Nápověda
V databázi máme 3 506 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Stará Huť Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 17 62619 58221 97824 78427 03057 02838 81737 63538 94720 092
Daňové příjmy
Daňové příjmy 15 35018 40019 26421 47220 87323 55028 55232 95433 17616 190
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5987661 2671 2961 0637202 9153 8834 9583 215
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 491271 1442318223883773218
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 6282903031 7855 01232 5207 266721781669

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Staré Hutě v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 15 35018 40019 26421 47220 87323 55028 55232 95433 17616 190
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 6624 0724 7145 5715 4144 5565 3486 4466 8843 278
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 4533 5683 5604 2683 5955 2766 3728 5467 5442 925
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 9357 2298 7529 6019 83811 79014 43915 36815 1517 361
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 8719879251 0099519799789971 7001 161
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4504102497286841 2101 3751 5581 241
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 9792 1341 063951989865205220340224

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5987661 2671 2961 0637202 9153 8834 9583 215
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 31284602540371971 8011 7691 6581 442
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 331358383479495407832818745699
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 111222342 032743
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2351242812751952142791 293524331

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 6282903031 7855 01232 5207 266721781669
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 4802903033112 6962 690477525481219
Investiční dotace
Investiční dotace 1 148001 4742 31729 8306 789196300450

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 491271 1442318223883773218
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 491271 1442318223883773218
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 17 01418 65422 69418 13538 73851 84315 70226 62931 39422 779
Běžné výdaje
Běžné výdaje 7 18611 75920 94013 84110 21317 49614 31119 08021 9428 809
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 9 8296 8951 7544 29428 52634 3471 3917 5499 45213 970

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.