MENU
Nápověda
V databázi máme 3 506 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Libochovice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 56 45161 56587 98988 20970 49774 64091 911100 261105 29657 312
Daňové příjmy
Daňové příjmy 44 18249 96054 83259 54455 25462 45774 79985 09985 57342 754
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5 2004 8675 1174 9865 4435 0249 8276 8227 5857 497
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 5294749 8187 0011801027015261
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5 5406 26518 22216 6789 6197 1497 2598 33911 9877 000

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Libochovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 43 98049 14154 12458 61554 89662 00874 40784 26184 35241 396
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 10 18111 79013 56715 30114 28611 79113 09115 35016 4277 838
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 9 82610 13910 02711 4239 30413 41915 27919 92417 6026 825
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 18 00820 54524 66025 80525 51530 00334 73535 88835 34817 176
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 3 1223 0102 9502 7893 0472 9322 9574 9928 9756 246
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1 2991 4111 1301 2847681 1883 4593 3253 3622 318
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 5442 2451 7912 0131 9762 6754 8854 7822 638994

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,89 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5 2004 8675 1174 9865 4435 0249 8276 8227 5857 497
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 4892 3072 4462 6703 6692 2896 3002 9013 0681 872
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 5111 3851 2021 3128291 1971 1971 4361 1813 285
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 137787841223691 353320
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1 1881 1681 3919979381 5342 2082 1171 9832 019

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5 5406 26518 22216 6789 6197 1497 2598 33911 9877 000
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5 5406 2656 9686 3619 6197 0175 7408 1985 4322 015
Investiční dotace
Investiční dotace 0011 25410 31701331 5191416 5544 985

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 5294749 8187 0011801027015261
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1 3894749 8187 0011801027015261
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 140000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 49 37251 41897 18981 50767 69884 93598 28679 912112 11760 145
Běžné výdaje
Běžné výdaje 42 34845 28548 61153 75653 35756 12165 65573 83681 79241 266
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 7 0236 13348 57827 75114 34128 81432 6316 07630 32618 880

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.