MENU
Nápověda
V databázi máme 3 495 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Ledčice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 12 66517 55244 20115 40119 32015 48221 57731 24420 49811 025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 0099 85011 29212 06511 54113 14315 64419 05519 1079 845
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 9601 1391 0707505701 0667381 133930410
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 128288711555404 7265 4381800
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 5686 53431 7512 4716 6551 2734685 618281770

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Ledčic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 4579 69011 09911 86811 40412 97015 55017 77018 4089 639
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 7662 1132 3932 6942 5752 2152 6533 2283 4631 652
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 6851 8161 7802 0311 6602 5213 1064 1913 7231 444
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 1743 6764 3804 5714 5515 6287 0317 5347 4753 634
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 1701 1011 1141 0971 1221 1361 0861 1682 0171 188
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 363428292735441428437387
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 6279511 4041 4461 4701 4351 2351 2201 2931 335

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 9601 1391 0707505701 0667381 133930410
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 232187182108102166146153217101
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 412785304382291294291331321110
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2113123000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 314166584257175604298650392200

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 5686 53431 7512 4716 6551 2734685 618281770
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 2731 8053 4832 4711 1321 2734682 687281106
Investiční dotace
Investiční dotace 1 2954 73028 26805 523002 9310664

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 128288711555404 7265 4381800
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 12828011543404 6855 4381800
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00870120041000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 12 16020 83424 55645 5869 22312 0539 73721 76114 89212 001
Běžné výdaje
Běžné výdaje 9 45111 94314 1529 9007 19010 9019 26611 39511 8826 285
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 7098 89110 40435 6862 0331 15247110 3673 0095 716

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.