MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Rodvínov Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 10 13612 77313 23914 13615 55915 80016 29416 56818 4869 278
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 0067 9228 5959 1068 7269 76111 83413 33313 3757 056
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5073 7622 4402 7292 2703 3073 8412 6243 4011 809
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 10021901327301000
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5231 0872 1852 3014 5502 7056176111 610413

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Rodvínova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 7797 6358 3188 9838 6579 67611 47112 98313 1376 474
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 4741 8322 0322 2932 1831 8122 1262 5002 6451 261
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 5111 5661 5041 7271 4262 0632 4953 2652 8601 109
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 7673 1723 7043 8883 9074 6135 6525 8815 7472 791
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 6426596516256546936577331 219738
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 5153667010387454519541485
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 335352362380384409878612492

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 21,36 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5073 7622 4402 7292 2703 3073 8412 6243 4011 809
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 0383 4782 1822 4521 7772 8003 2692 0352 0951 403
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 297227230214299364409341300105
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1111121731200
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1715728611931421611751 005102

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5231 0872 1852 3014 5502 7056176111 610413
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3032222852381 2601 5383713951 287413
Investiční dotace
Investiční dotace 2208651 9002 0633 2901 1672462163230

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 10021901327301000
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 10021901327301000
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 9 69913 4828 21713 48315 8597 6638 39111 22916 6074 885
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 1095 3905 6126 0545 9335 6826 9337 18511 8924 665
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 5908 0922 6057 4299 9261 9811 4584 0444 715219

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.