V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Moravskoslezský Kočov Moravskoslezský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 10 59912 56713 12512 46113 91016 32313 78115 16816 49726 625
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 0187 0857 3337 9738 8458 2239 27410 84812 33112 357
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 2573 2742 6112 7402 2571 2282 7072 9542 25112 023
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 37727717029285011272140
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 9481 9313 1641 7472 5166 0221 6881 3591 7002 245

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Moravskoslezského Kočova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 9036 7907 1727 7968 6358 1249 27410 78112 32512 282
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 3591 9671 9031 9892 2772 1641 8222 0772 4852 652
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 3381 5011 5401 5081 7491 4302 1012 4543 2752 917
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 6182 7063 1223 7103 9353 9214 6945 5715 8905 855
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 282299313317318312311309301531
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 38342929363037288288199
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 2682832652453202663108285129

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 2573 2742 6112 7402 2571 2282 7072 9542 25112 023
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 8702 9281 8652 1841 6984011 1751 0411 213649
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 256271562383382342406505351723
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1178166360228701
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 120671751571144251 1041 32168710 649

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 9481 9313 1641 7472 5166 0221 6881 3591 7002 245
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 9071 8521 5441 2702 5162 2977648891 380993
Investiční dotace
Investiční dotace 1 040791 62047703 7259244703201 252

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 37727717029285011272140
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 37727717029285011272140
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 8 58112 2359 86610 40411 31814 67615 93225 03213 63718 937
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 2779 0438 7579 31310 44010 1868 71523 56111 88614 244
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 3043 1931 1081 0918784 4907 2171 4711 7514 693

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.