V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Skuhrov Kraj Vysočina

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 11 6698 6359 5449 37911 71516 24410 83416 17217 22924 820
Daňové příjmy
Daňové příjmy 3 3665 0394 5195 2005 2037 7649 24312 64714 79910 541
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 9223 3002 3041 7751 0501 0011 1202 6461 9722 450
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 11581 5949661 0206251542200
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2652881 1271 4384 4426 85445645745711 828

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Skuhrova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 3 2263 6853 9314 4564 6887 3789 02812 58114 48410 281
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 7791 0139741 1061 2131 1359701 1251 3311 456
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 6818028408409367561 1211 3371 7551 588
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 1 3771 4691 7012 0662 1082 0732 5033 0323 1603 185
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 257264266273275261279289278483
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 566131277158159166
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1271301451581433 1464 1486 6397 8003 404

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 14,67 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 9223 3002 3041 7751 0501 0011 1202 6461 9722 450
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 7 6313 0132 0411 5037227428492 3975601 360
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 150149146145145111119117352110
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 11000017863743
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 141138117126182147151125197238

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2652881 1271 4384 4426 85445645745711 828
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2652643773531 755963356330457400
Investiční dotace
Investiční dotace 0247501 0862 6875 891100127011 428

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 11581 5949661 0206251542200
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 11581 5949661 0204251542200
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000002000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 7 40012 06210 0427 56113 41315 3845 3227 46911 63125 652
Běžné výdaje
Běžné výdaje 4 7814 9735 4964 2085 1203 5733 5724 3186 5097 935
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 6197 0894 5463 3538 29311 8111 7503 1515 12217 717

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.