MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Miřetice Pardubický kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 19 32256 30922 13325 61828 86033 08051 08434 43235 61016 062
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 98616 13817 99319 83019 13621 09524 50527 29028 17213 410
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 6842 6172 4163 2332 6764 5032 9594 0154 1511 972
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 363527107153832859235454611
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 29037 0281 6172 4026 9647 19723 5272 7732 741670

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Miřetic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 93516 06217 99319 67518 92020 89824 32627 01427 81213 079
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 7893 9294 4705 0924 8683 9784 5315 2745 7762 755
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 3043 4353 3693 9013 2184 5915 3496 9326 2822 437
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 6 0536 9578 2908 7808 81710 26812 14512 49112 5956 133
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9829039369649239299829521 6291 263
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4545454135381 1101 1651 251290
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 7627938838971 0591 094209200279201

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 6842 6172 4163 2332 6764 5032 9594 0154 1511 972
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 2302 0461 9132 6822 1222 3162 1041 8541 403775
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 2833052792583001 842428405490229
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1522333669751 109387
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1712142222912513433617801 149580

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 29037 0281 6172 4026 9647 19723 5272 7732 741670
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 8811 1758671 6973 5562 2486361 743611670
Investiční dotace
Investiční dotace 40935 8537507053 4084 94922 8921 0302 1300

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 363527107153832859235454611
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 363527107153832859235439611
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000000001500

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 15 01171 15916 82118 69726 81026 35550 40621 74027 37710 537
Běžné výdaje
Běžné výdaje 12 82910 48514 87316 13513 76915 80314 60415 59122 0349 300
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 18260 6731 9482 56213 04010 55335 8026 1505 3431 236

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.