MENU
Nápověda
V databázi máme 3 495 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Loučovice Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 36 43847 38243 66739 52961 98960 03565 50053 95680 68444 430
Daňové příjmy
Daňové příjmy 23 89425 73829 45028 68826 96831 71033 03538 05637 74321 361
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5 6905 6615 6485 3735 1976 2226 5918 0899 6556 921
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 4 53310 743587238 288283 0652895 80710 284
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 3205 2408 5114 74421 53622 07522 8097 52227 4795 866

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Loučovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 22 28824 15226 51428 01425 98029 36432 10636 30836 56618 033
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 9545 6756 3287 0346 5295 2745 8136 8767 3253 487
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 4 9715 0084 8205 4414 3616 1356 9189 1198 0313 114
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 9 11210 16311 87012 25011 96713 72915 73516 41416 1317 836
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 2 0892 2242 3342 0821 7562 8232 1352 1003 4512 407
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1341451821941471401 2271 3581 279935
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 0299379801 0121 2201 263277442349253

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5 6905 6615 6485 3735 1976 2226 5918 0899 6556 921
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2372412822441821571 0401 0751 164629
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 4 7624 5044 5234 7904 3224 7104 7205 0116 3095 321
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 0000000011
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 6919158423396931 3568312 0032 181971

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 3205 2408 5114 74421 53622 07522 8097 52227 4795 866
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 0902 6484 1693 72620 04615 50513 7942 8163 0283 676
Investiční dotace
Investiční dotace 2302 5924 3411 0181 4896 5709 0154 70624 4512 189

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 4 53310 743587238 288283 0652895 80710 284
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 4 53310 743587238 288283 0652895 60710 284
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000000002000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 29 66337 24044 61444 29048 46969 420114 06257 12270 95742 038
Běžné výdaje
Běžné výdaje 25 02526 04934 37032 07945 06244 72249 54842 23748 80633 430
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 63811 19110 24412 2113 40724 69864 51414 88622 1518 608

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.