V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Radovesnice II Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 8 1498 8619 02011 99311 22611 22912 53814 77644 68324 230
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 2756 7687 3037 8019 0628 2028 94410 26211 78812 817
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 4671 3911 4841 4981 6001 6161 7292 0954 8843 173
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 212002 35300112900
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4055822333425631 4101 8542 39028 0118 240

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Radovesnic II v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 0256 5777 1087 5838 4168 0038 78110 08011 47212 012
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 3051 5311 5861 7602 0311 9361 6171 8502 1822 355
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 1681 3371 3691 2991 5271 2581 8342 1522 8232 507
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 2762 4472 7743 2013 4373 4464 1004 8845 0835 033
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 1061 0891 1881 1371 1981 1449959261 0721 732
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 11121212342824198240272
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1591611791731901912127072112

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 4671 3911 4841 4981 6001 6161 7292 0954 8843 173
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 418370381419471441412469491760
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 8578309148868629051 0701 1641 1491 325
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 161716196670232831 332745
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1751741731732022012251781 911342

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4055822333425631 4101 8542 39028 0118 240
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 4055822333425631 4105661 3901 270449
Investiční dotace
Investiční dotace 0000001 2881 00026 7417 792

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 212002 35300112900
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 212002 08700112900
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000266000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 7276 5545 7237 3167 1018 2428 1748 02045 64822 024
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 1345 3485 0606 2016 9736 6136 9396 6237 7179 882
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 5931 2066631 1161281 6291 2361 39737 93112 142

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.