MENU
Nápověda
V databázi máme 3 506 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Ronov nad Doubravou Pardubický kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 34 18940 11840 10392 39391 36253 04655 86965 02965 09630 254
Daňové příjmy
Daňové příjmy 22 24524 24127 40429 54128 07432 88236 81645 04742 68721 226
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6 0906 1774 9996 31011 6155 7477 6507 89810 9567 322
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6361 8562 8212 4778669915 7215 3172 460147
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5 2187 8444 88054 06450 80613 4265 6836 7668 9931 559

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Ronova nad Doubravou v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 21 60523 39726 47328 68227 12632 36736 33640 62341 09920 492
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 8685 6356 5787 3726 9205 7506 6127 8458 2143 915
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 4 7814 9194 8985 5854 5326 5357 75110 2278 8163 417
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 8 8169 97112 04212 57312 42814 61317 58118 41017 7348 599
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 8211 7111 8031 8111 8081 8132 2702 3154 0272 511
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 2932702283182482 4041 8511 5571 9081 789
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 0268919231 0231 1891 253271268400262

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6 0906 1774 9996 31011 6155 7477 6507 89810 9567 322
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 5833 5412 6014 1636 1583 6855 4945 4116 1213 420
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 6701 8411 6581 5171 1851 5141 3181 4751 528866
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 40631211252221
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 7967327276294 2715477851 0113 3053 035

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5 2187 8444 88054 06450 80613 4265 6836 7668 9931 559
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 1142 3642 8304 1255 1623 3583 2984 7984 1311 559
Investiční dotace
Investiční dotace 3 1045 4802 05049 93945 64410 0692 3841 9684 8630

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6361 8562 8212 4778669915 7215 3172 460147
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 6361 8242 8212 4778669915 7215 3172 3211
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 032000000139146

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 27 21346 05644 276123 872121 82365 47947 81758 12769 15827 257
Běžné výdaje
Běžné výdaje 20 51621 99225 27735 00241 49635 14438 36053 37257 74323 895
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 6 69724 06418 99988 87080 32630 3359 4574 75611 4153 361

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.