MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Rybniště Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 14 21612 73814 89518 95215 84917 04022 89222 40433 37714 196
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 6028 2959 43410 2099 71310 57212 47614 35614 9517 551
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5532 6832 6792 7313 1593 1333 8964 5715 1332 892
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 182921 2869725751 1512 056519283404
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 8791 6681 4965 0412 4012 1844 4632 95713 0103 350

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Rybniště v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 6028 2959 43410 2099 71310 57212 47614 35614 9517 551
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 9182 1022 4132 7382 5812 0812 4042 8923 2211 537
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 8001 8481 8402 1171 7342 4182 8623 8303 5321 370
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 3023 7464 5234 7654 7345 4116 4926 8887 0733 449
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 4414394484004244254354747341 028
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 868611110111910416616923262
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 55739988121134116103159105

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5532 6832 6792 7313 1593 1333 8964 5715 1332 892
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 8932 0632 0292 0032 1952 3032 8293 3523 5022 030
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 251254296262318373398441446245
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 89484932223362101
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 320318305464643455668774823516

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 8791 6681 4965 0412 4012 1844 4632 95713 0103 350
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 1381 6681 4461 2912 4011 9861 9421 0152 220874
Investiční dotace
Investiční dotace 2 7410503 75001992 5221 94310 7902 476

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 182921 2869725751 1512 056519283404
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 182923569725751 1511 856519275381
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 009300002010823

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 13 07112 20012 94921 10015 77318 11120 27922 52435 65111 865
Běžné výdaje
Běžné výdaje 9 18410 16311 35410 88012 71915 41313 76416 97116 0597 682
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 8872 0381 59510 2203 0542 6986 5145 55419 5934 183

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.