V databázi máme 3 416 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Ronov nad Doubravou Pardubický kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 39 91434 18940 11840 10392 39391 36253 04655 86965 02965 096
Daňové příjmy
Daňové příjmy 21 59222 24524 24127 40429 54128 07432 88236 81645 04742 687
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6 5546 0906 1774 9996 31011 6155 7477 6507 89810 956
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5866361 8562 8212 4778669915 7215 3172 460
Přijaté transfery
Přijaté transfery 11 1825 2187 8444 88054 06450 80613 4265 6836 7668 993

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Ronova nad Doubravou v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 20 72821 60523 39726 47328 68227 12632 36736 33640 62341 099
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 4854 8685 6356 5787 3726 9205 7506 6127 8458 214
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 6684 7814 9194 8985 5854 5326 5357 75110 2278 816
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 9 0828 8169 97112 04212 57312 42814 61317 58118 41017 734
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 7381 8211 7111 8031 8111 8081 8132 2702 3154 027
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 2322932702283182482 4041 8511 5571 908
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 5241 0268919231 0231 1891 253271268400

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6 5546 0906 1774 9996 31011 6155 7477 6507 89810 956
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 0073 5833 5412 6014 1636 1583 6855 4945 4116 121
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 7311 6701 8411 6581 5171 1851 5141 3181 4751 528
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 934063121125222
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1 7227967327276294 2715477851 0113 305

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 11 1825 2187 8444 88054 06450 80613 4265 6836 7668 993
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 7562 1142 3642 8304 1255 1623 3583 2984 7984 131
Investiční dotace
Investiční dotace 8 4253 1045 4802 05049 93945 64410 0692 3841 9684 863

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 5866361 8562 8212 4778669915 7215 3172 460
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 5866361 8242 8212 4778669915 7215 3172 321
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0032000000139

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 42 97527 21346 05644 276123 872121 82365 47947 81758 12769 158
Běžné výdaje
Běžné výdaje 19 96520 51621 99225 27735 00241 49635 14438 36053 37257 743
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 23 0106 69724 06418 99988 87080 32630 3359 4574 75611 415

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.