V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Miskovice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 14 86516 23629 15136 67521 24926 73935 27330 79635 51531 827
Daňové příjmy
Daňové příjmy 13 11113 85714 94516 17517 32916 87318 71621 24324 56526 160
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3681 3991 8562 5113 2993 7145 6634 0584 4104 237
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 814940510181598753143
Přijaté transfery
Přijaté transfery 37883212 31117 9396226 13410 7355 4096 4871 286

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Miskovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 13 11113 85714 94516 17517 32916 87318 71621 24324 56526 160
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 9093 1633 3303 7084 1224 0323 3483 7794 5574 940
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 4942 8542 9612 8273 7562 6913 8914 4906 0355 402
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 9045 2285 9986 9666 6347 3638 70010 20110 85010 839
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 9621 9951 9701 9752 0612 0212 0041 9932 1213 671
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 215353443344630631833984
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 626582651657721721742148170324

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3681 3991 8562 5113 2993 7145 6634 0584 4104 237
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2824282341 5811 8221 7322 1542 3762 425
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 1781 2811 6361 8821 4141 6391 5741 5551 4971 455
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 4132331272
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 159931903943012502 357346530355

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 37883212 31117 9396226 13410 7355 4096 4871 286
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3784717931 1046222 9391 2164092 653736
Investiční dotace
Investiční dotace 036111 51816 83503 1959 5195 0003 834550

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 814940510181598753143
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 814940510181598753143
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 17 08512 09735 91332 91913 49229 18342 67521 54021 58121 736
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 9776 9468 06810 40311 24212 65713 22314 53218 12315 903
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 10 1075 15127 84522 5162 24916 52629 4527 0073 4575 833

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.