MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Rozvadov Plzeňský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 69 33570 80664 98872 37262 65782 762119 386187 882119 23847 860
Daňové příjmy
Daňové příjmy 58 41061 03356 99363 49855 17870 374110 803171 99099 86634 124
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 5936 1685 9715 9226 1185 9126 8029 68717 75813 222
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 7781 5181 1082 040152426779121399142
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5542 0879159111 2106 0501 0036 0831 215372

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Rozvadova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 54 06352 14247 74255 44255 17868 405109 528170 03095 66428 347
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 8063 2293 7734 4184 4043 4553 7164 7115 1382 476
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 4252 6032 5792 9792 5423 5993 9825 5394 8851 894
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 6275 2806 3426 7066 9508 0539 0679 9379 8124 767
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 2841 2991 4811 3541 5441 5771 5521 7682 7881 378
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1593792062901 0955812 1681 8403 6821 916
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 42 76239 35333 36139 69638 64251 13989 044146 23569 36015 916

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 5936 1685 9715 9226 1185 9126 8029 68717 75813 222
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 9891 1511 0661 2191 2211 31248016526757
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 4 0374 2624 0214 1763 5813 9613 8534 0243 2741 831
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 361617172122621 7824 73112 83710 892
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2 5317388675101 1033776877681 381442

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5542 0879159111 2106 0501 0036 0831 215372
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1542 0879154111 2102 900703292765372
Investiční dotace
Investiční dotace 4000050003 1503005 7924500

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 7781 5181 1082 040152426779121399142
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2 7781 5181 1082 030152426779121399142
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00010000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 31 89193 27956 13739 87140 98367 01080 026181 78796 11453 871
Běžné výdaje
Běžné výdaje 25 14127 93732 23332 18128 60025 45829 732137 24332 88527 523
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 6 75065 34323 9047 69012 38241 55250 29544 54563 22826 348

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.