V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Řehlovice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 23 31924 20925 47226 98726 81730 62736 13338 12143 36743 725
Daňové příjmy
Daňové příjmy 16 24118 06018 61920 59522 26921 54724 12128 01432 99531 871
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 1522 3282 3352 3962 5202 4833 2813 0433 8783 933
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1512 0792 4762 269152 132381649122154
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4 7751 7422 0421 7272 0134 4658 3496 4146 3717 767

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Řehlovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 16 24118 06018 61920 46322 26921 31923 56527 49430 95131 292
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 9374 4394 5115 0195 7545 4734 4645 1486 0846 491
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 3243 7793 8743 7564 3013 5925 1186 0577 9746 971
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 6 6106 8797 8539 2479 7469 83811 44813 74014 35614 010
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 3541 4461 3951 4241 4781 4181 4851 5171 5132 505
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 148152112125831011058228181 012
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 8681 364875893907897945210206303

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 1522 3282 3352 3962 5202 4833 2813 0433 8783 933
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 651772694702599677664670703814
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 9711 0331 0871 1151 2001 2811 3621 4441 4361 485
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 64515552140222222967777
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 4654714995265825031 232907772858

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4 7751 7422 0421 7272 0134 4658 3496 4146 3717 767
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 2401 7422 0421 7271 9172 6751 6611 5322 0502 068
Investiční dotace
Investiční dotace 2 535000961 7906 6874 8834 3215 700

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1512 0792 4762 269152 132381649122154
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1512 0792 4762 269152 132381649122154
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 21 24619 93818 79725 42621 73521 95431 57833 38536 31138 737
Běžné výdaje
Běžné výdaje 16 79217 25417 98820 33319 71020 39620 09424 10524 66927 386
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 4542 6848095 0942 0251 55811 4849 28011 64211 350

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.