MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Modlíkov Kraj Vysočina

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 3 3054 0174 0423 62014 50918 0098 4108 3506 7263 866
Daňové příjmy
Daňové příjmy 2 1232 3342 5242 7372 4632 7123 3534 6433 9642 882
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7678959356667831 4363 2072 0911 379784
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 96501920001 01058191010
Přijaté transfery
Přijaté transfery 31973839221711 26313 8618401 035473190

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Modlíkova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 1 9702 1702 3442 5232 3362 5633 0803 4043 5281 738
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 407518574641596479575669718342
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 454455432491347552681877778302
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 8349231 0651 1061 1271 2361 5401 5821 562759
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 211207208219197206210199361255
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 443332552557557
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 60636263656422223423

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 18,56 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7678959356667831 4363 2072 0911 379784
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 4475130115108178165183247234
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 6917336864736191 2012 9911 559602267
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 0000400282406233
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 3287118785256506812451

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 31973839221711 26313 8618401 035473190
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 319338265217284120185145473125
Investiční dotace
Investiční dotace 0400127010 98013 741655890065

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 96501920001 01058191010
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 9601920001 01058191010
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 05000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 2 2514 1083 2212 43011 81816 6095 8504 8254 3863 374
Běžné výdaje
Běžné výdaje 2 0292 2492 0121 8821 5411 7964 3423 4243 3282 773
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2221 8591 20954810 27714 8131 5081 4011 058601

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.