V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Stará Červená Voda Olomoucký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 12 67113 51515 91218 85818 91019 87918 78418 77920 95722 783
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 8119 95510 86111 86212 89612 14613 03014 66916 55616 955
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 1101 7052 4572 4782 9162 5432 0591 4622 5732 778
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 236261309471 264695678421463102
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 5151 5932 2854 4721 8334 4953 0162 2271 3642 947

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Staré Červené Vody v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 8119 45910 42011 36212 29011 56312 58814 20016 17816 466
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 9642 1232 4852 7833 1212 9252 3762 6453 1383 373
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 9152 1392 1692 0922 3871 9282 7403 1184 1093 653
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 7983 9224 4005 1515 3745 2896 1297 0887 3967 332
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 7358709478889319058788329701 507
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 15151745344031384401385
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 384391402404442476434134164216

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 1101 7052 4572 4782 9162 5432 0591 4622 5732 778
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 8681 3782 0811 9792 5691 5681 5461 1471 2411 520
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 152185287295304298472259754266
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 455146461100540526
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 45914315842677425638466

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 5151 5932 2854 4721 8334 4953 0162 2271 3642 947
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 5151 5932 2851 0931 8334 3082 0912 2111 3642 947
Investiční dotace
Investiční dotace 0003 37901879261600

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 236261309471 264695678421463102
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 23626130947335695678421463102
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000093000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 17 36610 05712 99218 61512 89516 12014 03812 51914 00721 747
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 1679 99812 91611 68211 75914 34811 76211 89213 37115 409
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 9 19959756 9331 1351 7712 2776276366 338

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.