MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Ploskovice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 11 40210 91121 34334 01111 78912 53814 27918 05416 43110 280
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 2157 5588 3669 8788 3099 44611 59813 04013 4986 815
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 8651 8211 6401 6561 6971 7211 8192 5132 3902 379
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 4582289 2468813904015010
Přijaté transfery
Přijaté transfery 8641 3052 09122 3901 7701 2818222 4865431 076

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Ploskovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 8547 2818 1438 5818 1159 21311 33712 81813 2016 293
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 5561 6771 9352 2102 0801 7732 0972 4962 6761 276
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 4511 4701 4601 6851 3692 0332 4703 2642 9011 125
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 6592 9823 5903 7913 7544 5415 5965 8755 8232 831
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 8598309648318427817867911 361699
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 171416191817309309314276
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 312308177455268798312686

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 8651 8211 6401 6561 6971 7211 8192 5132 3902 379
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 805734522544546563585894917555
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 9309419489499439599869811 040569
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 11230128718777
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1291451691602071992205673471 178

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 8641 3052 09122 3901 7701 2818222 4865431 076
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 7331 2451 0741 7898119815782 198391477
Investiční dotace
Investiční dotace 130601 01720 601960299244288152598

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 4582289 2468813904015010
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1 4582289 24600904015010
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000881300000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 8 44910 01135 06027 86313 4939 98810 28213 74114 7949 967
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 7217 5677 25110 4397 1817 8189 60913 10312 8117 752
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1 7282 44427 80917 4256 3122 1696726381 9832 214

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.